CMOS clearen d.m.v. schakelaartje...

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Als ik dit zou willen maken, zou ik dan gewoon 'n stekkertje op die 3 pinnetjes van de CMOS kunnen zetten, en daar dan 'n schakelaartje op zetten?
Want als iets irritant is, is het wel tijden het oc'en iedere keer in je kast te moeten kruipen omdat je geen beeld meer krijgt :7

Verwijderd

Moet je wel oppassend dat je de schakelaar niet bedient als de PC aan staat. Ik heb ooit eens horen zeggen dat je moederbord daar kapot van kan gaan.
Verder zou het geen probleem moeten zijn.
(misschien relais dat wordt geactiveer door de spanning van de PC, en die dan de schakelaar onderbreekt zodat je niet kunt 'clearen' met de PC aan)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als het twee pennetjes zijn die je moet sluiten, dan zet je er gewoon een schakelaartje op die die twee pennetjes open laat of sluit. als het drie pennetjes zijn (1-2 = normal, 2-3 = clear) dan zet je er een schakelaar op die schakelt tussen 1-2 en 2-3, lijkt met niet errug moeilijk. En of het schadelijk is als je die jumper omzet terwijl de PC aanstaat? Volgens mij valt dat wel mee, je doet niet meer dan de spanning van de CMOS afhalen volgens mij.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• De_Bastaard
Ik heb dus een jumper..
1-2
2-3

En misschien iets maken zoals in 'n vliegtuig? eerst zo'n klepje omhoog *ARMED* ... en dat je em dan pas kan clearen.. of gewoon dat schakelaartje ergens op een plek zetten waar je er niet gauw tegen zou stoten ofzo

Verwijderd

Zou toch moeten kunnen dacht ik zo..

Kweet ook niet ofdatdat slecht is voor je cmos als ie aan staat, maar kan me er wel iets bij voorstellen.....

Persoonlijk denk ik dat het een beetje onnodig is, omdat je de Pc toch nie continu aant ocen ben..
Ik bedoel, als je de uiterste grens weet, is die na een maand heus nie ineens verder weg toch???

Verwijderd

gewoon een asusbord kopen :)
start terug op met defaultwaarden na een mislukte boot ;)

heb er nu zelf spijt van dat ik een abit heb..zolang ik er af blijf is het niets

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

precies, gewoon achter op de kast monteren bijvoorbeeld... en je moet gewoon een schakelaar nemen met een pool op pin 2 en dat de andere pool te wisselen is tussen pin 1 en 3 lijkt me.

btw: mijn abit bord boot keurig met de default instellingen (pentium mmx bordje post als p75 ofzo) als je te ver overclocked. Is dat bij de nieuwere borden niet meer zo?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• De_Bastaard
Cool >:) Nja het is inderdaad zo dat je niet constant aan het oc'en bent ... maarja het staat wel leuk voor als m'n casemod af is ;) ik heb tenminste niet vaak iemand gezien met zoiets als dit op z'n kast :)

Verwijderd

een tipje, waar jullie misschien wat mee kunnen, als ik m'n pc heb aan staan en m'n CMOS jumper staat op 'normaal' en als ik die eraf ruk dan gaat m'n pc uit... als jullie dus hier iets mee kunnen bouwen hoeft zo'n armed schakelaar er ook niet aan...

Verwijderd

kewl id :D
heel erg nuttig is het niet, maar wel erg origineel. Iets wat je hier in OCM niet vaak ziet :)

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 14:08

Atmoz

Techno!!

Op vrijdag 22 maart 2002 13:50 schreef ISN het volgende:
kewl id :D
heel erg nuttig is het niet, maar wel erg origineel. Iets wat je hier in OCM niet vaak ziet :)
Ik heb het ook in mijn nieuwe casemod :)
Het kan idd met een 3 polige schakelaar...

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:18
Op mijn ouwe AT-kast zat aan de voorkant een klein slotje waarmee je het toetsenbord op slot kon doen. Zou je daar niet iets mee kunnen doen? Kan je er in elk geval nooit per ongeluk je cmos wissen.
Bij Conrad kost zo'n slotje E 5,60.

Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/750/M1/750565M1.JPG

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 11:40 schreef Sphandor het volgende:
Op mijn ouwe AT-kast zat aan de voorkant een klein slotje waarmee je het toetsenbord op slot kon doen. Zou je daar niet iets mee kunnen doen? Kan je er in elk geval nooit per ongeluk je cmos wissen.
Bij Conrad kost zo'n slotje E 5,60.

[afbeelding]
hahaha dit is een leuke!!!
Pagina: 1