Abit AB-LX6 dood?

Pagina: 1
Acties:

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik heb vandaag van iemand een Abit AB-LX6 (slot1 voor PII)gekregen om mijn servertje thuis wat te upgraden. Ik had alles in elkaar gezet en aangesloten. doet het bord niks... :'( zelfs gen piepje ofzo :?
Met een multi-meter heb ik de pinnetjes nagemeten en er stond +5v op... andere voeding heb ik ook geprobeerd maar zonder suc6

iemand een oplossing behalve in het ronde archief gooien?

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

• GreenPictures
Bump

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
probeer eens de cmos te clearen
probeer het daarna weer
kijk of je alles goed hebt aangesloten
powerknop op de goede pinnetjes :+

gaan de fans wel draaien ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geheugen en CPU wel in hun plaatsen geduwd cq geprikt?
Misschien domme opmerking, maar zonder een van die twee dingen weigert elk moederbord te opstarten, zoals dat nu bij jou het geval is..

Check ook of het geheugenreepje in de eerste slot zit (meestal DIMM 0 genoemd), want de meeste oudere mobos starten geeneens op als het geheugen in een ander slotje zit.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:07
Gisteren alweer meegemaakt bij een wat ouder mobo: ding doet helemaal niets, batterij eruit -> probleem opgelost :)

Heb hier nog twee dode mobos liggen, ene doet niets meer met toetsenbord en andere start niet op, zal ook wel simpel te maken zijn (heb bij die eerste al een los onderdeeltje gezien)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

help mij dan ook ff met mijn Soyo, ik weet het allemaal niet meer :'(

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• GreenPictures
Ik heb vorige week een boeltje SLOT 1 borden van een RMA party gekregen en daar zaten ook een zooi borden bij die echt dood zijn... dus helemaal niks doen, geen draaiende fans.. niks.

gelukkig zaten er wel 5 werkende borden tussen :)

Nu draait mijn FTP/webserver met een PII 333/384MB/4x6GB/8mb AGP op een Abit BE6-II i440BX met highpoint 366 controller maar die is helaas niet helemaal goed ivm die in W2K stop errors geeft als ik de drives belast die er dan aanhangen.. de rest van het bord is perfect want het draait nu al 5 dagen 24u 8-)

Pagina: 1