Verwijderd
er bestaat maar een ECHT merk begint net een i en eindigd op ntel
het verschil tussen ddr en rimm is ongeveer 5 tot max. 10%
natuurlijk welke ddr welk bordje.
mijn advies is neem een intel omdat gewoon het beste is
hoevaak hoor je over probs met via en amd
Je hebt net zoveel verstand van CPU's als van leestekens zeker?Op vrijdag 22 maart 2002 15:47 schreef svennies het volgende:
Verwijderd
Mail mij en ik mail jou zo snel mogelijk tegug wat je het beste kan kopen! 
robert@lugt.ath.cx
robert@lugt.ath.cx
Geen, 'hoe is dit systeem' vragen. effies de FAQ lezen
Kom met een lijstje en dan een gerichte vraag. maar niet. Zou ik een AMD of een Intel nemen, ga dan wat reviews (zie frontpage) lezen etc.
Kom met een lijstje en dan een gerichte vraag. maar niet. Zou ik een AMD of een Intel nemen, ga dan wat reviews (zie frontpage) lezen etc.
Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW
Verwijderd
en hier beste mensen hebben we dus een exemplaar van de homo stupidusOp vrijdag 22 maart 2002 15:47 schreef svennies het volgende:
beetje meer onderbouwen zou ook mogen
kwestie van prijs/kwaliteit blijkt uit verschillende reviews dat de amd xp1600+ de beste is
Voor de shops kan je het beste even op de Shop Survey rondneuzen naar wat ervaringen.
Voor de AMD / Intel keuze: wat wil je ermee is de 'key question'.
Verschil tussen DDR en RIMM's: DDR loopt op 266 Mhz(double data rate, icm 133 FSB), terwijl RIMM op 400 Mhz loopt (quad pumped bus). RIMM zal dus iets sneller zijn, maar ook duurder.
KT7A-RAID zou ik je afraden als je AMD neemt, want daar kan misschien wel een AMD XP processor op, maar alleen SDRAM, dus geen DDR.
Voor de rest van je hardware kun je het beste terecht in een topic over 'hoe is dit systeem'. Deze kan je terugvinden in de FAQ van dit forum.
Verschil tussen DDR en RIMM's: DDR loopt op 266 Mhz(double data rate, icm 133 FSB), terwijl RIMM op 400 Mhz loopt (quad pumped bus). RIMM zal dus iets sneller zijn, maar ook duurder.
KT7A-RAID zou ik je afraden als je AMD neemt, want daar kan misschien wel een AMD XP processor op, maar alleen SDRAM, dus geen DDR.
Voor de rest van je hardware kun je het beste terecht in een topic over 'hoe is dit systeem'. Deze kan je terugvinden in de FAQ van dit forum.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
En voor het laatste hebben we natuurlijk de Pricewatch en de Shopsurvey.
Ff een telefoontje en je weet of ze het op voorraad hebben...
Ff een telefoontje en je weet of ze het op voorraad hebben...
Alleen de snelheid (in Mhz) zegt dus niets over feit of RIMM sneller is dan DDR.Op vrijdag 22 maart 2002 15:57 schreef blackd het volgende:
Wat dan wel?Op vrijdag 22 maart 2002 16:00 schreef vassago het volgende:
[..]
Alleen de snelheid (in Mhz) zegt dus niets over feit of RIMM sneller is dan DDR.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
Sjees, geef dan geen advies. Maarre, beste svennies, als je een nieuwe auto mocht gaan kopen: Neem nou gewoon een Peugeot, want da's gewoon het beste en verder geen gelul.Op vrijdag 22 maart 2002 15:47 schreef svennies het volgende:
Dat is hartstikke duidelijk, hoe vaak hoor je niet over problemen bij Volkswagen en Ford?
Op zich 100% met je eens, maar dat verhaal van die snelheden met geheugensoorten gaat genadeloos in de soepOp vrijdag 22 maart 2002 15:57 schreef blackd het volgende:
Voor de shops kan je het beste even op de Shop Survey rondneuzen naar wat ervaringen.
Je moet namelijk niet op snelheid maar op bandbreedte letten.
Bandbreedte RDRAM: 400MHz x2 (DDR) x16b/8=1600MB/s
Bandbreedte DDR-SDRAM: 133MHz x2 (DDR) x64b/8=2100MB/s
Maar bij P4 worden 2 RDRAM kanalen naast elkaar gebruikt- 1600x2=3200MB/s
De bandbreedte van de P4 FSB=100MHz x4 (QDR) x64b/8=3200MB/s. Oftewel past de bandbreedte van 2xRDRAM het beste erbij.
Maaaaar.... RDRAM heeft ook hogere latencies. Daarom kan 1 DDR kanaal vaak qua performance aardig in de buurt komen van 2 RDRAM kanalen, vooral als het op 166MHz draait (SiS645- 166MHzx2x64b/8=2700MB/s), dan is het verschil verwaarloosbaar.
Maar goed, tegenwoordig is RDRAM niet duurder dan DDR, dus kies je mobo op basis van features en performance in benchmarks, i850 of SiS645 ontlopen elkaar toch nauwelijks.
Althans, als je P4 kiest. AthlonXP is ook een verdomd sterk platform dat een stuk goedkoper is en in veel dingen de P4 kan evenaren (of als het erg FPU intensief is) zelfs voorbijstreven, zelfs 30% lager geclocked.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Intel een echt merk?! Okay, ik gebruik het zelf ook, maar dat is puur omdat ik op dit moment FF geen amd kan betalen.Op vrijdag 22 maart 2002 15:47 schreef svennies het volgende:
AMD komt nog steeds als snelste uit zo ongeveer ALLE tests, en ook de prijs/kwaliteitsverhouding schijnt top te zijn... amd komt dus toch echt boven intel!!
En okay... je hoort wel eens wat problemen over via chipsets, maar hoe vaak hoor je problemen over intel?! Net zo vaak volgens mij...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()