smalle voeding

Pagina: 1
Acties:

• _NeMeSiS_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-07 15:50

_NeMeSiS_

Millennial

Topicstarter
Wie weet waar ik een smalle voeding kan krijgen ?

hij mag een max breedte hebben van 8 cm hoogte van max 15 cm.. en lengte max 30 cm (zal wel niet zo lang worden maar toch)
hij moet 300 watt zijn

ik heb dit soort voedingen wel eens gezien in een barebone kast maar nog nooit in de losse verkoop.

iemand enig idee ?

Verwijderd

voeding op zn zij?

Standaat dingen heeft die afmetingen wel ongeveer geloof ik

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 20:13

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

hij bedoelt mATX. Die dingen zijn heel lastig te krijgen, en ze zijn nog duur ook. Ik d8 dat Ingram Micro ze nog kon leveren, zal eens op mijn werk kijken. Ik zoek ze zelf ook nog nl.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Misschien een voeding van een 'merk' machine? Die hebben vaak een afwijkende vorm..

Overigens zijn de meeste barebone-voedingen geen 300W :)

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Ik weet dat Enlight ze produceert, maar die voedingen zijn niet al te goedkoop.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
barebone is meestal tot een watt of 150

Heb er evt nog een liggen voor een zacht prijsje. Voor de afm moet ik ff kijken, maar is wel binnen je specs. Watt is niet meer dan 150.....

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Gaat niet helemaal op.

Ik heb een low-end kastje gekocht van Alu, daarin zit ook een smalle voeding, maar dan van 300Watt. Een nomale 300 Watt is net anderhalve CM hoger en dus past die niet. :(

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

hey Spyro, kun je er ff een foto van maken?

Ik weet dat je van die voedingen hebt die minder lang zijn dan normale ATX-voedingen, maar ik moet ze ook minder hoog hebben. Ik heb nl zo'n klein kassie, en daar moet nog een voeding in.

Ennuh...het is voor een P2 350, dus dan is 150W meer dan genoeg

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Let op dat er ook nog verschil is tussen micro ATX en flex ATX.

Check anders deze site even, daar staan wat modellen en kun je gelijk de afmeting zien.
http://www.seasonic.com/products/p_micro_atx.htm
http://www.seasonic.com/products/p_flex.htm

• Spyro_the_Dragon
Op vrijdag 22 maart 2002 13:28 schreef AlKoholiK het volgende:
hey Spyro, kun je er ff een foto van maken?

Ik weet dat je van die voedingen hebt die minder lang zijn dan normale ATX-voedingen, maar ik moet ze ook minder hoog hebben. Ik heb nl zo'n klein kassie, en daar moet nog een voeding in.

Ennuh...het is voor een P2 350, dus dan is 150W meer dan genoeg
zal ff meten voor je.. foto zit er ff niet in. Kijk iig ff goed om je heen voor alternatieven, ik hoef m niet perse kwijt nl.......

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

neem een normale 300w voeding en bouw die in een defecte cdrom speler met 60mm fans er aan

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op vrijdag 22 maart 2002 13:36 schreef Tweaker-Willem het volgende:
neem een normale 300w voeding en bouw die in een defecte cdrom speler met 60mm fans er aan
We zijn niet allemaal zo creatief ;)

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op vrijdag 22 maart 2002 13:34 schreef Spyro_the_Dragon het volgende:

[..]

zal ff meten voor je.. foto zit er ff niet in. Kijk iig ff goed om je heen voor alternatieven, ik hoef m niet perse kwijt nl.......
De afmetingen die ik nodig heb zijn:(L x B x H(lengte maakt niet uit, alsie maar niet te diep is)L x 65 x 130

Een normale ATX-voeding past er qua hoogte net niet in(scheelt +/- 20mm)

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Normale voeding doormidden zagen 8-)
Klinkt gek, maar is prima te doen :)
Er loopt nl een minimaal drie mm brede scheiding over de printplaat om aan de wettelijke drie kilovolt isolatie waarde tussen lichtnet en laagspanning in je PC te voldoen.
je zaagt daar netjes langs en verbindt de twee delen met enkele stukjes koperdraad.
Probeer hierbij de laagspannings aansluitingen vd travo zo kort mogelijk te houden ivbm hoge stroomsterkte en twist de aan en afvoer per winding om zo min mogelijk strooiveld te genereren/ontvangen.

Doe je alles een beetje handig dan hebbie een 300W systeempje in een kastje als deze :)
Afbeeldingslocatie: http://www.remweb.demon.nl/jpg/microcasemod640.jpg
Helaas een oude foto met nog mijn zelfgeflansde 150W pws maar inmiddels zit er een doorgezaagde ATX PWS in en een P166 met een dikke HDD als ik ergens een AGP risercard vind wordt dat mijn oude K6-3 500@550 met een TNT2 die dan mooi als extra lan station/gameserver dienst kan doen :)

Powered bij meergranenbrood.

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Spyro?

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:12
Op vrijdag 22 maart 2002 14:03 schreef picobyte het volgende:
Normale voeding doormidden zagen 8-)
Klinkt gek, maar is prima te doen :)
als ik ergens een AGP risercard vind wordt dat mijn oude K6-3 500@550 met een TNT2 die dan mooi als extra lan station/gameserver dienst kan doen :)
Je gaat mij toch niet vertellen dat je ook echt AGP-risercards hebt? Ik vond pci-terminators al vreemd :).

Maar ik zat vandaag met hetzelfde probleem; de makkelijkste oplossing is inderdaad de voeding te bewerken zodat hij wel past. Zeker als het maar een paar centimeter scheelt...

Pas wel op omdat in zo'n voeding condensatoren zitten die ook spanning (230V) vasthouden als de stekker uit het stopcontact is. Ik heb nu mijn voeding helemaal uit elkaar liggen en ga morgen maar eens beginnen met zagen. Niet in de printplaat trouwens, maar in de behuizing die net 10 cm te groot is :(. O ja, mocht je op het idee komen de losse printplaat van je voeding zo in je PC te hangen -> niet doen, dat genereert waarschijnlijk veel te veel storing. Zorg voor een (geaarde)metalen afscheiding tussen de voeding en het moederbord.

Verwijderd

Het alko..ik heb nog een 150 watt atx voeding uit een dell.
l= 16.5 br=9.5 h=8.5

• Spyro_the_Dragon
Op vrijdag 22 maart 2002 16:35 schreef AlKoholiK het volgende:
Spyro?
55mm * 90mm * 190mm
150 watt

interesse: mail me op het adres in mn profile. Af te halen in omgeving Utrecht

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Procase heeft vele verschillende voedingen. Viddel kan ze waarschijnlijk wel krijgen
Pagina: 1