hoe snel branden op een cd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb vanmiddag een spindel cd's gehaald van maxell en toen was ik zo snugger om vergeten te vragen hoeveel speed deze cd's aan kunnen. Ze hebben een wit label en verder niets. Met Nero heb ik gezien dat ze 74minuten zijn, maar is er ook een manier (zonder een cd te verknallen) om er achter te komen hjoe snel ik (betrouwbaar) op deze cd kan branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:11
probeer gewoon op 24x en kijken wat ie doet :)
16x is zowiezo een veilige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je bij Nero gaat branden kun je de brandsnelheid selecteren. Wat niet kan wordt niet weergegeven. Bijvoorbeeld als ik een CD-RW brand geeft ie maar tot 4x aan, terwijl ik CD-r's met 24 x brand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Ik denk dat hij bedoeld hoeveel de cdr's zelf aankunnen. Volgens mij kan je dat niet achterhalen (of heel moeilijk, heb wel een artikel gelezen waarbij nog veel info (fabrikant etc.) van een cdr uit verborgen delen gelezen kon worden). Ik zou zeggen, probeer het gewoon eerst op 24x, dat ondersteunen de meeste tegenwoordig wel. Lukt het niet, dan ga je lager..

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
CDSpeed proggie welke standaard bij Nero zit gebruiken.
Deze kan de schrijfsnelheid testen (en tevens heover je de cdr kunt overburnen). De CD word hierbij niet fysiek beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor jullie snelle reacties! Ik ga d'r ff mee klooien... thanx again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:15

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-08 22:05

pistole

Frutter

Op vrijdag 22 maart 2002 16:33 schreef Glitch83 het volgende:
Als je bij Nero gaat branden kun je de brandsnelheid selecteren. Wat niet kan wordt niet weergegeven. Bijvoorbeeld als ik een CD-RW brand geeft ie maar tot 4x aan, terwijl ik CD-r's met 24 x brand.
same here met Easy-cd.
Op vrijdag 22 maart 2002 16:35 schreef narotic het volgende:
Ik denk dat hij bedoeld hoeveel de cdr's zelf aankunnen. Volgens mij kan je dat niet achterhalen (of heel moeilijk, heb wel een artikel gelezen waarbij nog veel info (fabrikant etc.) van een cdr uit verborgen delen gelezen kon worden). Ik zou zeggen, probeer het gewoon eerst op 24x, dat ondersteunen de meeste tegenwoordig wel. Lukt het niet, dan ga je lager..
Als de cd niet sneller als 10x ondersteunt, dan kan je ook niet hoger kiezen.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Weet wat geleerd :)

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 22:58

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Op vrijdag 22 maart 2002 16:41 schreef pistole het volgende:

Als de cd niet sneller als 10x ondersteunt, dan kan je ook niet hoger kiezen.
Nope, dat is alleen met CDRW.. daar staat in de atip op hoeveel speed hij maximaal kan werken. Gewone cd's is dat niet zo, ik heb in een heel ver grijs verleden :P nog wel eens cd's gehad die op 12 speed errors gaven, en op 8 speed niet, en dat lag niet aan mijn toen 3 dagen oude brander :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:34

Oen

plak bakbloedworst

toevallig zo'n zelfde spindeltje hier :)

bij mij zat dr een hoesje omheen met:

Multispeed compatible:
1x - 2x - 4x - 6x - 8x - 12X

uh, maxell op 12 dus

Als ik die wolken na tuur beleeft zij zo een nat uur in de natuur.

Pagina: 1