Toon posts:

[PHP] Uploaden van grote bestanden *

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Een vriend zit in Japan momenteel en wil af en toe zijn flash-card legen van zijn camera. Dan gaat het om 128 mb. Normaal gesproken gooit hij die dan op mijn ftp-server. Geen probleem. Nu is het echter zo dat hij bij zijn nieuwe baas geen ftp meer kan uplaoden. Zal wel aan de proxy liggen ofzow.

Hoe dan ook, ik wil nu graag een simpele file-uplaod maken zodat hij van zijn (gezipte) bestanden af kan. Ik heb in ASP ooit een simpel maar handig programa'tje gehad waarmee je kon zien hoeveel % van de file al verzonden was. blabla van blabla KB left...

Weet iemand of er zoiets is voor PHP? Of hoe ik daar zelf aan zou kunnen beginnen?

Thanx!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 18:29
Volgens mij niet, ik ben er de afgelopen dagen uitgebreid naar op zoek geweest mar er werd overal genoemd dat dat niet met PHP gedaan kon worden. ASP wel, inderdaad.

Er zijn overigens wel web-based FTP-programma's (Java applets), misschien dat ie daar wel doorheen komt? Of het wel zo veilig is, is een tweede.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Weet iemand of er zoiets is voor PHP? Of hoe ik daar zelf aan zou kunnen beginnen?
We zijn geen helpdesk, kom terug zodra je vraag "Hoe kan ik daar zelf aan beginnen" is.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Ach Dusty, doe niet zo flauw..

Mijn vraag is toch duidelijk? Ik weet dat het met ASP kan, en ik kan zelf niets vinden.. (uploaden is het probleem niet, maar een dingetje waarmee ik kan zien hoeveel % ik al binnen heb)

Ik wil alleen maar weten of iemand weet of en hoe het met PHP kan? Een ja of nee, evt begeleid door een link is al voldoende...

En nee.. dit is geen script-request, voordat je daar weer over valt.. *zucht*

Anders: Bedankt! Een Java applet is ook prima, daar had ik zelf nog niet aan ged8! Inderdaad minder veilig, maar dan is niet het probleem :) Thanx!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 22 maart 2002 14:07 schreef BarisArt het volgende:
[..]
En nee.. dit is geen script-request, voordat je daar weer over valt.. *zucht*
[..]
Als ik had gedacht dat het een script-request was, dan had ik er een slot opgezet.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
met 2 nano seconde zoeken kwam ik op http://www.php.net/upload

dat had je zelf niet kunnen doen natuurlijk :+

edit:

[self-slap&threadlees-mode]
%'s kunnen niet mbv alleen php :P
[/self-slap&threadlees-mode]

Verwijderd

!UTFS!

• Grum
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 14:22 schreef jero het volgende:
!UTFS!
dit gaan we even fijn melden

edit:
bij deze: [topic=446976/1/25]

• Anders
Als iedereen nou eens de moeite zou nemen om de oorspronkelijke post van BarisArt te lezen. Het gaat niet om de vraag hoe je een bestand kan uploaden, maar om hoe je de voortgang van dat uploaden kunt bijhouden (xx% uploaded). En dat staat vziw niet ITFS en ook niet ITFM.

edit:

[self-slap&threadlees-mode]
Ik moet Grum's self-slap&threadlees-modes beter lezen
[/self-slap&threadlees-mode]

• Grum
  • Niet online
Je moet wel kunnen toegeven dat onze topicstarter in z'n originele post niet duidelijk aangeeft wat nou precies zijn probleem is.

Pas later (waar ik overheen las) kwam boven dat het ALLEEN om het '%' ging.

En hier is met alleen php geen oplossing voor.

Verwijderd

Php heeft toch een uploadlimiet?

Mijn databasefile van 10 mb kan ik al niet meer via phpMyAdmin uploaden.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Zou 't misschien een idee zijn om je ftp op poort 80 te laten draaien!

• Grum
  • Niet online
of je baas vragen of je mag ftp'en (of in passive mode ftp-en >:)) :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is misschien een optie.
Het probleem is dat je bij grote bestanden vaak niet kunt zien wat de server nou aan het doen is.

Ik bedoel, een klein attachment bij hotmail ofzo gaat nog wel, maar als er 10mb geupload moet worden ofzo, dan begin je je soms af te vragen of hij nog wel "bezig" is..

Dan zou het mooi zijn als er ergens zou komen te staan: 10 van 100 % binnen, nog ongeveer 5 minuten.. :)

Voor zover ik weet kan dit niet met javascript, maar ook niet met php alleen.. Hoe zou ik zoiets kunnen oplossen? Of bestaat er al zoiets wat simpel aan te sturen is.

Enneh Mrk, volgens mij kan je wel bestanden groter dan 10 mb uploaden, maar ligt het eraan wat er in php.ini is ingesteld.. Toch?

Thanx anyway!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 14:35 schreef MrK het volgende:
Php heeft toch een uploadlimiet?

Mijn databasefile van 10 mb kan ik al niet meer via phpMyAdmin uploaden.
Dat ligt gewoon aan je php instellingen, die staat standaard op maximaal 10 mb!
edit: was te laat

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Ik heb niet echt een idee hoe het precies moet. Maar het lijkt me dat je met een apart scriptje toch zou moeten kunnen zien hoe groot een bepaalde file of temp file op je server is. Dus zou je ook moeten kunnen zien hoever je download is.

Systeem | Strava

Verwijderd

Kan je bestanden aan de clientkant net zo openen als op de server?! Zojah dan zou je het volgende kunnen proberen.

Bestand aan beide kanten openen. Loopje met countertje, 10K inlezen wegschrijven. Tussendoor actie doen (progressbar) bestand weer openen. Eerste 10K skippen en verder gaan met de volgende 10K.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Met PHP kan dat niet.

Systeem | Strava

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 22 maart 2002 14:22 schreef jero het volgende:
!UTFS!
dat kost je een NOW..

• Anders
Op vrijdag 22 maart 2002 15:44 schreef XAQT___ het volgende:
Kan je bestanden aan de clientkant net zo openen als op de server?!
Ik heb begrepen dat PHP een bestand pas kan openen zodra deze geheel binnen is. En ook dat PHP tot die tijd geen bestandsgrootte kan bepalen - ook niet van de tijdelijke file. Is het bestand bv. nog niet geheel binnen en wil je - in een ander frame met een metarefresh bijvoorbeeld - o de zoveel tijd de bestandsgrootte van het te uploaden bestand uitlezen, dat geeft PHP 0 bytes terug totdat alles binnen is.

Verwijderd

FTP -- > EASY!!!!

• Grum
  • Niet online
partyganger: FTP -- > EASY!!!!

fijn dat je deze thread hebt gelezen .. en dus erachter kwam na de eerste post dat ftp niet kan

|:(

Verwijderd

Achter haal waar php de tempfile neer zet, probeer de naam te achterhalen van jouw tempfile.. en check de grote.. (bijna onmogelijk idee)

Verwijderd

naar mijn wete kan dit nie in php, duz je zal echt cgi of asp moeten gebruike, of je FTP op een andere server of een web-aplet voor je ftp gebruike.

met php kan het gewoonweg niet, jammer.

Verwijderd

Het kan wel (weet ik bijna wel zeker), volgens mij moet je gewoon ff in je php instellingen de maximale filegrootte wat hoger zetten!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

http://www.aspupload.com/jupload.html

Deze upload-applet werkt goed. De files komen in HTTP_POST_FILES terecht. Hiermee kan je hele directories te gelijkertijd uploaden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Compatibility with both IE and Netscape. 
Both file upload and download functionality. 
Multiple file selection. 
Recursive directory selection. 
Progress bar 
"Time remained" indicator. 
Redirects a browser to another page upon completion of an upload. 
Allows a pre-set list of file names. 
Sets a default directory for file selection. 
Sets custom file filters for the "Select Files" dialog. 
Sets a limit on file number, size and extension before an upload begins. 
Includes Last Modified date information with files being uploaded. 
Can be embedded in a page or appear in a separate window. 
Handles authentication and SSL. 
Collects and uploads values from non-file form items. 
... and more.

Enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat het shareware is en dus 30$ kost. Demo model werkt trouwens perfect je krijgt alleen een extra melding die je niet krijgt met de echt versie.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Pagina: 1