Toon posts:

fans op zinnige plekken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik heb dit hier gepost,... omdat ik dacht dat de mensen in dit forum er wel het meeste van af zouden weten...)

Ik wil enkele fans in mijn pc plaatsen. Ik heb namelijk gelezen (& gehoord) dat dit de prestaties van mijn pc nogal
ten goede zou komen. Nu heb ik plaats voor nog twee fans in m'n kast.

Dit is de situatie van mijn pc:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~pplm/fans.gif

Is het verstandig... Nee, laat ik dít anders vragen:
HEEFT het wel nÚt om een fan achter en onder te plaatsen.
>>Als ik nou een fan bovenin én onderin m'n pc kon plaatsen (of achterin en voorin)....

Als ik de fans plaats zoals aangegeven op bovenstaand plaatje, dan stroomt de lucht níet langs de cpu / voeding...
Eigenlijk zit er tussen de twee locaties waar ik een fan kan plaatsen géén hardware.
Dit lijkt me toch een ietswat merkwaardige plek voor fans....

Ik heb níet de mogelijkheid om een fan vóórin of bóvenin te plaatsen. [of ik moet m'n dremel® er op los laten...][[en dan moet ik door 'n metalen Én een plastic laag heenboren... daar heb ik ff geen behoefte aan]].

ik ben erg benieuwd over de reply's...
Omdat de reviews e.d. die ik heb gelezen mij niet echt hebben kunnen overtuigen... Vrienden /kennissen weten mij te vertellen dat het sowieso een goed idee is om extra fans in je pc te drukken.
Maar of dat in mijn geval, met mijn kast ook zo is :?...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09
Die daar aan de achterkant zit wel ok, die voor ook wel maar dan is denk ik wel de kans dat je veel stof op zuigt wat groter maar goed, zo is het wel oké .. frisse lucht onder derin, en achter eruit ...

Owja, je zou kunnen kijken of je een plaatje van plastic ofzo hebt, dan kan met dat plaatje de luchtstroom meer naar achter 'sturen' ..

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Kan wel. maar ik zou je fan gewoon aan de vookant doen. De luchstroom in onder je kast namelijk niet zo heel erg goed.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Indien je met een intake op je CPU zit, kun je het best een extra intake aan de zijkant van je kast maaken ten hoogte van je CPU, deze direct met je CPU intake linken via een buisje of zo.

Dit truckje scheeld al snel 7c.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
goh.....
haal die fan daar onder weg, en zet hem aan de voorkant (intake).

Die achterste fan zit goed (out).
extra fans....1 intake fan linksonder in de zijkant van de kast (onder of naast je PCI sloten)
en 1 outtake fan aan de bovenkant

TheS4ndm4n#1919