Toon posts:

Laatste advies voor upgrade, plz!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi guys,

ik ben hiervoor vaker wezen posten, maar nou wil ik laatste duidelijkheid:

Systeem:
Chaintech Mobo met Sis5600 chipset :(
Intel PIII 450Mhz
2x 64MB 100Mhz ram
8GB Generic IDE HD
Diamond Viper V770 AGP TNT2 32MB Ram
Terratec Xlerate Pro PCI Geluidskaart
A-Open 48x Cd-Rom speler
17" Monitor

Ik ben een zeer actief gamer en zit minimaal een paar uur per dag achter de pc. Op dit moment ben ik niet te spreken over m'n fps in Q3, want die moeten eigenlijk in 640x480x32, max. detail, altijd boven de 50fps blijven, maar dat lukt nu bij lange na niet!
Daarnaast game ik niet alleen maar gebruik ik natuurlijk ook veel icq/irc/winamp/ftp-proggies/enz. Ik kom dan ook CPU-power en HD space tekort voor multi-tasking in win98. Toch staat gamen voorop!

Ik heb nu 3 opties (toch?):
- Nieuwe Mobo en CPU, alleen weet ik niet of ik nog meer moet vervangen als ik een AMD Duron processor wil?? (en wat gaat dit kosten voor bv. een 800Mhz Duron?)
- Een Geforce2 (ik weet alleen niet of hij uberhaupt wel wil draaien op me huidige mobo?) en dan denk ik de MX, dies niet te duur en acceptabel voor 640x480 (toch?)
- Een nieuwe HD, welke 10gb is 't best? Dit is eigenlijk alleen als de andere 2 niet zo positief uitvallen of te duur zijn...

Nog een belangrijk punt om rekening mee te houden is dat ik rond volgende zomer een totaal nieuwe pc krijg voor de rond de 3000/4000 piek, dus wil ik nu persoonlijk niet te veel meer investeren in deze pc (max. 500/600 piek lijkt me dan toch?)!!

ps. geef zo graag mogelijk compleet antwoord! :P

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

een duron 800 ? :+

Een geforceMX zou geen slechte keus zijn als eerste upgrade. Een geheel nieuw mobo+procc is denk ik een beetje overbodig want zo'n slecht systeem heb je nog helemaal niet :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Tjark
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Ik zou zeggen: kijk of je een leuk 2e hands BX bordje kan kopen met een aantal FSB instellingen. Kun je die P3 nog iets verder opklokken. Plus die BX chipset zal zowiezo als een paar procent winst opleveren tenopzichte van die SIS, zeker met geheugen.

Daarnaast zou ik een GF2MX nemen.
Een 7200RPM HD is leuk, maar dat dan als 3e.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Ow? Duron 800 bestaat zeker niet :P

Nee maar hoeveel kost dat dan ongeveer een mobotje met Duron processor?

ps. een G2 MX is toch al gauw over 400 gulden :(

• Robert
  • Laatst online: 05-09 13:28

Robert

You have your answer..

AMD Duron 600 FL 209,-
Abit KT7 FL 399,-

bij elkaar 608,- :p ook wel een flink bedragje maar dan kan je voorlopig weer vooruit...maar vergeet niet dat je na een tijdje toch weer een nieuwe 3dkaart nodig hebt als je zware 3dshooters speelt...zie die procc+mobo dus maar als een wat langere termijns investering :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

als eerste een Hercules 3D Prophet II MX (+/- 375,00)
en daarna een Asus P3(of 2)B-F BX chipset moederbord (+/- 300,00) zodat je je PIII450 wat hoger (600?) kan zetten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Ik denk dat je voor dat gamen toch echt een Athlon Thunderbird 1.1GHz moet nemen, anders moet je over 5 dagen weer een nieuwe kaart kopen, als videokaart kan je gewoon de Voodoo5 6000 kopen, dat scheeld ook een hoop. Neem wel een BX moederbord voor die AMD want dan weet je zeker: als het niet werkt weet je waar het aan zou kunnen liggen.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
lol stropdas :D

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx guys!!

Uh.. Stropdas, dat kost paar 1000 piek neem ik aan :P

Ok, dan koop ik denk ik eerst die Hercules G2 MX en dan een nieuwe Mobo om die PIII 450 een beetje op te schroeven!

Tnx for the advice guys!!

Ok, ik heb die Hercules G2 MX gevonden bij Funprice voor 369 en die kan me pa in Arnhem halen, dus geen extra verzendkosten. Iemand ergens anders goedkoper??
Ow ja, waarom is die kaart so f*cking goedkoop in vergelijking met de GTS van 32MB van Hercules (f799,-)??!!!

Sorry guys (dat ik lastig blijf vallen:P), maar ik lees nu weer bij een review van de Asus G2 MX dat 't erg handig en prestatiewinstgevend is om 't geheugen van die kaart over te klokken! Is dat dan ook wel mogelijk met de Hercules? ZO ja, hoe? En is dat ook mogelijk in mijn systeem???

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Locutus, beste guy: De GeForce2MX is niet hetzelfde als de GeForce2 GTS, maar is tot 40% langzamer. Het is gewoon een langzamere versie van de GeForce2, dáárom is hij zo veel goedkoper. Snelheid van de GeForce2MX is ongeveer gelijk aan die van de GeForce1 SDR, de GeForce1 DDR is nog wat sneller. Ja ook jij kan je geheugen overklokken, ook in jouw systeem. Gebruik hiervoor coolbits.reg om de Overklok-sliders in te schakelen bij de Display Properties. Kijk op <A href=http://www.geforcefaq.com target=new>www.geforcefaq.com</A>.

Graag gedaan, guy ;)

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

Topicstarter
Oops, idd beetje veel guy(s) in één post :P

Nee maar bedankt hoor, ik zal die Hercules G2 MX kopen en overklokken, dat lijkt me wel relaxed... :)
Pagina: 1