[SuSE] OpenGL niet vooruit te branden?!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Search heb ik al gebruikt, maar geen enkel topic kwam op hetzelfde neer. Spelletjes als tuxracer, tuxkart en Chromium BSU draaien met hooguit 2 frames per seconde!!!
De output van glxgears is echter perfect:
code:
1
498 frames in 5.0 seconds = 99.600 FPS

En dit is nog de laagste, ik heb ongeveer 1 minuut lang staan meten... zelf vermoed ik dat de genoemde spellen alleen software rendering gebruiken en de hardware rendering achterwege laten. Kan iemand dit bevestigen en weet iemand hoe ik die hardware rendering in kan schakelen?!
De systeem specs:
- SuSE 7.3
- kernel 2.4.10
- ATI Rage128 32mB

OpenGL library (libGL.so) is trouwens geinstalleerd, in /usr/lib...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 08:00
Staan er misschien nog ergens toch nog MESA libs geinstalleerd die conflicteren met de OpenGL libs? Probleem is dacht ik bij Mesa dat alles softwarematig gebeurt, wat dus niet echt snel gaat....

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat krijg je terug op:
glxinfo |grep direct

Als hij Yes aangeeft heb je hardware 3D.
Bij No, heb je software 3D, en die is langzaam. Dat zou betekenen dat je hardware 3D niet goed geconfigged is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:18

deadinspace

The what goes where now?

100 fps is voor glxgears niet zo geweldig hoor (ik haal 700+ fps op mijn Pentium II 448 met Matrox g450).

Dit zijn typische symptomen voor ontbreken van hardware 3D acceleratie, dan rendert XFree de OpenGL in software in plaats van in hardware, wat veel trager is.

Is de rage128 überhaupt een 3D-accelerated kaartje? Zo ja, is er dan support voor in GNU/Linux?

Met glxinfo kun je informatie opvragen over de OpenGL status.
'Direct rendering' is nodig voor hardware accelerated 3D.
Op mijn laptop (geen Hardware 3D-accelerated kaartje en geen DRI support):
code:
1
2
[marcelm@nothing marcelm]$ glxinfo | grep 'direct render'
direct rendering: No

Op een computer met een Matrox g450 (Hardware 3D-accelerated en supported):
code:
1
2
[marcelm@atlas marcelm]$ glxinfo | grep 'direct render'
direct rendering: Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 14:23 schreef deadinspace het volgende:
100 fps is voor glxgears niet zo geweldig hoor (ik haal 700+ fps op mijn Pentium II 448 met Matrox g450).

Is de rage128 überhaupt een 3D-accelerated kaartje? Zo ja, is er dan support voor in GNU/Linux?
Niet zo geweldig?! aah.. keej...
De rage128 is wel een 3D accelerated kaartje ja, en er is support voor in linux. Onder bijvoorbeeld Mandrake 8.0 heeft het namelijk altijd perfect gewerkt!

De output van glxinfo|grep direct is trouwens 'yes'. De hardware rendering zou dus aan moeten staan voor OpenGL begrijp ik?! Maar waarom is ie dan zo traag?! Heeft dit iets met mesa te maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou kunnen dat je als user geen dri rechten hebt.
In /etc/X11/XF86Config-4 zou daarom moeten staan:

Section "DRI"
Mode 0666
EndSection

Dat zou hem als user beschikbaar moeten maken.

Wat het misschien ook zou kunnen zijn, de Rage kaart wordt al langer in 3D ondersteund, maar de Rage Pro pas sinds kort.
Misschien is de driver nog wat buggy?
Met cat /proc/pci zou je moeten zien wat voor chipset je precies hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 15:18 schreef MarcelP het volgende:
Het zou kunnen dat je als user geen dri rechten hebt.
In /etc/X11/XF86Config-4 zou daarom moeten staan:

Section "DRI"
Mode 0666
EndSection

Dat zou hem als user beschikbaar moeten maken.

Wat het misschien ook zou kunnen zijn, de Rage kaart wordt al langer in 3D ondersteund, maar de Rage Pro pas sinds kort.
Misschien is de driver nog wat buggy?
Met cat /proc/pci zou je moeten zien wat voor chipset je precies hebt.
De mode in Section "DRI" stond op 0660. Deze heb ik veranderd naar 0666. Dit werkt dus niet, nog steeds dezelfde freemreet... Als ik de pci bus info bekijk in het kde control center dan staat er dit:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/e.ruiten1/sskde.gif

Geen Rage128Pro cs dus... een 'gewone' Rage128 met 32mB geheugen, 3D accelerated. Nog meer tips?!

:? - hij doettet niet :'(

Op de laatste regel zie je bij capabilities trouwens staan: 'available only to root'... heeft het hier misschien iets mee te maken, of is dit gewoon een stukje info die ik als 'gewone' user niet op mag vragen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 22 maart 2002 15:48 schreef Ceyene het volgende:
De mode in Section "DRI" stond op 0660. Deze heb ik veranderd naar 0666. Dit werkt dus niet, nog steeds dezelfde freemreet...
Heb je ook X gerestart daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
denk je zelf?! jaah.. ik heb m gerestart...

/me voelt zich beledigd!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
Op vrijdag 22 maart 2002 15:00 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Niet zo geweldig?! aah.. keej...
De rage128 is wel een 3D accelerated kaartje ja, en er is support voor in linux. Onder bijvoorbeeld Mandrake 8.0 heeft het namelijk altijd perfect gewerkt!

De output van glxinfo|grep direct is trouwens 'yes'. De hardware rendering zou dus aan moeten staan voor OpenGL begrijp ik?! Maar waarom is ie dan zo traag?! Heeft dit iets met mesa te maken?!
100fps is idd niet echt geweldig:
code:
1
2
3
4
5
6
willem@rachael:~$ glxgears   
3529 frames in 5.0 seconds = 705.800 FPS
4212 frames in 5.0 seconds = 842.400 FPS
4209 frames in 5.0 seconds = 841.800 FPS
4206 frames in 5.0 seconds = 841.200 FPS
4160 frames in 5.0 seconds = 832.000 FPS

Dat is de output op mijn pc'tje, Gf2Mx op een PIII-733, zelfs dit is nog niet fantastisch, maar ik denk dat het een soort van limiet is in glxgears, ik draai Q3 en UT met 150fps...

Volgens mij zit er rage128 support in de 2.4 kernels, maar ik weet niet of dat ook 3D is (denk het niet eigenlijk)

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...volgens mij zit er rage128 support in de 2.4 kernels, maar ik weet niet of dat ook 3D is (denk het niet eigenlijk)
Er is wel 3D support in deze kernel series, dat zat in de 2.2 serie zelfs al, dit heb ik al eerder vermeld. Het heeft met deze kaart ook wel goed gewerkt onder andere distributies (ook met kernel 2.2.18). De vraag is alleen: waarom werkt het maar met 2 fps?! Met een freemreet van 50 zou ik al tevreden zijn, het hoeft niet zo hoog, als het maar een beetje bruikbaar is. Er zullen ongetwijfeld een aantal instellingen fout zitten, of er zijn een aantal libraries die het niet goed doen of gewoon simpelweg missen. Mijn vraag is: WAT gaat er hier precies fout?! Ik heb zelf geen idee, ik heb nog niet genoeg ervaring met de X servers en andere grafische @*#($ om dit probleem op te kunnen lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb ook zo'n soort probleem:
suse gekocht voor 34euro op een beurs
Met de (gebruiksvriendelijke) installatie aan gegeven datn ik een Geforce III heb. Bij 3d hardware acceleratie een [ja] gevinkt.
Tuxracer (en iederandere open-gl ding) draait voor geen meter.
Nvidia drivers gedownload en geinstaleerd.
Werkt het nog voor een meter
poging 2:
zelfde installatie maar dan bij 3d hardware acceleratie een [nee] gezet.
Nvidia drivers geinstaleerd werkt het nog voor geen meter.
--
Suse d'r af Redhat geinstaleerd nvidia drivers werkt alles vlekkenloos... weg 34euro

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is t m nu juist: ik heb er zelf 81,66 euro voor betaald (Pro 7.3), en dat vind ik persoonlijk een beetje te veel om gewoon weer weg te gooien.
Redhat heb ik ook geprobeerd maar ik vind redhat persoonlijk niet zo fantastisch.
Er zal ongetwijfeld een oplossing zijn voor dit probleem, maar waarschijnlijk zal ik gewoon wat dieper in mn systeem moeten gaan zoeken om dit probleem op te kunnen lossen. En deze oplossing wil ik dus graag vinden, in plaats van heel makkelijk over te stappen naar een andere distro. Dat gaat me iets te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Laatst online: 17-09 09:27
Op vrijdag 22 maart 2002 21:38 schreef Scarecrow het volgende:
ik heb ook zo'n soort probleem:
suse gekocht voor 34euro op een beurs
Met de (gebruiksvriendelijke) installatie aan gegeven datn ik een Geforce III heb. Bij 3d hardware acceleratie een [ja] gevinkt.
Tuxracer (en iederandere open-gl ding) draait voor geen meter.
Nvidia drivers gedownload en geinstaleerd.
Werkt het nog voor een meter
poging 2:
zelfde installatie maar dan bij 3d hardware acceleratie een [nee] gezet.
Nvidia drivers geinstaleerd werkt het nog voor geen meter.
--
Suse d'r af Redhat geinstaleerd nvidia drivers werkt alles vlekkenloos... weg 34euro
NOOIT glx gebruiken met de standaard NV drivers. 1e, deze ondersteunen geen glx. 2e het systeem wordt er instabiel van.

drivers voor jou zijn er op www.nvidia.com en dan moet je in SaX2 kiezen voor driver NVidia.

Vervolgens start je X en ga je naar /usr/X11R6/bin en start je switch2nvidia_glx o.i.d. X herstarten en je hebt glx :)

En SuSE eraf en Crap Hat er weer op is natuurlijk geen oplossing. :(

[ontopic]
Ik heb helaas geen ATI Rage Pro 128 dus ik kan je zo 1-2-3 niet uitleggen hoe je het moet installeren. Waarschijnlijk moet je updated driver halen van www.ati.com
suc6
[/ontopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nope, ati levert zelf geen drivers. Ze schuiven alles af op de makers van XFree86... de drivers die bij SuSE zitten zijn echt wel goed, dat weet ik zeker :P - er is iets anders dat fout zit, maar wat?!

En ut is trouwens een ati rage 128, geen rage 128 pro... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Op vrijdag 22 maart 2002 22:28 schreef Ceyene het volgende:
nope, ati levert zelf geen drivers. Ze schuiven alles af op de makers van XFree86... de drivers die bij SuSE zitten zijn echt wel goed, dat weet ik zeker :P - er is iets anders dat fout zit, maar wat?!

En ut is trouwens een ati rage 128, geen rage 128 pro... :P
Misschien:

in X-window met een konsole naar /usr/X11R6/bin
switch2xf86_glx (o.i.d) starten.

Even met MC ofzo uitzoeken welk bestand het precies is. :)

suc6

edit:

X wel even restarten hierna :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op vrijdag 22 maart 2002 22:11 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

NOOIT glx gebruiken met de standaard NV drivers. 1e, deze ondersteunen geen glx. 2e het systeem wordt er instabiel van.

drivers voor jou zijn er op www.nvidia.com en dan moet je in SaX2 kiezen voor driver NVidia.

Vervolgens start je X en ga je naar /usr/X11R6/bin en start je switch2nvidia_glx o.i.d. X herstarten en je hebt glx :)

En SuSE eraf en Crap Hat er weer op is natuurlijk geen oplossing. :(

[ontopic]
Ik heb helaas geen ATI Rage Pro 128 dus ik kan je zo 1-2-3 niet uitleggen hoe je het moet installeren. Waarschijnlijk moet je updated driver halen van www.ati.com
suc6
[/ontopic]
hartelijk bedankt voor je hulp.. ik laat nu wel ff redhat staan, maar ik zal 't zo snel mogelijk testen. dat van switch2nvidia_glx had ik nog nooit gehoord.
Die nvidia drivers van mij, komen ... van ... nvidia.com :P

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Op vrijdag 22 maart 2002 22:34 schreef Scarecrow het volgende:

[..]

hartelijk bedankt voor je hulp.. ik laat nu wel ff redhat staan, maar ik zal 't zo snel mogelijk testen. dat van switch2nvidia_glx had ik nog nooit gehoord.
Die nvidia drivers van mij, komen ... van ... nvidia.com :P
Daar zijn we voor. geen dank dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 22:32 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

in x-window met een konsole naar /usr/X11R6/bin
switch2xf86_glx (o.i.d) starten.
neeeeee :'( - nu doettie ut helemaal niet meer. Bij het uitvoeren van glxgears:
code:
1
2
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
Error: couldn't get an RGB, Double-buffered visual

Hellup!! Nou zit ik nog verder in de str... :X - en nou?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Je moet naar SaX2 gaan en GlX aanzetten voor je kaart. Dit staat nu waarschijnlijk uit (bij setup gekozen) en dat moet je aanzetten. Het scriptje weer herhalen en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
keej... glxgears start nu wel weer op, maar geeft een foutmelding:
code:
1
2
libGL error: failed to open DRM: Operation not permitted
libGL error: reverting to (slow) indirect rendering

reverting to slow indirect rendering?! alsof ut daarvoor sneller was! :P

maar goed... ik heb dus in sax2 de config aangepast, 3D acceleratie ingeschakeld en de GLX en DRI modules geladen. Daarna is glxgears met deze foutmelding gekomen. Wat houdt deze foutmelding in?! Hij gaat nu nog trager dan eerst (1 fps?) :?

Bij de weg: glxgears start wel op, maar geeft nu een freemreet van niet hoger dan 80.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me schopt m weer FF omhoog... :P

iemand?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wil ik dus ook weten, maar dan op een Gentoo systeem :( Mijn Geforce 2 mx is ook niet vooruit te branden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor foutmelding krijg jij dan?! GLX missing?! permission denied?! Of... is ie alleen maar traag?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Op vrijdag 22 maart 2002 23:07 schreef Ceyene het volgende:
keej... glxgears start nu wel weer op, maar geeft een foutmelding:
code:
1
2
libGL error: failed to open DRM: Operation not permitted
libGL error: reverting to (slow) indirect rendering

reverting to slow indirect rendering?! alsof ut daarvoor sneller was! :P

maar goed... ik heb dus in sax2 de config aangepast, 3D acceleratie ingeschakeld en de GLX en DRI modules geladen. Daarna is glxgears met deze foutmelding gekomen. Wat houdt deze foutmelding in?! Hij gaat nu nog trager dan eerst (1 fps?) :?

Bij de weg: glxgears start wel op, maar geeft nu een freemreet van niet hoger dan 80.00.
DRM is naar mijn weten Direct Rendering Manager. Probeer DRI eens uit te zetten en et opnieuw te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zaterdag 23 maart 2002 16:18 schreef LinuxUser het volgende:
DRM is naar mijn weten Direct Rendering Manager. Probeer DRI eens uit te zetten en et opnieuw te proberen.
Mja, en DRI/DRM heb je dus nodig voor hardware-geaccelereerde 3D... Ik weet dus niet of uitzetten zo heel veel helpt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die afgaan op waardes van glxgears het volgende wel leuke lijstje:
bash-2.05a# glxgears
4341 frames in 5.0 seconds = 868.200 FPS
4352 frames in 5.0 seconds = 870.400 FPS
4353 frames in 5.0 seconds = 870.600 FPS
4336 frames in 5.0 seconds = 867.200 FPS
6417 frames in 5.0 seconds = 1283.400 FPS
3567 frames in 5.0 seconds = 713.400 FPS
2485 frames in 5.0 seconds = 497.000 FPS
679 frames in 5.0 seconds = 135.800 FPS
627 frames in 5.0 seconds = 125.400 FPS
476 frames in 5.0 seconds = 95.200 FPS
453 frames in 5.0 seconds = 90.600 FPS
856 frames in 5.0 seconds = 171.200 FPS
953 frames in 5.0 seconds = 190.600 FPS
923 frames in 5.0 seconds = 184.600 FPS
364 frames in 5.0 seconds = 72.800 FPS
592 frames in 5.0 seconds = 118.400 FPS
494 frames in 5.0 seconds = 98.800 FPS
614 frames in 5.0 seconds = 122.800 FPS
944 frames in 5.0 seconds = 188.800 FPS
925 frames in 5.0 seconds = 185.000 FPS
957 frames in 5.0 seconds = 191.400 FPS
954 frames in 5.0 seconds = 190.800 FPS
920 frames in 5.0 seconds = 184.000 FPS
935 frames in 5.0 seconds = 187.000 FPS
1463 frames in 5.0 seconds = 292.600 FPS
544 frames in 5.0 seconds = 108.800 FPS
2432 frames in 5.0 seconds = 486.400 FPS
22950 frames in 5.0 seconds = 4590.000 FPS
25168 frames in 5.0 seconds = 5033.600 FPS
25195 frames in 5.0 seconds = 5039.000 FPS
25168 frames in 5.0 seconds = 5033.600 FPS
24425 frames in 5.0 seconds = 4885.000 FPS
Hangt dus nogal af van foreground/background en het formaat van het glxgears schermpje. Maakt meten met deze tool een beetje lastig vergelijkbaar. Dit is een Geforce 2MX 400 - 64 Mb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 24 maart 2002 03:41 schreef janjanjansen het volgende:
Voor mensen die afgaan op waardes van glxgears het volgende wel leuke lijstje:
[..]

Hangt dus nogal af van foreground/background en het formaat van het glxgears schermpje. Maakt meten met deze tool een beetje lastig vergelijkbaar. Dit is een Geforce 2MX 400 - 64 Mb :).
Mja, vergelijken op de grootte waar hij standaard mee start natuurlijk :) (zal ook niet altijd hetzelfde zijn... alleen al 16 vs 24/32 bit).
Dus neej, tis geen echte benchmark, maar het geeft meestal vrij typisch aan of je 3D accel hebt of niet... minder dan 150 = geen 3D accel, meer dan 400 = wel 3D accel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 04:36 schreef deadinspace het volgende:
Mja, vergelijken op de grootte waar hij standaard mee start natuurlijk :) (zal ook niet altijd hetzelfde zijn... alleen al 16 vs 24/32 bit).
Dus neej, tis geen echte benchmark, maar het geeft meestal vrij typisch aan of je 3D accel hebt of niet... minder dan 150 = geen 3D accel, meer dan 400 = wel 3D accel.
En ik heb ut dus duidelijk niet, aangezien ie niet hoger komt dan 80.000 freems ps...
Op zondag 24 maart 2002 03:27 schreef deadinspace het volgende:
Mja, en DRI/DRM heb je dus nodig voor hardware-geaccelereerde 3D... Ik weet dus niet of uitzetten zo heel veel helpt ;)
Uitzetten helpt dus niet?! En?! Enig id hoe ik ut dan wel op kan lossen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 08:57

Valium

- rustig maar -

code:
1
960 frames in 5.0 seconds = 192.000 FPS

Softwarematig.

[ontopic]
Met een NVidia-kaart is het makkelijk. Download de drivers van NVIDIA zelf en run het installatiescript. Dan worden conflicterende bestandjes vanzelf weggehaald.
Ati RAGE is andere koek, maar misschien dat je wel iets hebt aan de readme.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Op zondag 24 maart 2002 03:27 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf ok hardware-geaccelereerde 3D en heb DRI uit staan. Werkt perfect op m'n GF2MX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ten eerste NVdidia gebruikt zijn eigen drivers,
en iedereen die hun README heeft gelezen weet dat zowel glx als dri in de Xconfig voor nv kaarten uitmag zodra de NVidia source gebruikt wordt

Maar we hebben het hier over een ati
wat je nodig hebt is
1 Xfree 4.1.x of hoger
2 een kernel met dri support en xfree support enabled (werkende agpgart)
3 een set gl libraries die je het leven makkelijk maken
4 een set headers glut.h glu.h etc (de ene is voor window rendering en de ander...) maar goed ik heb dus een url voor je
http://dri.sourceforge.net/

check de resources en suc6++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 09:33 schreef ferengee het volgende:
ten eerste NVdidia gebruikt zijn eigen drivers,
en iedereen die hun README heeft gelezen weet dat zowel glx als dri in de Xconfig voor nv kaarten uitmag zodra de NVidia source gebruikt wordt

Maar we hebben het hier over een ati
wat je nodig hebt is
1 Xfree 4.1.x of hoger
2 een kernel met dri support en xfree support enabled (werkende agpgart)
3 een set gl libraries die je het leven makkelijk maken
4 een set headers glut.h glu.h etc (de ene is voor window rendering en de ander...) maar goed ik heb dus een url voor je
http://dri.sourceforge.net/

check de resources en suc6++
1. OK (heb ik) :P
2. OK
3. OK
4. :( - die niet :?

Goed - ik ga wel FF op sourceforge kijkuh... thnx for so far !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt het om de kleurendiepte en resolutie van de Xserver te veranderen, ik heb glxgears op verschillende instellingen gedraaid en er zijn grote verschillen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt het om de kleurendiepte en resolutie van de Xserver te veranderen, ik heb glxgears op verschillende instellingen gedraaid en er zijn grote verschillen:

1024x768 16 bits 381.0 fps
1024x768 24 bits 149.6 fps

1280x1024 16 bits 358.0 fps
1280x1024 24 bits 11.8 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Op maandag 25 maart 2002 23:20 schreef nextor het volgende:

1024x768 16 bits 381.0 fps
1024x768 24 bits 149.6 fps

1280x1024 16 bits 358.0 fps
1280x1024 24 bits 11.8 fps
Wat voor een kaart is dit, als dit al met hardware acceleratie is :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Faut... het moet ook op 1024x768 (zoals ik heb) werken, zelfs op een hogere resolutie. De kleurendieptes die ik heb geprobeerd zijn 16-bits en 24-bits, veel helpt dit veranderen niet. De resolutie ga ik niet omlaag doen, puur omdat ik de ruimte nodig heb. Graphics design doe je bijvoorbeeld niet op 800x600, maar minimaal op 1024x768 (of hoger)... en dat laatste is iets wat ik veel doe, zoals wel meer (waar ik ook de ruimte voor nodig heb)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 26 maart 2002 14:16 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

Wat voor een kaart is dit, als dit al met hardware acceleratie is :Z
Een 8MB RIVA TNT'tje (Diamond Viper V550) :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:07
Ik heb ongetwijfeld ergens over heen gelezen, maar bedoel je dat je bij de nvidia drivers de optie glx kan uitzetten? Dat is namelijk niet zo, voor DRI geldt dat wel

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-09 08:57

Valium

- rustig maar -

Op dinsdag 26 maart 2002 23:48 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Ik heb ongetwijfeld ergens over heen gelezen, maar bedoel je dat je bij de nvidia drivers de optie glx kan uitzetten? Dat is namelijk niet zo, voor DRI geldt dat wel
(ter aanvulling]
glcore moet wel uit. glx moet juist aan blijven.

Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
Op dinsdag 26 maart 2002 21:24 schreef nextor het volgende:

[..]

Een 8MB RIVA TNT'tje (Diamond Viper V550) :'(
Dan heb ik niets gezegd :)
Pagina: 1