3 computers met crosscable

Pagina: 1
Acties:

• Gangkast
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
Omdat ik 3 computers moet gaan verbinden, en et liefst zonder hub, is de volgende vraag:

1 Hoofdcomputer (server) (192.168.1.1) (1 netwerkkaart)
|
|
2e Computer (192.168.1.2) (2 netwerkkaarten)
|
|
3e Computer (192.168.1.3) (1 netwerkkaart)

de 3e copumputer is alleen maar nodig zodat ik met deze de printers kan gebruiken... dus deze is niet altijd aan..
maar wil met computer3 wel op computer1 kunnen komen.

kan dit werken? of moet ik computer2 als server maken?

allemaal Win98SE

“The world is a book and those who do not travel read only one page”

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Denk ik nou dom of kan je ook gewoon PC 2 en 3 met een crosscable aan PC 1 gooien en daar dus die 2 NIC's ingooien ipv PC 2?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 16:01 schreef DeMoN het volgende:
Denk ik nou dom of kan je ook gewoon PC 2 en 3 met een crosscable aan PC 1 gooien en daar dus die 2 NIC's ingooien ipv PC 2?
Lijkt me wel wat makkelijker dan...... K weet alleen nie of je dan je netwerkje wel functioneel krijgt......

Denk wel dat je met een hub makkelijker werkt, en dan kan je ook nog eens een laptop erbij hangen ofzo......

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 22 maart 2002 15:58 schreef Master_tCC het volgende:
Omdat ik 3 computers moet gaan verbinden, en et liefst zonder hub, is de volgende vraag:

1 Hoofdcomputer (server) (192.168.1.1) (1 netwerkkaart)
|
|
2e Computer (192.168.1.2) (2 netwerkkaarten)
|
|
3e Computer (192.168.1.3) (1 netwerkkaart)

de 3e copumputer is alleen maar nodig zodat ik met deze de printers kan gebruiken... dus deze is niet altijd aan..
maar wil met computer3 wel op computer1 kunnen komen.

kan dit werken? of moet ik computer2 als server maken?

allemaal Win98SE
Op pc2 winroute installeren en verder niet configgen.
Dan werkt ie als gewone router en zal ie het ip verkeer van pc1 naar pc3 doorsturen.

Neem verschillende subnets
Bv pc1: 192.168.0.2 255.255.255.0
pc2: 192.168.0.1 255.255.255.0
192.168.1.1 255.255.255.0
pc3: 192.168.1.2 255.255.255.0

Dan op pc1
route -p add 192.168.1.0 mask 255.255.255.0 192.168.0.1
op pc2
route -p add 192.168.0.0 mask 255.255.255.0 192.168.1.1

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 22 maart 2002 16:03 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Lijkt me wel wat makkelijker dan...... K weet alleen nie of je dan je netwerkje wel functioneel krijgt......

Denk wel dat je met een hub makkelijker werkt, en dan kan je ook nog eens een laptop erbij hangen ofzo......
Mjah ik weet niet wat zijn thuissituatie is. Maar waarom zou het niet werken? Hmm,.. ik wacht wel op ze reply. Het gaat vast moeilijk doen door printservers ofzo die die volgens mij heb staan.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Haha, jammer dan als pc2 (Predator) uit staat. Dit wordt een beetje een onpraktisch netwerk..

Expanding the inexpandable

Verwijderd

Waarom zo moeilijk doen voor een oplossing zonder hub?..
Neem dan gewoon coax..

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

YEAH BABY neem gewoon coax >:)
weet je hoe gaar dat dat is??

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 16:05 schreef DeMoN het volgende:

[..]

Mjah ik weet niet wat zijn thuissituatie is. Maar waarom zou het niet werken? Hmm,.. ik wacht wel op ze reply. Het gaat vast moeilijk doen door printservers ofzo die die volgens mij heb staan.
Ik zeg ook niet dat het NIET gaat werken, zeg alleen dak nie zeker weet of ie ut aan de praat krijgt,...

Technisch gezien zou het gewoon moeten werken, maarja.... Het blijft windows waar je mee werkt, en in mijn jaren als helpdesk medewerker, heb ik 1 ding wel geleerd... Logisch is een woord dat Microsoft niet kent. Als je dus niet echt handig bent, en er zit wat tegen, werkt het niet, en zien we hier vanzelf een nieuw topic verschijnen :)

edit:

Hmm Na terug lezen lijkt het wel ergens op flame richting microsoft... Zo was ut nie bedoeld....

• Gangkast
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
Het gaat er eigenlijk om dat PC1 en PC2 gewoon kunnen communiceren...

en als PC3 soms aan staat dat die kan printen naar PC2 en PC1

Verwijderd

Tja... lastig he, dat UTP...

'k ben blij dat ik gewoon COAX heb. Kun je gewoon onbeperkt blijven uitbreiden (ok... ok... tot maximaal 150 computers of zo) en lekker maar 1 kabeltje in plaats van enorme kabelgoten met bossen kabels. En natuurlijk zonder die vervelende en peperduren HUBs!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 22 maart 2002 16:13 schreef No1Uno het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het NIET gaat werken, zeg alleen dak nie zeker weet of ie ut aan de praat krijgt,...

Technisch gezien zou het gewoon moeten werken, maarja.... Het blijft windows waar je mee werkt, en in mijn jaren als helpdesk medewerker, heb ik 1 ding wel geleerd... Logisch is een woord dat Microsoft niet kent. Als je dus niet echt handig bent, en er zit wat tegen, werkt het niet, en zien we hier vanzelf een nieuw topic verschijnen :)

edit:

Hmm Na terug lezen lijkt het wel ergens op flame richting microsoft... Zo was ut nie bedoeld....
haha en ik bedoelde niet dat ik vond dat jij zei dat het niet ging werken. (snappie? :P ) Ik vroeg het me gewoon af zeg maar 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 16:13 schreef Master_tCC het volgende:
Het gaat er eigenlijk om dat PC1 en PC2 gewoon kunnen communiceren...

en als PC3 soms aan staat dat die kan printen naar PC2 en PC1
Als je vanaf PC2 en PC3 naar PC1 gaat, en dus in PC1 2 kaarten zet, kan je toch met PC3 via je server printen??
Dus :
Server ------- Client1(Pc2)
|
|
|
Client2(PC3)

Je kan dan je printer aan server of client1 hangen, en altijd printen en elkaars bestanden uitlezen....

• Gangkast
  • Niet online

Gangkast

/// Meubel

Topicstarter
tnx voor reply's!

Ik heb overlegd, en ben van plan om ze te gaan verbinden DMV een hub...

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op vrijdag 22 maart 2002 16:54 schreef Master_tCC het volgende:
tnx voor reply's!

Ik heb overlegd, en ben van plan om ze te gaan verbinden DMV een hub...
Is wel het beste ja. Ik weet niet wat voor netwerk je hebt maar je kan gewoon een 5 poorts hubje kopen. HEb ik thuis ook, lekker simpel. Kan je er later nog een computertje aangooien, das wel mooi :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:20
hub roelleerd

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1