Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
Ja, dat heet inderdaad ook hub (of repeater).
Is het een 5-poorts repeater ? Zo nee, probleem-segment naar een andere poort overzetten, en kijken of het probleem blijft bestaan. Zo ja, probleem-segment met een andere segment verwisselen en kijken of het probleem het segment volgt of op de poort blijft zitten.
Zitten de kabels met een T-stukje op de poort, of direct ?
Indien met T-stukje, zit er op een van de 2 kanten van het T-stukje een afsluit-weerstand of zit de poort "middenin" het segment ?
Zit er een schakelaartje bij elke poort om te schakelen tussen interne en externe afsluit-weerstand ?
Is het een 5-poorts repeater ? Zo nee, probleem-segment naar een andere poort overzetten, en kijken of het probleem blijft bestaan. Zo ja, probleem-segment met een andere segment verwisselen en kijken of het probleem het segment volgt of op de poort blijft zitten.
Zitten de kabels met een T-stukje op de poort, of direct ?
Indien met T-stukje, zit er op een van de 2 kanten van het T-stukje een afsluit-weerstand of zit de poort "middenin" het segment ?
Zit er een schakelaartje bij elke poort om te schakelen tussen interne en externe afsluit-weerstand ?
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
het werkte eerst wel (een paar jaar) maar nu ineens
niet meer, dus neem aan dat de weerstandjes enz allemaal goed zitten
Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late
standaard coax is toch geen lus?
is het niet Token-ring ofzo?
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Verwijderd
//subtopic//
Tokenring heeft bij mijn weten een "Serieele portachtige connector", en zou dus geen Coax zijn...
en normale Coax is geen lus, maar een "T":
//ontopic//
- Zitten alle connectoren wel in alle PCs?
- Zitten de terminators (ziet eruit als een soort einddopjes) nog aan het eind van de kabelboom?
- Hebben de netwerkcomponenten (hub/switch/repeater) wel voeding (indien nodig)?
Tokenring heeft bij mijn weten een "Serieele portachtige connector", en zou dus geen Coax zijn...
code:
1
2
| Terminator===||===||==||==||==||===Terminator
PC PC PC PC PC |
//ontopic//
- Zitten de terminators (ziet eruit als een soort einddopjes) nog aan het eind van de kabelboom?
- Hebben de netwerkcomponenten (hub/switch/repeater) wel voeding (indien nodig)?
Ethernet is logisch altijd bus. (niet noodzakelijk fysisch zelfs niet met coax)Op zaterdag 23 maart 2002 23:06 schreef StratoFarmer het volgende:
standaard coax is toch geen lus?
Op zondag 24 maart 2002 09:40 schreef euss het volgende:
//subtopic//
code:
1 2Terminator===||===||==||==||==||===Terminator PC PC PC PC PC
//ontopic//
offtopic:
Token heeft gewoon RJ-45 naar ik weet
Defect in de kabels/nic ?Op zaterdag 23 maart 2002 22:37 schreef _DPC_Null2k het volgende:
het werkte eerst wel (een paar jaar) maar nu ineensniet meer, dus neem aan dat de weerstandjes enz allemaal goed zitten
Gebruik ze eens stuk per stuk.
Verwijderd
wat bedoel je met elkaar zien ?
Probeer eens een ping te sturen, dan kan je zien of het nog werkt
Hij bedoelt dat de pc's in die lus elkaar wel zien in nethood maar nix erbuiten..Op zondag 24 maart 2002 11:15 schreef ISN het volgende:
wat bedoel je met elkaar zien ?
klinkt als rotte poort op repeater..
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
TokenRing is begonnen over Type 1, a.k.a. ICS (IBM Cabling System). Dit is een dikke STP-kabel met 2 paren. Aan de kant van de MAU's (een signaal-verdeler) worden dikke vierkante connectoren gebruikt, "data-connector" genoemd. Aan de kant van de PC's enz. een 9-polige connector die fysiek gelijk is aan die van een moderne seriele poort, alleen de buitenste 4 pinnetjes worden gebruikt.Op zondag 24 maart 2002 09:57 schreef Predator het volgende:
offtopic:
Recenter is Type 3, a.k.a. ACS (Advanced Cabling System), UTP-bekabeling (CAT-4 is genoeg voor zowel 4 als 16 Mbps). met RJ-45 connectoren.
Daarnaast bestaat TR over fiber, en ik heb in een recente discussie op Tweakers mogen vernemen dat er wel degelijk ook een coax-uitvoering van TR bestaat.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Meest waarschijnlijk :Op zaterdag 23 maart 2002 22:37 schreef _DPC_Null2k het volgende:
het werkte eerst wel (een paar jaar) maar nu ineensniet meer, dus neem aan dat de weerstandjes enz allemaal goed zitten
- losse terminator;
- opgeblazen port op repeater.
Dat kun je het makkelijkst schiften door het segment op een andere poort te zetten en te kijken of het probleem blijft.
Pagina: 1