Cheap Cooler beter dan dure?

Pagina: 1
Acties:

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Hai, ik gebruik sinds een half jaar een ThermalRight SK6 met Delta HP fan... hij werd wel koel maar het geluid was natuurlijk niet om aan te horen.
Toen heb ik hem maar op 7V laten draaien... hij was 'redelijk' stil maar hierdoor kreeg ik behoorlijk hoge temp's van 56 graden stressed.
Nou heb ik voor de lol vandaag eens een cheap ass spire cooler van €18 gehaald... en nou is mijn cpu 38 graden stressed :D

Dus die cooler van €18 bevalt mij nog beter dan die van €60 en hij is heerlijk stil :)

Oke dit wou ik ff kwijt :P

Verwijderd

Ow cool man >:) die ga ik dan ook kopen :) ik hoorde al een tijdje dat ie goed was

thx 4 the advice :)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
welke, toevallig de spire 5T208B1H3T(superrock)?

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Ga je dan niet denken dat die cooler niet goed opzat ... of dat de koelpasta niet goed zat ?

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Spire koelers zijn best..ehm.. koel

Heb zelf de superrock, koelt goed, en geen helicopter geluiden 's nachts

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 21:16

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Die dikke Coolermasters koelen vaak zeer goed, ze zijn ook nog eens zeer goedkoop en maken niet overdreven veel herrie.

Verwijderd

Volgens mij zijn die superrocks zelfs precies groot genoeg om er een 80mm fan op te zetten, dan kan je dus een nog stillere pc maken :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
Op vrijdag 22 maart 2002 16:59 schreef TheDarkLord666 het volgende:
Ga je dan niet denken dat die cooler niet goed opzat ... of dat de koelpasta niet goed zat ?
dat was niet het probleem, het was de herrie.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
Welke Spire cooler is dat dan?

ff type nr. graag!

• unfor
Op vrijdag 22 maart 2002 16:59 schreef TheDarkLord666 het volgende:
Nee, dat zat allemaal wel goed :)
Op vrijdag 22 maart 2002 17:05 schreef maartenb het volgende:
Welke Spire cooler is dat dan?

ff type nr. graag!
Ehm 5E34B3-HH staat op et doosje :) Het is iig een heel simpel dingetje.

• unfor
Die Superrock lag ook in die zaak, de verkoper zei dat die wel redelijk lawaaïg is. Niet dat ik vaak een verkoper geloof ofzo. :)

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je had natuurlijk ook eerst een andere fan kunnen proberen ipv die Delta op 7V te laten lopen, dat geeft niet altijd het gewenste resultaat.

Nu vind ik trouwens ook dat je geen complete cooler kunt vergelijken met een heatsink/fan combo waar jij de fan ook nog eens "mishandeld" ;)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 17:00 schreef ThunderBert het volgende:
Volgens mij zijn die superrocks zelfs precies groot genoeg om er een 80mm fan op te zetten, dan kan je dus een nog stillere pc maken :)
Dit klopt, zo'n Spire bij Norrod 10 Euro met een simpele 80x80mm Justcooler 2500 rpm 8 Euro doet het bij mij puik. Kan een beter fannetje op maar vind het wel best zo (fan is 27 dbA, XP1700+ op 42 graden)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Cheap ass Spire Bigrock coolertje bij norrod voor 20 gulden gekocht, beetje luidruchtig helaas :(

Heb er nu een 12cm heel erg oude papst op gehangen en op 7V laten draaien, cooler hoor je helemaal niet meer en hij is nog steeds even stil (dat gat van de motor zit nu niet boven de heatsink maar ernaast :) )

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:18
Sja een Delta HP staat nu eenmaal niet als slaapkameraad te boek, je had op die SK6 natuurlijk ook een andere fan kunnen zetten (desnoods een 80mm met fanadapter op 7v).
Kwa koelresultaten denk ik dat je SK6 scheef zat ofzo, want zo'n enorm verschil (en dan ook nog in het voordeel van een goedkope koeler) is wel erg heftig.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1