Toon posts:

[ebay] Betalen voor extra opties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best eBay-lid,

Alleen de basisaanbiedingskosten zijn voorlopig nog gratis. Alle extra
opties die je gebruikt worden al wel in rekening gebracht waaronder
galerij kosten en het gebruik van een minimum verkoopprijs. Tevens wordt er als je een object verkoopt verkoopcommissie in rekening gebracht.

Voor meer informatie over kosten op eBay ga je naar Hulp> Verkopersgids> Kosten eBay. Of klik op de onderstaande link.

----------------------------------------------------------
Bied dus gewoon iets te koop aan met gebruik van minimum verkoop prijs, moet je menen dat erbij staat dat het geld kost wat een naaiers!

Verwijderd

Ben ik het dus pertinent niet mee eens.
Je maakt van hun dienst gebruikt en ze willen van de aanbieder gewoon een bijdrage. Omdat dat van te voren bekend is (zelfs voor het registreren is dat kenbaar gemaakt) denk ik niet dat je moet klagen maar Of het accepteren en betalen Of het niet accepteren en weggaan (je kunt daar je account verwijderen...).

En per definitie verhoog je dan toch je prijs met de kosten die eBay in rekening brengt?

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik mijn advertentie invulde stond er dus nergens vermeldt dat het gebruik van een minimum verkoopprijs geld kost! ik vind dit misleiding!

Verwijderd

Hier staat het gewoon hoor. En dat is leesbaar zonder account aan te maken en/of in te loggen.

http://pages.ebay.com/help/sellerguide/selling-fees.html

Bovenstaande zou wel degelijk bekend moeten zijn bij je. De complete Guides ed. zouden zelfs bekend moeten zijn (het gaat daar namelijk nogal wat professioneler aan toe dan op de gemiddelde nederlands site).

En er zijn zat Nederlandse alternatieven...

Overigens die ik al jaren via eBay dingen verkopen en ik heb een afspraak met een aantal users uit Amerika dat eens in de zoveel tijd een item betaald kan worden naar mijn eBay account :)

Verwijderd

Topicstarter
het spijt me wel maar bij de nederlandse site stond alleen dat het gebruik van de gallerij geld kost.

Ook stond er een * bij de minimum verkoop prijs zijnde als verplicht volgens mij.

Naja die naaiers, het item is bovendien niet eens verkocht.
Ik ga dus mooi niet betalen (ook al is het maar 8 gulden)

Verwijderd

Heb topictitel ff veranderd. :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 15:59 schreef mixologist het volgende:
het spijt me wel maar bij de nederlandse site stond alleen dat het gebruik van de gallerij geld kost.

Ook stond er een * bij de minimum verkoop prijs zijnde als verplicht volgens mij.

Naja die naaiers, het item is bovendien niet eens verkocht.
Ik ga dus mooi niet betalen (ook al is het maar 8 gulden)
Ah ik zit op de US site ;)
Maar NL en US site zijn alleen maar anders qua taal. Zie:
http://pages.ebay.nl/help/sellerguide/selling-fees.html

Staat toch echt wel duidelijk boven in de pagina vind ik.
En ik weet zeker dat jij bij aanmelden van je account een bevestiging heb gegeven dat je als verkoper accoord gaat met het bijdragen van de kosten van eBay.

Verwijderd

Topicstarter
uiteraard maar ik ging er dus vanuit dat alles gratis was wat ze dus ook aan roepen waren op die site. Dat ik nu ineens onaangekondigd een rekening krijg vind ik absurd. Ik weet zeker dat alles wat ik aangevinkt had gratis was maar dat blijkt dus nu niet. Ik heb er ook geen problemen mee als ik er voor moet betalen maar dan vind ik ook dat men dat van te voren moet vertellen. En bij de gallery staat dus wel groot dat je er voor moet betalen maar bij de minimum verkoopprijs niets.

Verwijderd

Topicstarter
ze verwachten toch niet dat je alle kleine lettertjes gaat lezen? ik wil gewoon als ik wat aanbied gewoon zien wat het kost niet zo achteraf in m'n reet genaaid worden met allerlei vage kosten

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 15:37

dread

Sluwe vlaming

hetzelfde hier
ik let erop dat je niets hoeft te betalen en nu krijg ik ineens een email met de vermelding dat ik een x bedrag moet betalen. afzetterij

het is niet eens veel geld maar ik heb geen creditcard en ik ga geen 4 euro overschijven.

het gaat erom dat alles gratis lijkt en dat je dan toch nog kan betalen.

:r

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Pagina: 1