Toon posts:

Proxyserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem;

Op ons NT netwerk heb ik een proxyserver gemaakt om zo internet en E-mail te delen.

Dit werkt zolang mijn proxyuserver is ingebeld en dus verbinding heeft.
Op het moment dat ik met de proxy geen verbinding heb met internet kan ik vanaf mijn client niets doen.

Is er een mogelijkheid om mijn inbelverbinding op te starten op het moment dat een client het internet op wil of mail wil ophalen/verzenden ??

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ja, die mogelijkheid is er in 99,5% van de gevallen wel, maar ik denk niet niet dat iemand je verder kan helpen als je niet zegt wat voor een proxyserver je hebt geinstalleerd??? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja das misschien wel handig he.....

AnalogX Proxy versie 4.10

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
welke proxy draaien jullie

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Gomez12
Ken ik zelf niet goed, een keer geprobeerd. Maar volgens mij gaat die uit van een vaste internet verbinding, en niet van een dial-up.

Dus volgens mij kan hij ook niet zelf uitbellen, maar waar je eens naar kan kijken is of je je routeringen niet zo kan instellen dat de server alle externe ip-adressen routeert via het modem.

Anders gewoon even goed de documentatie doorlezen of het wel kan wat jij wil???

Verwijderd

Topicstarter
Volgens AnalogX Proxy zou het moeten kunnen:

"If you would like the Proxy program to automatically dial the net (and you are using dialup networking (ie, a modem)), then all you need to do is turn on the option to automatically connect to the internet in your dialup networking control panel.
When this is turned on, any time a client computer makes a request of the proxy, and it's not connected, it will dial up.
Conversely, you can configure the inactivity timeout to automatically have windows dialup networking hangup when to requests come in over a period of time. I don't personally have dialup networking installed on my machine, so i can't give you any clearer information on how to do it."

Je zou zeggen dat het kan..... alleen daar kunnen ze me niet verder helpen |:(

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb thuis ook een tijdje een netwerkje gehad voor het delen van internet en mail. Ik heb daarvoor Proxy+ gebruikt. Een klein en slim stukje freeware dat ook inbelt als een client verbinding wil maken.

Ik weet alleen niet hoeveel zin je hebt om nieuwe software te installen...

• Gomez12
Op vrijdag 22 maart 2002 15:51 schreef Beets het volgende:
then all you need to do is turn on the option to automatically connect to the internet in your dialup networking control panel.
Dus wat je moet doen is naar je externe toegang toe gaan en hier instellen dat hij automatisch je inet verbinding moet draaien. En voor de zekerheid zou ik het ook nog even in Internet Explorer opties instellen, die hangen ook nogal nauw samen met DUN.

Volgens hun zou hij het dan moeten doen.
De manier om te testen of je alles goed hebt ingesteld is door gewoon Internet explorer / mozilla op te starten en dan te zien of je een dialup window krijgt of dat je comp gelijk begint te bellen. ( Dit moet je dus wel allemaal op de server doen).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 16:01 schreef Gomez12 het volgende:

[..]

Volgens hun zou hij het dan moeten doen.
De manier om te testen of je alles goed hebt ingesteld is door gewoon Internet explorer / mozilla op te starten en dan te zien of je een dialup window krijgt of dat je comp gelijk begint te bellen. ( Dit moet je dus wel allemaal op de server doen).
Helaas..... Op de server werkt alles perfect, als ik op de server internet opstart gaat hij direct inbellen en heb ik direct contact........alleen nog steeds niet vanaf mijn clients :(

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

pistole

Frutter

wat voor OS draai je op je server?

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 16:44 schreef pistole het volgende:
wat voor OS draai je op je server?
Windows NT 4.0 valupack 6

De clients op win95

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 16:00 schreef jellebelle het volgende:
Ik heb thuis ook een tijdje een netwerkje gehad voor het delen van internet en mail. Ik heb daarvoor Proxy+ gebruikt. Een klein en slim stukje freeware dat ook inbelt als een client verbinding wil maken.

Ik weet alleen niet hoeveel zin je hebt om nieuwe software te installen...
Zin maakt niet uit, is maar werk.........

Heb ff gekeken maar dat is een 31 day free-trial..... is de bedoeling dat ie langer meegaat... :)
Bovendien ben ik verder tevreden over AnalogX, super makkelijk te installeren en te configureren alleen......

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:03

pistole

Frutter

Op vrijdag 22 maart 2002 16:48 schreef Beets het volgende:

[..]

Windows NT 4.0 valupack 6

De clients op win95
hihi. WinNT 4.0 bonuspack 6 :)

Euh.. draait die ene service wel, die zorgt voor automatisch bellen (bla bla connection manager ofzo)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 17:13 schreef pistole het volgende:

[..]

Euh.. draait die ene service wel, die zorgt voor automatisch bellen (bla bla connection manager ofzo)
LOL :)

De bla bla connection manager ????
Nooit van gehoord....... ook niet iets wat er op lijkt volgens mij.....

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 17:03 schreef Beets het volgende:

[..]

Zin maakt niet uit, is maar werk.........

Heb ff gekeken maar dat is een 31 day free-trial..... is de bedoeling dat ie langer meegaat... :)
Bovendien ben ik verder tevreden over AnalogX, super makkelijk te installeren en te configureren alleen......
Mmmwwjnanjeej, je hebt een beetje gelijk;

Van de site:
"Full function 3-user free version, 31-days unlimited trial free version"

Dus tot 3 gebruikers is het gewoon freeware, als er meer compjoeters aan hangt doet ie het maar 30 dagen...

AnalogX ken ik eigenlijk niet, zal eens kijken :)
Succes in ieder geval!
Pagina: 1