Toon posts:

[ASP/SQL2000] Guid convert foutje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik heb het volgende probleem. Ik gebruik in SQL een Guid als id. Dit is voor een e-card system. Waneer iemand in zijn mailbox een mailtje krijgt staat daar een link in met het id. Waneer je hier op klikt dan run je een pagina waar je dat Guid inpropt. Wanneer ik deze Guid in sql blaas dan krijg ik een fout melding. Dat ie gewoon ff problemen heeft met het converten.

Heeft iemand hier al ervaring mee. Volgens mij heeft het te maken met dat je een int waarde in het databeestje hebt staan, en een string invoert( aangezien de {} in de Guid staan).

Verwijderd

Wat is je fout melding :?

PS. dat ervaring moet lukken, ik code al ASP sinds IIS2 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses vergeten: |:(

Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e07'

Operand type clash: uniqueidentifier is incompatible with int

/e-card/getcard.asp, line 21

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Gebruik je een stored procedure voor de afhandeling van je query? Zonee dan moet je waarschijnlijk casten

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere wonderbaarlijk manier werkt het nu gewoon. Ik hoef gewoon helemaal niks meer te converten, ik gooi gewoon een str in mijn stored procedure en vervolgens werkt ie gewoon.

Ik heb echt weekend nodig. Maar goed, in ieder geval
bedankt voor de snelle respons. :?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Laatst hebben we hier ook gezeik met GUIDS gehad, bleek dat er in een ietsje oudere MDAC driver het mis ging als de accoladers er niet om heen stonden of iets in die zin, weet niet meer hoe het precies zat maar lijkt beetje op jou probleem.

Verwijderd

UR welcome ;)

Verwijderd

Topicstarter
Guid zijn ook echt niet handig, om mee om te gaan dan, maar ja, ik heb e-cards engine gezien die met gewone id's werkten, ja dan kan je gewoon die id in je url tikken en zie je alle kaarten van anderen, en dat was nog wel op een hele grote ecard site. Errug triest,

In ieder geval bedankt gasten!

En uh Raptorix thanx voor de goude tip. Dat was het probleem! Fijn weekend allemaal!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37

pistole

Frutter

Op vrijdag 22 maart 2002 14:13 schreef vanDee het volgende:
Wat is je fout melding :?

PS. dat ervaring moet lukken, ik code al ASP sinds IIS2 8-)
Dat kan niet. IIS2 + ASP update = IIS3. (8>

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Dat kan niet. IIS2 + ASP update = IIS3
Details, details.

Komt er op neer toen ik begon dat je fout meldingen niet op je scherm kreeg maar terug moest zoeken in de event-viewer

• pistole

pistole

Frutter

Op vrijdag 22 maart 2002 14:44 schreef vanDee het volgende:

[..]

Details, details.

Komt er op neer toen ik begon dat je fout meldingen niet op je scherm kreeg maar terug moest zoeken in de event-viewer
offtopic :)
Maar dat doe je nog steeds toch, eventvwr gebruiken...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

offtopic:

Ja,
Maar als ik nu een foutje in code maak vb:
code:
1
mijn_var = "blaat" + 1

Nu krijg je dat netjes in je browser te zien. Toen niet was gewoon een HTTP 500 error. En dan moest je de event-viewer je fout opzoeken (in dit geval dus type-mismatch).

Maar als ik het goed begrijp ben je ook een 'ouwe rot'

• pistole

pistole

Frutter

Op vrijdag 22 maart 2002 14:49 schreef vanDee het volgende:
offtopic:

Ja,
Maar als ik nu een foutje in code maak vb:
code:
1
mijn_var = "blaat" + 1

Nu krijg je dat netjes in je browser te zien. Toen niet was gewoon een HTTP 500 error. En dan moest je de event-viewer je fout opzoeken (in dit geval dus type-mismatch).

Maar als ik het goed begrijp ben je ook een 'ouwe rot'
ja.. Zo kan je het noemen.
Maar ik kan me vaag herinneren dat IIS3 ook gewoon de error in de browser liet zien? Maakt ook niet uit hoor verder...

* pistole zou best die oude service manager weer willen hebben ipv die MMC + metabase...

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

offtopic:

Zullen maar es kappen met de Topic telkens naar boven te halen terwijl het nergens over gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Is goed, oh shit deed ik het weer :)
Pagina: 1