Ik ben bezig met mijn pagina's in een cache te knikkeren. Ik roep pagina's aan met index.php/news/december2000. Eerste var (news) is het script en de rest wordt meegegeven. Door de sessie heen heb ik een $user object met alle info van de ingelogde user.
Hieronder ultra-pseudo-code
Ik heb een cache dir met 001.html tot 100.html en een cache.index file. Index file heeft een index van alle html files samen met bijbehorende request. bv
Opzich gaat alles goed. Alles gaat lekker automatisch. Maar ik heb ook pagina's verschillen per user (bv. een highlight op nieuwe berichten sinds je laatste bezoek). Zo is de pagina index.php/msgboard voor Henk en Piet verschillend, maar voor het cache systeem gelijk.
Hoe kan ik dit een beetje elegant oplossen? in principe weet ik van te voren nog niet wat er op de pagina komt te staan, omdat elk script zijn eigen deel van de site voor rekening neemt.
Hieronder ultra-pseudo-code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| include html_header // is voor elke user anders, niet echt handig om te cachen
if niet_gecached (request)
start_cache ()// start output buffertje
include pagina_script
include html_footer // altijd hetzelfde
end_cache (request) // flushed output buffer en slaat 'm op
end_if |
Ik heb een cache dir met 001.html tot 100.html en een cache.index file. Index file heeft een index van alle html files samen met bijbehorende request. bv
code:
1
2
3
4
| cache.index /news/december2001 = 001.html /news/januari2002 = 002.html |
Opzich gaat alles goed. Alles gaat lekker automatisch. Maar ik heb ook pagina's verschillen per user (bv. een highlight op nieuwe berichten sinds je laatste bezoek). Zo is de pagina index.php/msgboard voor Henk en Piet verschillend, maar voor het cache systeem gelijk.
Hoe kan ik dit een beetje elegant oplossen? in principe weet ik van te voren nog niet wat er op de pagina komt te staan, omdat elk script zijn eigen deel van de site voor rekening neemt.