KDE 3 beta 3 is uit!!

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Begin eerst maar vast met downloaden ;)
Voor RedHat en Suse zijn trouwens rpm pakketten beschikbaar.

Via de nieuwsticker werd mij aangekondigd dat KDE3rc3 beschikbaar is.

Ik citeer:
The KDE Project has announced the release of KDE 3.0RC3 (on this, the first day of Spring). The release comes a month after the release of KDE 3.0beta2, with two (semi-public) release candidates, as well as a well-attended 1-week hacking session for fixing problems, appearing in the interim. KDE 3.0rc3 can be downloaded through KDE's load-balancing system (source code, RedHat packages (only partially uploaded at this time), and SuSE packages). Additional packages should become available in the coming days, both on KDE's and some distributions' servers. Other than for show-stopper fixes, this release candidate will be released early next month as KDE 3.0. Personal impression: love at first sight,
Er staan verder nog 3 reacties: alleen maar lof, vooral over de snelheid! :)

Als ik straks thuis ben gaat mijn pc ff flink compileren >:)

• Niek
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Het staat ook op de frontpage: http://www.tweakers.net/meuktracker/1846

Overigens is er ook een nieuwe versie van het liquid theme uit. Helaas heb je daarvoor wel KDE > 3RC3 nodig (de huidige CVS-versie).

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 13:42 schreef The_Surfer het volgende:
Het staat ook op de frontpage: http://www.tweakers.net/meuktracker/1846

Overigens is er ook een nieuwe versie van het liquid theme uit. Helaas heb je daarvoor wel KDE > 3RC3 nodig (de huidige CVS-versie).
ey he, weer zo'n fantastische nieuwssubmit van ikkuh (DJ PP) :P

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier al een paar dagen kde3.0rc3. Loopt als een trein! Nog niets geks meegemaakt, geen crash of wat dan ook.

* _Squatt_ is dus behoorlijk tevreden :).

Klik hier voor een screenshot. 't Is wel dezelfde als 't plaatje uit het screenshot draadje, dus als je die al kent, is er niets nieuws onder de zon.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Hmm, ik dan ook maar ff proberen :7 Draai nu KDE 2.2.2 en die loopt als een trein ;)

Verwijderd

Ik heb de CVS maar effe leeggeslurpt. Draait als een zonnetje tot nog toe. Ik hoop overigens dat Teax ook naar KDE3 geport wordt. Vinnik toch nog effe mooier dan Fluid, vanwege de doorzichtige kicker.

Verder heb ik her en der nog wat probleempjes met het compileren van dingen (die wel onder KDE3 zouden moeten werken, officieel)...

Maareh.. ziet er strak uit...

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 22:53 schreef Shoikan het volgende:
Ik heb de CVS maar effe leeggeslurpt. Draait als een zonnetje tot nog toe. Ik hoop overigens dat Teax ook naar KDE3 geport wordt. Vinnik toch nog effe mooier dan Fluid, vanwege de doorzichtige kicker.

Verder heb ik her en der nog wat probleempjes met het compileren van dingen (die wel onder KDE3 zouden moeten werken, officieel)...

Maareh.. ziet er strak uit...
hoe lang heb je dan over dat compileren gedaan? Ik krijg hier niet eens qt3.0.3 gecompileerd. Zit te zeuren over een mysql.h :( (morgen maar ff verder prutsen ;) )

Verwijderd

waar blijven de screenies? :P

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
hmmz, zit je een goeie tijd te wachten op de compilatie van alles, doet ie het niet :(

Hij kan de DCOP server niet starten. Nou, dan maar weer een cvs update :)

overigens met gentoo :P buildscripts

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 00:41 schreef beelzebubu het volgende:
waar blijven de screenies? :P
Afbeeldingslocatie: http://proto.thinkquest.nl/~llb079/Pub/20.jpg

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 00:36 schreef banaan-X het volgende:

[..]

hoe lang heb je dan over dat compileren gedaan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Tue Mar 19 18:13:41 CET 2002 -- And we begin...
Tue Mar 19 18:13:43 CET 2002 -- /opt/src/kde3/arts-0.9.9 -- start
Tue Mar 19 18:20:00 CET 2002 -- /opt/src/kde3/arts-0.9.9 -- stop
Tue Mar 19 18:20:25 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdelibs-3.0rc3 -- start
Tue Mar 19 19:14:20 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdelibs-3.0rc3 -- stop
Tue Mar 19 19:14:56 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdebase-3.0rc3 -- start
Tue Mar 19 20:17:24 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdebase-3.0rc3 -- stop
Tue Mar 19 20:17:27 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdeadmin-3.0rc3 -- start
Tue Mar 19 20:25:14 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdeadmin-3.0rc3 -- stop
Tue Mar 19 20:25:27 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdenetwork-3.0rc3 -- start
Tue Mar 19 20:53:50 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdenetwork-3.0rc3 -- stop
Tue Mar 19 20:53:58 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdeutils-3.0rc3 -- start
Tue Mar 19 21:08:10 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdeutils-3.0rc3 -- stop
Tue Mar 19 21:08:27 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdepim-3.0rc3 -- start
Tue Mar 19 21:32:12 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdepim-3.0rc3 -- stop
Tue Mar 19 21:32:18 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdegraphics-3.0rc3 -- start
Tue Mar 19 21:45:40 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdegraphics-3.0rc3 -- stop
Tue Mar 19 21:45:58 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kdemultimedia-3.0rc3 -- start
Tue Mar 19 22:02:56 CET 2002 -- We made a boo-boo! with kdemultimedia.
Tue Mar 19 22:03:10 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kde-i18n-nl -- start
Tue Mar 19 22:06:24 CET 2002 -- /opt/src/kde3/kde-i18n-nl -- stop
Tue Mar 19 22:06:24 CET 2002 -- All done!
 10:06pm  up  4:45,  1 user,  load average: 1.71, 1.85, 1.75
Well, we should have a newly comiled, working KDE!

Op een p3-650, geoptimaliseerd, ge-objprelinkt en '--enable-final'(+) meegegeven aan configure, dat scheelde aardig in de compiletijden. Alhoewel ik daar geen harde cijfers over heb, aangezien ik de logs van de vorige builds niet meer heb.

(+) van de kde site:
--enable-final:
Concatenates all .cpp files into one big .all_cpp.cpp file, and compiles it in one go, instead of compiling each .cpp file on its own. This makes the whole compilation much faster, and often leads to better optimised code, but it also requires much more memory. And it often results in compilation errors when headers included by different source files clash one with the other, or when using c static functions with the same name in different source files.

This is a good thing to do at packaging time, but of course not for developers, since a change in one file means recompiling everything.
Het geheugengebruik viel wel mee volgens mij, ik heb maar 128 Mb RAM (wel ietsje veel swap, 384 Mb), maar ik heb geen bezoek gehad van de OOM-fee :P.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59
<miereneuk mode>
Het is dus, zoals al in je tekst staat (maar niet in het topic): KDE3 Release Candidate 3, en niet KDE3 Beta 3, want die bestaat niet.
</miereneuk mode>

Maar inderdaad koel dus, raad eens waarmee ik nu dit bericht typ? Juist, met de Konqueror van KDE3rc3 :9

Verwijderd

Ow fijn kan ik weer gaan downloaden.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik kwam dit op een mailinglist tegen.

http://www.erikyyy.de/compilercache/

En omdat kde/qt compilen geen 'ff compilen' is dit misschien wel practisch! Compileer qt in 5 minuten :) (volgens de README)

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 11:10 schreef balk het volgende:

En omdat kde/qt compilen geen 'ff compilen' is dit misschien wel practisch! Compileer qt in 5 minuten :) (volgens de README)
ik heb 2 uur gedaan inclusief QT over bijna heel KDE 3.0rc3

• banaan-X
  • Niet online
Tja ik ben op de Debian manier aan het compilen (debuild), maar dat kreng pakt dus die mysql.h niet mee :( Dat gentoo is wel ideaal in dit soort gevallen ;)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 23 maart 2002 11:10 schreef balk het volgende:

Als je bijna continue KDE of andere grote projecten compileert dan komt het vast wel van pas, maar voor de rest? Wat 'compilercache' doet is niet veel meer dan het opslaan van eerdere compilaties, voor zover ik kan zien. Een soort 'make' met een paar voordelen, maar ook nadelen. Zo duurt het compileren van een willekeurig project als je het voor de eerste keer doet altijd langer dan zonder compilercache. Daarnaast neemt het ook veel schijfruimte in lijkt me, hij moet immers al die gecompileerde dingen gaan cachen. Dan zit je na het compileren van XFree86 plotseling met een /tmp van >1GB, lijkt me ook niet alles...

* odysseus heeft het programma nog niet gezien, maar het lijkt me voor de meeste mensen niet echt nuttig.

Overigens duurt het compileren van Qt en KDE bij mij samen ongeveer een hele dag als ik optimalisaties inschakel (--enable-final had ik toen niet, dus het is een iets vertekend beeld), reden genoeg om niet elke RC meer te compileren. Daarnaast vreet het ook nog eens schijfruimte die ik niet heb...een extra 40GB schijfje staat op de planning :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 12:37 schreef odysseus het volgende:
Overigens duurt het compileren van Qt en KDE bij mij samen ongeveer een hele dag
wat draai jij man? :D

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 00:36 schreef banaan-X het volgende:
hoe lang heb je dan over dat compileren gedaan? Ik krijg hier niet eens qt3.0.3 gecompileerd. Zit te zeuren over een mysql.h :( (morgen maar ff verder prutsen ;) )
QT deed er een uurtje over. Ik draai met een TBird 1200 met 1.2 GB geheugen. De bende bij elkaar zoeken om kdelibs te kunnen compileren (ik had oa cups niet, wilde ik wel hebben) en het compileren daarvan, slack packages ervan bouwen duurde ongeveer nog een uurtje.
Daarna kdelibs bakken (scriptje bouwen om volgende versies hetzelfde te kunnen bouwen, compileren, slack pakketje bouwen en installeren) duurde nog eens een uur. Zelfde ongeveer voor kdebase, kdeadmin duurde ongeveer drie kwartier. Bij kdenetwork was ie langer bezig. Uurtje of anderhalf schat ik in. En kdemultimedia wil niet. Zeurt ie over noatun. Moet nog effe kijken wat daar mis gaat.

Indien ik alles goed gecompileerd krijg zal ik (mits er interesse is, uiteraard) de slack pakketjes wel effe op de server van de baas gooien, ter download ende vermaek...

Verwijderd

Krijg die maar eens aan de praat onder Slackware 8.0 |:(

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 21:58 schreef Markiedam het volgende:
Krijg die maar eens aan de praat onder Slackware 8.0 |:(
Watte? Die kdemultimedia? :? Ik blijf etteren tot ik het draaiende heb. Alleen bij het kwampileren gaat het mis...

Ik gebruik dus, overigens, niet de pakketten van de slack server, maar haal de sources van de KDE CVS.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat is precies de melding die je krijgt bij de compilatie van de multimedia-module? Ik weet dat er de laatste tijd problemen mee zijn geweest met dat onderdeel, waarschijnlijk loop je daar tegenaan.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 22:22 schreef odysseus het volgende:
Wat is precies de melding die je krijgt bij de compilatie van de multimedia-module? Ik weet dat er de laatste tijd problemen mee zijn geweest met dat onderdeel, waarschijnlijk loop je daar tegenaan.
Even uit mijn hoofd (zit op het moment in denemarken), moppert ie over dat ie 'rm noatun' wil doen, ergens, en dat dat een directory is, geen file. Een 'kleinigheid' dus...

Verwijderd

Ok mijn uitleg/probleem

Ik heb Slackware 8.0 helemaal opnieuw geinstalleerd. Met bijna alle paketten.

Vervolgens kernel 2.4.18 er in bakken en de grafsiche X server configgen.

Als ik dat gedaan heb dan start in de X server op en kom ik netjes in KDE 2.1.? (weet ik zo effe niet)

als dat klaar en ga ik KDE 3 beta 2 installen.
Dat doe ik op de volgende manier:

Ik heb de binaries in een map staan (/kde3).
In die map geef ik de opdracht pkgtool en vervolgens installeer ik alles.

Als ik dan weer startx doe dan zie je effe het NVidia logo en dan gaat hij weer terug naar de console met de volgende fouten:

dcopserver: can't find shared libaries etc....
ksplash: can't find shared libaries etc....
kdeinit: can't find shared libaries etc....

en nog een paar...

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Verwijderd

oops.. een quote op mijzelf... |:(

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Voeg aan je /etc/ld.so.conf regels toe als de volgende, aangepast aan je eigen situatie natuurlijk:
code:
1
2
/usr/local/qt-copy/lib
/usr/local/kde3/lib

Vervolgens nog even ldconfig draaien en het zou moeten werken.

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 12:48 schreef Markiedam het volgende:
Ok mijn uitleg/probleem

-KNIP ALLES WAT GOED LIJKT-

Als ik dat gedaan heb dan start in de X server op en kom ik netjes in KDE 2.1.? (weet ik zo effe niet)

als dat klaar en ga ik KDE 3 beta 2 installen.
Dat doe ik op de volgende manier:

-KNIP NOG EEN ZOOTJE-

dcopserver: can't find shared libaries etc....
ksplash: can't find shared libaries etc....
kdeinit: can't find shared libaries etc....

en nog een paar...

Iemand een idee hoe ik dit oplos?
Ok. Het is dat ik heb lopen shoppen op de KDE pagina omdat ik KDE 2.2.2 en KDE 3.0 naast elkaar wilde hebben, anders had ik het ook niet geweten. Doe inderdaad effe de truc met de ld.so.conf, maar buiten dat, als er ook maar IETS in je instellingen van KDE 2.x.x zit wat je wil bewaren, zul je die moeten backuppen.. 2 en 3 gaan elkaar zwaar bijten. Ook heb je kans dat je het nodige aan .DCOP* files moet weghalen uit je /tmp directory (en mogelijk uit je homedir, staat volgens mij ook nog wat).

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt het best in ieder geval tot en met de final zorgen dat KDE3 niet in de weg kan zitten van een andere KDE-installatie, bijvoorbeeld door er een aparte gebruiker voor aan te maken. Er staat daarover een duidelijke uitleg (weliswaar over CVS, maar het meeste is ook toepasbaar op gewoon compileren) hier. Een uitleg die waarschijnlijk hierboven bedoeld werd is hier te vinden.

Verwijderd

Ok ik heb dit in ld.conf.so gezet:
code:
1
2
/opt/kde3/lib
/opt/kde3/bin

Maar dan krijg je nog steeds dezelfde fouten

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

En ik neem aan dat die libraries daar ook inderdaad staan? Wat is de uitvoer van 'ldd /kde/binary/bestand' en van 'export | grep LD'?

Verwijderd

Kdebase gebruikt hardcoded links naar kdelibs. Staat kdelibs nog wel op dezelfde plaats als het stond tijdens het compileren van kdebase?

Verwijderd

Op zondag 24 maart 2002 21:28 schreef Markiedam het volgende:
Ok ik heb dit in ld.conf.so gezet:
code:
1
2
/opt/kde3/lib
/opt/kde3/bin

Maar dan krijg je nog steeds dezelfde fouten
Da's niet helemaal goed. Je moet in de ld.so.conf file alleen de directories zetten met libraries. Vergeet dus niet de qt library directory er in te zetten, en niet de binaries..

Verwijderd

ldconfig
check waar die libs zijn gaan zitten op je bak
updatedb locate kdeblaat.so
en stel dat dat /opt/kde/libs is dan doe je
echo /opt/kde/libs >> /etc/ld.so.conf
ldconfig
en klaal is kees

Verwijderd

het zal wel aan mij liggen, maar het wil niet..

Mijn situatie:

KDE3 Libs in /opt/kde3/lib
KDE3 Binaries in /opt/kde3/bin

Ik heb deze beide dirs al in ld.so.conf gezet, maar het
helpt niet

En het commando updatedb locate dfsdf.so werkt ook niet, omdat hij locate niet kent.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:32 schreef Markiedam het volgende:

-KNIP-
Het zal wel een kleinigheidje zijn wat we met zijn allen over het hoofd zien. Doe me effe met ICQ toevoegen, dan vechten we het daar wel effe uit: 336204... Zal ik je even doorgeven hoe ik het precies heb gedaan..

Verwijderd

Ik heb overigens wel iets vreemds. Ik gebruik de slick icon set. Als ik KDE afsluit en weer opstart, zie ik weer de standaard icoontjes. Vervolgens zweef ik met mijn cursor over de icoontjes en veranderen ze als ze de focus krijgen weer in de slick icoontjes, tot ik weer met mijn muis ervanaf ben. Als ik in de Controlcenter weer slick selecteer, veranderen ze gewoon weer in de slick icoontjes, en is alles weer ok totdat ik om de een of andere reden KDE weer moet herstarten. Dan begint het hele circus weer opnieuw... Rara politiepet?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 26 maart 2002 11:40 schreef Shoikan het volgende:
Ik heb overigens wel iets vreemds. Ik gebruik de slick icon set. Als ik KDE afsluit en weer opstart, zie ik weer de standaard icoontjes. [knip]
Ga naar http://bugs.kde.org/wizard/index.php, even tikken, op Send drukken, en over twee weken is het opgelost :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 12:24 schreef intoxicated het volgende:
Ga naar http://bugs.kde.org/wizard/index.php, even tikken, op Send drukken, en over twee weken is het opgelost :)
Hmmm.. Merci. Ik vroeg me alleen af of het iets specifiek voor mijn eigen baksel was, of dat er meer mensen last van hadden. Maareh.. Ik ga eens effe kijken, merci.

• banaan-X
  • Niet online
Nou ik heb m eindelijk draaien :)
hier zijn een paar plaatjes te vinden.

[edit] moest ff nog hekje tikken...

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op dinsdag 26 maart 2002 11:40 schreef Shoikan het volgende:
Ik heb overigens wel iets vreemds. Ik gebruik de slick icon set. Als ik KDE afsluit en weer opstart, zie ik weer de standaard icoontjes. Vervolgens zweef ik met mijn cursor over de icoontjes en veranderen ze als ze de focus krijgen weer in de slick icoontjes, tot ik weer met mijn muis ervanaf ben. Als ik in de Controlcenter weer slick selecteer, veranderen ze gewoon weer in de slick icoontjes, en is alles weer ok totdat ik om de een of andere reden KDE weer moet herstarten. Dan begint het hele circus weer opnieuw... Rara politiepet?
Dat is een bekende bug, waarvoor ik helaas nog geen oplossing heb gezien. Als je het probleem nog steeds hebt met de huidige CVS dan kun je een bugreport insturen. Dit moet nu echter niet naar bugs.kde.org maar direct naar de kde-devel mailinglist. Dit in verband met de korte tijd tot de release, op deze manier merken developers problemen sneller op. Geef aan met welke CVS-versie je het hebt geprobeerd en met welke compiler en switches je hebt gecompileerd. En dan is het antwoord er zeer waarschijnlijk niet binnen twee weken, maar binnen twee dagen :).

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 15:24 schreef odysseus het volgende:Dat is een bekende bug, waarvoor ik helaas nog geen oplossing heb gezien. Als je het probleem nog steeds hebt met de huidige CVS dan kun je een bugreport insturen. Dit moet nu echter niet naar bugs.kde.org maar direct naar de kde-devel mailinglist. Dit in verband met de korte tijd tot de release, op deze manier merken developers problemen sneller op. Geef aan met welke CVS-versie je het hebt geprobeerd en met welke compiler en switches je hebt gecompileerd. En dan is het antwoord er zeer waarschijnlijk niet binnen twee weken, maar binnen twee dagen :).
Wederom dank. Overigens zag ik net op apps.kde.com dat de laatste versie van QT uit is (3.0.3) met wat fixjes voor wat dingen..

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:32 schreef Markiedam het volgende:

Mijn situatie:

KDE3 Libs in /opt/kde3/lib
KDE3 Binaries in /opt/kde3/bin

Ik heb deze beide dirs al in ld.so.conf gezet, maar het
helpt niet
Ik kick hem nog maar effe een keer :P

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je ook zoals bijvoorbeeld hier beschreven gebruik gemaakt van $LD_LIBRARY_PATH? Je moet ofwel een goede ld.so.conf ofwel een juiste LD_LIBRARY_PATH hebben bij het compileren/linken, anders zal hij het niet doen.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Even voor wie KDE 3.0 RC3 nog wil installeren, wacht er maar even mee :)
Volgens de site waar je de Gentoo ebuilds voor KDE3 kunt halen, is de KDE3-code nu final en wordt 'ie ergens tussen de 31e en 2 april gereleased:
NOTICE:
KDE-3.0-final will be released somewhere around the 31st-2nd. Tarballs have been made and sent to packagers. In the meanwhile I'm not going to pay attention to the cvs ebuilds. After thinsg settle down I'll return to maintaining current-cvs ebuilds for kde. Enjoy!
:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Lekker :9~

Gentoo 1.0 komt ook 31 mrt...

dus kunnen we weer lekker spelen volgende week

edit:

eeeeey...dit was m'n 300ste post! :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op donderdag 28 maart 2002 12:13 schreef Tux_NL het volgende:
Gentoo 1.0 komt ook 31 mrt...

dus kunnen we weer lekker spelen volgende week
Je bedoelt: "Dan kunnen we fijn naar timeouts van de Gentoo-Server (ibiblio) gaan zitten kijken, omdat iedereen 400MB gaat downloaden om z'n system + kde 3 te emergen." >:)

- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1