Nu lees je hier allerlei topics over LCD-schermen, maar is zo'n scherm uit een oude GameBoy (die eerste, grijze) ook bruikbaar als LCD-scherm op je PC??
ja, dat vroeg ik mij ook al af, want ik heb nog zo'n oud kreng hier liggen, alleen hebben die dingen volgens mij een hele gare resolutie...
misschien heb je hier wat aan...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/325898/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/400238/
Volgens mij was het niet te doen
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/325898/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/400238/
Volgens mij was het niet te doen
Verwijderd
Ik dacht die die LCD's speciaal worden gemaakt en niet op een andere manier zijn aan te sturen (oid).
Verwijderd
lijk me wel, ik wil net me gameboy openschroeven kom ik van die rare schroeffies tegen.. ideeën?
code:
1
2
3
4
5
6
| \ /
\ /
\/
|
|
| |
Van een oude schroevendraaier zelf ff iets in elkaar draaien(de TWEAKERS gedachteOp vrijdag 22 maart 2002 13:41 schreef MasterOverdrive het volgende:
lijk me wel, ik wil net me gameboy openschroeven kom ik van die rare schroeffies tegen.. ideeën?
code:
1 2 3 4 5 6\ / \ / \/ | | |
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
Dit is al een aantal keer naar voren gekomen en geconcludeerd werd dat het te veel werk was om uit te vogelen. Lukt het je toch, geef dan ff een gil.
Verwijderd
je kan het beste de gameboy gewoon compleet houden.. ik weet dat er goede schema's zijn om je gb op je parralelle port aan te sluiten en dan is het mogenlijk om er gewoon data heen te schrijven en dus dingetjes te laten zien op de lcd van de gameboy.. een vriend van me is gameboy devlopper 'k zal hem es vragen of hij me wat meer kan vertellen over het aansturen van een gameboy via een pc..
om de lcd los te halen en die apart aan te gaan sturen lijkt me een hels karwei om dat allemaal uit te gaan vogelen..
je hoort nog van me !
om de lcd los te halen en die apart aan te gaan sturen lijkt me een hels karwei om dat allemaal uit te gaan vogelen..
je hoort nog van me !
Als iemand een connectie maakt tussen PC en Gameboy LCD, dan schrijf ik de software wel. (als ik tijd heb.. grrr.. maar goed..)Op vrijdag 22 maart 2002 13:57 schreef Ann0 het volgende:
gaat dus niet... is geen software voor geschreven.
Maar een rechtstreekse connectie tussen GB LCD en PC is denk ik het grootste probleem.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb ooit eens in geloof ik de electuur een stukje zelfbouwhardware gezien, dat was een printje die je op de computer aansloot en die je dan in het slot stopte waar je normaal een spelletje in stopte, ik weet alleen niet wat je er mee kon en ik heb die electuur ook niet want dat was in de bieb, maar ik zal ff op internet zoeken.Op vrijdag 22 maart 2002 15:19 schreef Creepy het volgende:
[..]
Als iemand een connectie maakt tussen PC en Gameboy LCD, dan schrijf ik de software wel. (als ik tijd heb.. grrr.. maar goed..)
Maar een rechtstreekse connectie tussen GB LCD en PC is denk ik het grootste probleem.
* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)
is het niet mogelijk om de gameboy (gezien hij rekencapaciteit heeft) om er een app op te laten draaien die kan dienen als microcontroller-achtig iets om al je fans en wc systeem op te draaien? zelfs als de pc uitstaat?
zou moeten kunnen met een beetje handigheid (en meters kabel en koffie
)
zou moeten kunnen met een beetje handigheid (en meters kabel en koffie
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
nee..Op vrijdag 22 maart 2002 12:49 schreef mbonder2001 het volgende:
Nu lees je hier allerlei topics over LCD-schermen, maar is zo'n scherm uit een oude GameBoy (die eerste, grijze) ook bruikbaar als LCD-scherm op je PC??
Goed, lekker onderbouwd... zeg dan niks.. en leg me meteen deze dingen ff uit:Op zaterdag 23 maart 2002 09:59 schreef zeven het volgende:
[..]
nee..
16 poorts I/O op je GameBoy:

GameBoy link naar parallele poort op PC:

Als je die kabel hebt, kan je met zelf gescreven software op de GB en op de PC data zend tussen de GB en de PC. Of gebruik maken van GBBasic, die basic progs kan uploaden via die kabel, en m.b.v. het I/O schema 8 serve motoren kan aansturen.
op www.devrs/gb kan je hier meer info over vinden. Proggen voor de GB ben ik al eens mee aan het spelen geweest.
Dus mocht er een soldeer freak zijn die dit leest, en iemand met een flash kaart voor de GB, laat eens wat van je horen
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
hebben jullie niet last van die )#(*%! schroefjes? ik krijg ze nie open
( 5e post ofzo ) iemand nog een tip???
en waar kan je zo'n kabel halen of hoe zien ze eruit
kun je ze zelf maken 
ohh die kan je in je parralelle poort pluggen
die kun je denk ik wel zelf maken
en waar kan je zo'n kabel halen of hoe zien ze eruit
ohh die kan je in je parralelle poort pluggen
Verwijderd
Er bestaan wel flashkaartjes voor in de gameboy, kan je nl. romz van internet downen er erop gooien.... misschien handig?
vergeten wie ze verkocht
ik heb ook wel een in de elektuur gezien dat ze ipv een spelletje een eigen gemaakt cardige (met input) er in deeden en zo hadden ze een scope meter op de gameboy
Wil je onderbouwd? Lees dan eens die 394587 andere topics waarin mensen vragen of er met dat LCD niks aan te vangen is.Op zaterdag 23 maart 2002 11:41 schreef Creepy het volgende:
[..]
Goed, lekker onderbouwd... zeg dan niks.. en leg me meteen deze dingen ff uit:
16 poorts I/O op je GameBoy: [afbeelding]
GameBoy link naar parallele poort op PC:
[afbeelding]
Als je die kabel hebt, kan je met zelf gescreven software op de GB en op de PC data zend tussen de GB en de PC. Of gebruik maken van GBBasic, die basic progs kan uploaden via die kabel, en m.b.v. het I/O schema 8 serve motoren kan aansturen.
op www.devrs/gb kan je hier meer info over vinden. Proggen voor de GB ben ik al eens mee aan het spelen geweest.
Dus mocht er een soldeer freak zijn die dit leest, en iemand met een flash kaart voor de GB, laat eens wat van je horen
Wat jij post is iets heel anders: die maakt namelijk gebruik van de controller en proc van de GB, en daarmee valt wel het een en ander te doen.
mbonder vraagt of er met het LCD alleen wat te doen is. En het antwoord daarop is inderdaad nee.
Die dingen zijn duuuuur. Maar als je ze toch wil kopen moet je ff op www.psxshop.nl.Op zaterdag 23 maart 2002 14:08 schreef SiQDiZ het volgende:
Er bestaan wel flashkaartjes voor in de gameboy, kan je nl. romz van internet downen er erop gooien.... misschien handig?
vergeten wie ze verkocht
Maar volgens mij kan je zels een pcb maken en die erin steken. En volgens mij is het het makkelijkst om de datalink van de gba te gebruiken om hem aan te sluiten om de comp. Alleen is er dan nog software voor modig om alles aan te sturen.
Het mooiste zou zijn als je software zou kunnen maken die ongeveer dezelfde features heeft als bv smartie, dat je dus zelf alles kan instellen. Kweet niet of het mogelijk is maar misschien kan je een aan BassieP vragen voor meer info.
Maar het eindresulttaat is hetzelfde.. een GameBoy LCD in je PC, die door software op de PC wordt aangestuurt (dat de controller en proc van de GB er tussenzit.. achOp zaterdag 23 maart 2002 19:22 schreef Kaj. het volgende:
[..]
Wil je onderbouwd? Lees dan eens die 394587 andere topics waarin mensen vragen of er met dat LCD niks aan te vangen is.
Wat jij post is iets heel anders: die maakt namelijk gebruik van de controller en proc van de GB, en daarmee valt wel het een en ander te doen.
mbonder vraagt of er met het LCD alleen wat te doen is. En het antwoord daarop is inderdaad nee.
Verwijderd
Net een voor GBC voor 50€ opzij laten leggen bij een kerel die niet ver van me woont op de Dipro beurs , zit 32MB kaart bij . Had geen cash bijOp zaterdag 23 maart 2002 19:28 schreef ajampaniki het volgende:
[..]
Die dingen zijn duuuuur. Maar als je ze toch wil kopen moet je ff op www.psxshop.nl.
Maar volgens mij kan je zels een pcb maken en die erin steken. En volgens mij is het het makkelijkst om de datalink van de gba te gebruiken om hem aan te sluiten om de comp. Alleen is er dan nog software voor modig om alles aan te sturen.
Het mooiste zou zijn als je software zou kunnen maken die ongeveer dezelfde features heeft als bv smartie, dat je dus zelf alles kan instellen. Kweet niet of het mogelijk is maar misschien kan je een aan BassieP vragen voor meer info.
Verwijderd
Ik heb mijn gameboy al zo vaak los gehaald met een eigen geslepen schroevendraaier, ik ga mijn display eruit halen en hem eens aansluiten op de computer en dan maar wachten op de softwareOp vrijdag 22 maart 2002 13:41 schreef MasterOverdrive het volgende:
code:
Edit: Typo
Verwijderd
misschien niet slim om zo'n oude topic weer op te starten maar aangezien de schema's er zijn om de gameboy vast te knopen aan de pc is het toch wel handig als Creepy toch eens zou doen wat ie gezegd had (sorry maar ben echt gefrustreerd omdat het me zelf niet lukt) en software zou maken voor de aansturing hiervan.Als er nog meer schema's verreist zijn heb ik die hier ( weet niet of je er wat aan hebt , dingen zoals de mainproccesor in en uitgangen) maar maak in vredesnaam die software.Zijn vast honderden mensen met een oude gameboy met lcd.
heeft er iemand al es die site gezien van die kerel die een webserver had gemaakt van z'n gba ? (ik heb hem nie mer die website)
Ja, en dat was fake.Djeen schreef op 20 augustus 2002 @ 09:44:
heeft er iemand al es die site gezien van die kerel die een webserver had gemaakt van z'n gba ? (ik heb hem nie mer die website)
Volgens mij was dat geen fake hoor. Ik heb dat verhaal doorgelezen (was een student die dat als afstudeerproject deed), dat zat veel te goed in elkaar (details enzo) om fake te zijn. Tenzij jij het tegendeel kan bewijzen.
Verwijderd
een gameshark heeft een kabel erbij die werkt tussen usb en gameboy en dan een cdrommetje metr wat zooi
deze is dan normaal om cheats enzo te doen maar als je een rom oid maakt kan je er waarschijnlijk ook als gewoon lcd scherm laten werken
deze is dan normaal om cheats enzo te doen maar als je een rom oid maakt kan je er waarschijnlijk ook als gewoon lcd scherm laten werken
dat zou wel leuk zijn
als er ook eens een stukkie software zou zijn voor die kabel, dan zal ik ook mijn gayboy ff modden
get rich or die try'in
Goeie schroevendraaier gebruiken (duh) dan heel hard drukken en draaien. Ik stond op een gegevn moment tegen de muur te drukken, maar heb ze wel los gekregenVerwijderd schreef op 23 maart 2002 @ 11:46:
hebben jullie niet last van die )#(*%! schroefjes? ik krijg ze nie open( 5e post ofzo ) iemand nog een tip???
en waar kan je zo'n kabel halen of hoe zien ze eruitkun je ze zelf maken
ohh die kan je in je parralelle poort pluggendie kun je denk ik wel zelf maken
Verwijderd
heh :-) heb ooit samen met Sprite een Gameboy tracker + player geprogt, om je gameboy app te voorzien van muziek. Hij staat nog online op:
http://www2.hku.nl/~tjeerd/programs_releases.html#gbt1
mocht er iemand geinteresseerd zijn...
voetnood: je moet wel BASIC (was het nou QBASIC of QuickBASIC of beide?) hebben om het te kunnen draaien, want het is sourcecode only, en wel zo idioot dat het niet te compileren is tot een .EXE whahahah
http://www2.hku.nl/~tjeerd/programs_releases.html#gbt1
mocht er iemand geinteresseerd zijn...
voetnood: je moet wel BASIC (was het nou QBASIC of QuickBASIC of beide?) hebben om het te kunnen draaien, want het is sourcecode only, en wel zo idioot dat het niet te compileren is tot een .EXE whahahah
Verwijderd
kijk op zich vindt ik het best leuk om muziek af te spelen op het apparaatje maar het gaat hier om de lcd an te sturen.Dus als iemand weet hoe die een proggramma kan maken of een goed bestaand lcd programma kan aanpassen zou dat eigenlijk zeer fijn zijn.Aangezien Creepy claimed dat hij dit kan wil hij misschien er wel aan werken voor ons.plzzz?
Het topic is trouwens al best oud dus quoten van mensen heeft weinig tot geen zin want als mensen schroefjes eruit hebben geprobeerd te halen bijvoorbeeld dan zijn ze of er mee gestopt het te proberen of ze hebben het ding compleet gesloopt.Nee we hebben echt iemand nodig die de software in elkaar kan zetten.
Nog eens ff alle schema's voorbij laten komen

schema van de cpu en de aansluitingen

die hadden we waarschijnlijk al gezien maar ach.....voor de mensen die niet terug naar boven willen scrollen

misschien handig

en nog een keer de CPU
more to come in a few hours (or days)
Het topic is trouwens al best oud dus quoten van mensen heeft weinig tot geen zin want als mensen schroefjes eruit hebben geprobeerd te halen bijvoorbeeld dan zijn ze of er mee gestopt het te proberen of ze hebben het ding compleet gesloopt.Nee we hebben echt iemand nodig die de software in elkaar kan zetten.
Nog eens ff alle schema's voorbij laten komen

schema van de cpu en de aansluitingen

die hadden we waarschijnlijk al gezien maar ach.....voor de mensen die niet terug naar boven willen scrollen

misschien handig

en nog een keer de CPU
more to come in a few hours (or days)
Verwijderd
Edit
geintje man , er stond eerst wat anders , maar da heb k weggehaalt vanwege het fout wezen van de gedachte en ik kon het bericht niet schrappen.dus toen maar schop neergezet.En over sourcecode bekijken , das leuk maar ik ben niet iemand de snel leert en aangezien ikzelf niet kan programmeren is het nog steeds het beste als iemand anders dit zou doen.zal alsnog ernaar kijken en kijken wat ik kan doen.Het fijnste zou zijn als ik gewoon een bestaand lcd programma kon tweaken want de dingen die op het schermpje komen moeten er natuurlijk wel een beetje
uitzien.En dat is met mijn skllis waarschijnlijk onmogelijk
geintje man , er stond eerst wat anders , maar da heb k weggehaalt vanwege het fout wezen van de gedachte en ik kon het bericht niet schrappen.dus toen maar schop neergezet.En over sourcecode bekijken , das leuk maar ik ben niet iemand de snel leert en aangezien ikzelf niet kan programmeren is het nog steeds het beste als iemand anders dit zou doen.zal alsnog ernaar kijken en kijken wat ik kan doen.Het fijnste zou zijn als ik gewoon een bestaand lcd programma kon tweaken want de dingen die op het schermpje komen moeten er natuurlijk wel een beetje
Doe ff normaal, schoppen na 20 minuten is nou ook niet nodig 
Je zou eens ff wat sourcecodes kunnen bekijken van al die GBA applicaties die zelf gemaakt zijn. Eens kijken hoe die het scherm aansturen.
Je zou eens ff wat sourcecodes kunnen bekijken van al die GBA applicaties die zelf gemaakt zijn. Eens kijken hoe die het scherm aansturen.
misschien heeft deze iets staan. Is wel voor de gameboy color en gameboy advance.
Ik weet niet hoe hard die dingen verschillen van de eerste gameboy.
Dacht zelfs dat er ooit al iemand een webserver gedraaid heeft op z'n gameboy advance. Moet dan toch wel mogelijk zijn om programma's te maken voor de eerste gameboy
Ik weet niet hoe hard die dingen verschillen van de eerste gameboy.
Dacht zelfs dat er ooit al iemand een webserver gedraaid heeft op z'n gameboy advance. Moet dan toch wel mogelijk zijn om programma's te maken voor de eerste gameboy
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Verwijderd
trouwens kijk maar na edit , kon afleiden dat het niet zo bedoeld was want ik typte ongeveer 2 minuten na men edit van het berichtje met de schema's "schop"(vraag me niet waarom dat ding zegt dat het maar 1 minuut was.Als jij mij even kunt zeggen waar ik de sourcecode kan vinden waar ik ook daadwerkelijk wat aan heb wil ik er wel eens in kijken.maar nogmaals ff chille man.
edit : lees de bovenstaande posts , er staat ergens een link tussen van die gast die er een server van heeft gemaakt.Een gameboy color verschilt van een ormale gameboy maar toch weer niet zo heel veel.
[zeur modus]
Waar blijven de mensen nou die een programmatje kunnen maken?
edit : lees de bovenstaande posts , er staat ergens een link tussen van die gast die er een server van heeft gemaakt.Een gameboy color verschilt van een ormale gameboy maar toch weer niet zo heel veel.
[zeur modus]
Waar blijven de mensen nou die een programmatje kunnen maken?
Het is al ZOVAAK geprobeert. Het staat ook ZO duidelijk in de FAQ en het nog niemand gelukt, OOK niet de meest Die-Hard electrofreaks!
Maar als je denk het te kunnen, "be my guest". Alleen zal je dan drivers moeten schrijven voor de gebruikte controller, zover ik weet (correct me if I'm wrong)
F**k, het ging om een GBA. Dat was nog niet geprobeert. Sorry!!
Maar als je denk het te kunnen, "be my guest". Alleen zal je dan drivers moeten schrijven voor de gebruikte controller, zover ik weet (correct me if I'm wrong)
F**k, het ging om een GBA. Dat was nog niet geprobeert. Sorry!!
[ Voor 0% gewijzigd door XyonN op 20-08-2002 18:29 . Reden: Te snel gereageerd! ]
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
Verwijderd
Het zou me leuk lijken om zoon oude gameboy als in/output device te gebruike... dat je de knopjes van de gameboy kan gebruiken als input en het lcd als output.. /me weet niet of dit haalbaar is
Verwijderd
ik heb ff 45min gegoogled, en heb het uiteindelijk het volgende gevonden:
gameboy webring:
--> http://d.webring.com/hub?ring=gameboydev&list&page=1
misshien kunnen de elctronica en programming freaks en iets mee?
er is onderandere een site bij waarbij de assambler voor de z80 (de proc van een gameboy) uitgelegd staat.
ik hoop dat jullie er iets mee zijn
gameboy webring:
er is onderandere een site bij waarbij de assambler voor de z80 (de proc van een gameboy) uitgelegd staat.
Hmm... als er voldoende interesse bestaat voor deze applicatie is het misschien leuk om het projectje uit te voeren, alleen hoe?
Idee:
Gameboy: heel eenvoudig te programmeren met de beschikbare C-developer kit (freeware). Hiermee is binnen enkele minuten een interface te maken dat 20x19 karakters toont evt met extra sroll-functies. Om het scherm grafisch te gebruiken (classic: 160x240 pixels) is iets geavanceerdere code nodig. Evt ASM.
PC: vind ik niet interessant (embedded freak
). Misschien kan iemand wat in elkaar zetten om die winamp nummers, cpu-temp, etc op te vragen of kan worden gekeken of de zooi compatible kan worden gemaakt.
Interface: via LPT/COM poort: erg eenvoudig (code heb ik al klaar liggen), vraagt alleen een custom protocol aan de PC kant.
Andere optie: interface zo maken dat de GB zich gedraagt alsof het een HD44780 controller is. Mogelijke problemen: resolutie van 20x19 karakters is niet standaard en de snelheid van het interface kan misschien minder snel zijn als een echte HD44780 waardoor de GB niet compatible is met alle bestaande software.
Als er voldoende interesse voor zo'n setje bestaat kan ik kijken of het op korte termijn uitvoer baas is. Wel hoor ik dan graag aan welke eisen de hard/software moet voldoen....
(Let op: voor de GB software moet een eigen cartridge worden gemaakt. Misschien toch lastig en duur voor de gemiddelde hobbyist)
Idee:
Gameboy: heel eenvoudig te programmeren met de beschikbare C-developer kit (freeware). Hiermee is binnen enkele minuten een interface te maken dat 20x19 karakters toont evt met extra sroll-functies. Om het scherm grafisch te gebruiken (classic: 160x240 pixels) is iets geavanceerdere code nodig. Evt ASM.
PC: vind ik niet interessant (embedded freak
Interface: via LPT/COM poort: erg eenvoudig (code heb ik al klaar liggen), vraagt alleen een custom protocol aan de PC kant.
Andere optie: interface zo maken dat de GB zich gedraagt alsof het een HD44780 controller is. Mogelijke problemen: resolutie van 20x19 karakters is niet standaard en de snelheid van het interface kan misschien minder snel zijn als een echte HD44780 waardoor de GB niet compatible is met alle bestaande software.
Als er voldoende interesse voor zo'n setje bestaat kan ik kijken of het op korte termijn uitvoer baas is. Wel hoor ik dan graag aan welke eisen de hard/software moet voldoen....
(Let op: voor de GB software moet een eigen cartridge worden gemaakt. Misschien toch lastig en duur voor de gemiddelde hobbyist)
Verwijderd
het is zeker haalbaar.Ook al roepen een heleboel mensen gewoon van niet omdat het in de faq staat.Het probleem is dat alleen de goede software nog gemaakt moet worden.Kunnen 2 aansturingen proberen en dat is via de cartridge (gewoon oude spelcassette uit elkaar slopen) en via de paralelle poort (lpt1 of een andere).Ik weet zelf alleen niet genoeg van programmeren af ( en heb niet zo heel veel tijd meer over een paar dagen ) om een proggie te fixen.Ik was echter aan het denken , er zijn wel programma's om spelletje in elkaar te knuttselen , misschien dat daar wat mee gedaan kan worden , aangezien er ook al spelcassettes zijn gemaakt die als oscilloscope dienen of andere meetapparatuur.Er moet op 1 of andere manier een goed signaal makkelijk doorgestuurt kunnen worden.Ik zou het heel fijn vinden als er nu een paar wiz kids komen en mij helemaal verrot schelden en zeggen dat de theorien fout zijn en dan uit woede een paar drivers in elkaar flanzen (of proffesioneel in elkaar zetten).Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 22:35:
Het zou me leuk lijken om zoon oude gameboy als in/output device te gebruike... dat je de knopjes van de gameboy kan gebruiken als input en het lcd als output.. /me weet niet of dit haalbaar is
Bedankt voor de moeite maar een schema van de proc hadden we al.Ik moet je wel bedanken voor het adres (google verrekte toenstraks toen ik aan het zoeken was om erheen te gaan en jouw link werkt wel) want dan kan ik verder met de search voor info voor (toekomstigge ) software ontwikkelaars voor GB lcd'sVerwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 22:44:
ik heb ff 45min gegoogled, en heb het uiteindelijk het volgende gevonden:
gameboy webring:
Is het dan niet mogelijk om bijv. Op je GBA je winamp player te hebben (in full colour) en dat je hem dan kan besturen met de GBA controls??
Alles is terug te redeneren naar 4
Verwijderd
Hmm, zo'n kabeltje van link port naar seriele port is zo gemaakt, maar nu die f*cking software, ik snap er allemaal geen reeet meer van
LEES DE FAQ!!!!
er is nog geen software voor.
er is nog geen software voor.
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Verwijderd
.Dûh!
Mischien dat er coders zijn die hier wel bij kunnen helpen, dus als deze topic ff een tijdje open en boven blijft, mischien komen de coders dan wel.
Mischien dat er coders zijn die hier wel bij kunnen helpen, dus als deze topic ff een tijdje open en boven blijft, mischien komen de coders dan wel.
ik schuif ook aan bij de wachtenden. 
Ik heb ook een GB liggen, en die zou ik graag willen gebruiken bij mij volgende casemod project
Ik heb ook een GB liggen, en die zou ik graag willen gebruiken bij mij volgende casemod project
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Jaah, ik zekerz ook wel, als ik die gb op me burea leg, en als ik er dan dingen op kan zetten is het masterz!!
LEES HET TOPIC!!!!
er zijn mensen die dat willen gaan ontwikkelen.
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Heb een keer een verhaal gezien van iemand die een rijdend autootje had met daarop een GBC gemonteerd voor de besturing (dus de vierpunt druktoets van de GBC gebruiken om dat ding te laden rijden
).
Software schrijven is wel te doen.. ben zelf al eens bezig geweest met een C compiler voor de GBC. Ik zit zelf alleen nog met de connectie tussen GBC en PC (* Creepy soldeern00b). Als het met de GBC kan, kan het ook met de GBA lijkt me aangezien die compatible is met de GBC.
Ik heb nog een GBC en een GBA liggen, dus mij lijkt het een leuk projectje (LCDInf nu ook GBC/GBA compatible
) maar dat had ik al eens gezegd geloof ik
ALs er iemand nog aan zo'n GBC/GBA coder cable kan komen... en iemand een FlashKit aan me uit wil lenen. Alleen proggen voor een GBC/GBA emu is ook niet alles
Software schrijven is wel te doen.. ben zelf al eens bezig geweest met een C compiler voor de GBC. Ik zit zelf alleen nog met de connectie tussen GBC en PC (* Creepy soldeern00b). Als het met de GBC kan, kan het ook met de GBA lijkt me aangezien die compatible is met de GBC.
Ik heb nog een GBC en een GBA liggen, dus mij lijkt het een leuk projectje (LCDInf nu ook GBC/GBA compatible
ALs er iemand nog aan zo'n GBC/GBA coder cable kan komen... en iemand een FlashKit aan me uit wil lenen. Alleen proggen voor een GBC/GBA emu is ook niet alles
Verwijderd
DUS HET KAN AL DIE TIJD AL?!?!?!?Creepy schreef op 11 oktober 2002 @ 08:42:
Software schrijven is wel te doen.. ben zelf al eens bezig geweest met een C compiler voor de GBC. Ik zit zelf alleen nog met de connectie tussen GBC en PC (/me soldeern00b). Als het met de GBC kan, kan het ook met de GBA lijkt me aangezien die compatible is met de GBC.
Ik heb nog een GBC en een GBA liggen, dus mij lijkt het een leuk projectje (LCDInf nu ook GBC/GBA compatible) maar dat had ik al eens gezegd geloof ik
Vraag ( vergeef mij voor mijn n00biepost) : je kunt dus een lcd van de gb ( mits de gameboy besturing er nog aanzit aansturen via LCDinf?Waar kan ik dat krijgen/halen?En idd , het zou niet al te moeilijk moeten zijn software te maken.(/me =program n00b).Maar mits het antwoord op vraag 1 nee is , Kun jij die dan schrijven , heel misschien plzzz?
Ik zal het de volgende keer iets beter opschrijven.
Ik vind het project leuk.. Dat heb ik al eens gezegd..
De uitkomst van het project zal zijn dat LCDInf m.b.v. een kabel en/of flashkit ook info van displayen op een GBC o.i.d. Maar dat kan nu nog zeer zeker niet, aangezien ik geen coder cable en/of geen flashkit heb. Ik heb tot nu toe ook nog helemaal geen poging ondernomen om ook maar iets van data tussen PC en GB te verzenden.
Het enige wat ik voor de GBC het gecode is wat text op het scherm (op een GBC emu.. ik heb dus geen flashkit en codercable zodat ik alleen de emu kan gebruiken).
En als je LCDInf niet kan vinden ben je blind
Zie sig.
Ik vind het project leuk.. Dat heb ik al eens gezegd..
De uitkomst van het project zal zijn dat LCDInf m.b.v. een kabel en/of flashkit ook info van displayen op een GBC o.i.d. Maar dat kan nu nog zeer zeker niet, aangezien ik geen coder cable en/of geen flashkit heb. Ik heb tot nu toe ook nog helemaal geen poging ondernomen om ook maar iets van data tussen PC en GB te verzenden.
Het enige wat ik voor de GBC het gecode is wat text op het scherm (op een GBC emu.. ik heb dus geen flashkit en codercable zodat ik alleen de emu kan gebruiken).
En als je LCDInf niet kan vinden ben je blind
Dan neem ik aan dat jij ook een flash klit o.i.d. hebt?Verwijderd schreef op 11 oktober 2002 @ 16:03:
Kabel is zo gemaakt, als je de software maakt, dan kan ik het altijd testen!
Alles wat ik prog voor de GBC kan ik alleen op een emu testen, en dan gaat het testen van de communicatie tussen PC en GBC een beetje moeilijk
Ik zou ook kunnen proberen er een multi-boot van te maken zodat ik m.b.v. een cable rechtstreeks kan uploaden naar de GBA.. maar daar ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest en heb ook niet echt de tijd er voor om dat nog uit tge gaan zoeken.
Verwijderd
klit ?Creepy schreef op 11 oktober 2002 @ 16:57:
[...]
Dan neem ik aan dat jij ook een flash klit o.i.d. hebt?
Alles wat ik prog voor de GBC kan ik alleen op een emu testen, en dan gaat het testen van de communicatie tussen PC en GBC een beetje moeilijk
Ik zou ook kunnen proberen er een multi-boot van te maken zodat ik m.b.v. een cable rechtstreeks kan uploaden naar de GBA.. maar daar ben ik nog helemaal niet mee bezig geweest en heb ook niet echt de tijd er voor om dat nog uit tge gaan zoeken.
Sommige mensen denk ook maar aan 1 ding he
Is het niet mogelijk om het kleine ingebouwde geheugen van de GBA te gebruiken is dacht ik 256KB of 96KB?? Op zich hoeft het prog alleen data op te halen als de pc dan steeds een pakketje klaar zet kan de GBA het op halen en tonen. De GBA kan denk ik dan ook wel signalen sturen naar pc om te sturen.
(Praat over GBA weet niet of andere GB(C) al over een mem. beschikten.
(Praat over GBA weet niet of andere GB(C) al over een mem. beschikten.
Alles is terug te redeneren naar 4
De GBA heeft een ingebouwde loader voor z'n netwerk, dus kan vanaf het netwerk 'booten'. Hij kan dan een progje downloaden en daarna via z'n netwerk communiceren.
De oudere GB's kunnen dit niet.
De oudere GB's kunnen dit niet.
Verwijderd
willen jullie nu dus een gameboy advance aansturen?(klinkt egoistisch maar hier heb ik dus helemaal niets aan).Trouwens de opmerking van Steef1983 gaat ook gewoon op voor de oudere gameboy/gameboycolor.Alleen is het geheugen net aanwezig maar kun je van een cartridge gebruik maken om de signalen direct te sturen ( geen carttridge maar gewoon opengebroken Gb.Kunnen jullie naderhand niet een paar kleine aanpassingen maken misschien please?(plzzzzzzz?) Zodat ook het Gameboy schermpie aangestuurt kan worden?
1 day @ GoT lolVerwijderd schreef op 10 oktober 2002 @ 20:13:
Hmm, zo'n kabeltje van link port naar seriele port is zo gemaakt, maar nu die f*cking software, ik snap er allemaal geen reeet meer van
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Het voordeel van de GBA is dat je er helemaal geen cartridge (en dus ook geen flashkit!) voor nodig hebt. Ik heb alleen nog niks voor de GBA specifiek wat gecode, laat staan dat ik weet hoe het multiboot gebeuren aan de gang te slingeren zodat je geen cart. nodig hebt in de GBA.
Mijn initiele idee is om wat voor de GBC te maken. Hier heb ik al eens wat op gecode ook. Probleem voor mij is dat ik en geen kabel en geen flash kit heb. Allebei wel een vereiste om wat aan de gang te slingeren. Een kabel is nog wel makkelijk (en goedkoop) aan te komen.. de flashkit echter..
Dus als iemand mij een flashkit wil uitlenen (een lege cart zorg ik dan zelf wel voor
) kan ik aan de slag
Mijn initiele idee is om wat voor de GBC te maken. Hier heb ik al eens wat op gecode ook. Probleem voor mij is dat ik en geen kabel en geen flash kit heb. Allebei wel een vereiste om wat aan de gang te slingeren. Een kabel is nog wel makkelijk (en goedkoop) aan te komen.. de flashkit echter..
Dus als iemand mij een flashkit wil uitlenen (een lege cart zorg ik dan zelf wel voor
Flashkit heb je niet echt nodig als je een Eprom programmer hebt.
Williamvh, lees de draad voor je FAQ roept.
He he he rustig ventje, maar ik zou zeggen kom maar als je niet aan t'm modden bentVerwijderd schreef op 12 oktober 2002 @ 08:06:
[...]
Ik zou je smoel maar ff houden pierre anders kom ik hem wel ff dicht rammen!
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
Sorry schoot ff uit mijn slofpierre-oord schreef op 12 oktober 2002 @ 09:02:
[...]
He he he rustig ventje, maar ik zou zeggen kom maar als je niet aan t'm modden bentEn wat zei ik nou verkeerd? Ik had zoiets wel vaker geplaatst ook als jij het niet was. Misschien had je je
niet op
Kwist niet dat je dat bij iedereen zei
Ook die heb ik niet. Ik kan dus echt alleen voor de GBC emu proggen op het moment.sebastius schreef op 11 oktober 2002 @ 23:44:
Flashkit heb je niet echt nodig als je een Eprom programmer hebt.
Verwijderd
maak maar een rom dan test ik hem welCreepy schreef op 12 oktober 2002 @ 11:05:
[...]
Ook die heb ik niet. Ik kan dus echt alleen voor de GBC emu proggen op het moment.
Heb je de draad al enigzins gevolgd of niet? Ik kan een rom wel testen, maar alleen in een emu.
Waar het hier om draait is communicatie tussen de GBC en de PC, dit kan ik alleen testen als ik het kan draaien op een echte GBC (die heb ik
Ik ga echt geen seriele communicatie maken door zomaar wat code te kloppen, rom te bakken, en die aan iemand te geven en die persoon te laten testen. Ik kan dan nauwelijks zijn wat er gebeurd, laat staan dat ik fatsoenlijk kan debuggen.
Ik ben op het moment zelf een beetje aan het shoppen geslagen voor een GBC flash kit en PC <-> GBC kabel.
Verwijderd
YEAH, Creepy rules .Als het werkt allemaal ook ff 'tjes hier posten zodat ik hem ook heb hè.Link kabel is zo in elkaar geknuttselt.Creepy schreef op 12 oktober 2002 @ 11:41:
[...]
Heb je de draad al enigzins gevolgd of niet? Ik kan een rom wel testen, maar alleen in een emu.
Waar het hier om draait is communicatie tussen de GBC en de PC, dit kan ik alleen testen als ik het kan draaien op een echte GBC (die heb ik) en ik een seriele GBC <-> PC kabel heb. En om te testen op een echte GBC heb ik een cartrigde nodig waar ik een rom in kan zetten (zij het met een flashkit of eprom programmer (wat ihmo hetzelfde is, maar goed)).
Ik ga echt geen seriele communicatie maken door zomaar wat code te kloppen, rom te bakken, en die aan iemand te geven en die persoon te laten testen. Ik kan dan nauwelijks zijn wat er gebeurd, laat staan dat ik fatsoenlijk kan debuggen.
Ik ben op het moment zelf een beetje aan het shoppen geslagen voor een GBC flash kit en PC <-> GBC kabel.
zijn er al lui bezig met goeie software?
ik heb zelf ook nog zo'n ding liggen met een multiplayer kabel.
ook nog een lynx zou helemaal geweldig zijn als ik die op de pc kan aansluiten.
ik heb zelf ook nog zo'n ding liggen met een multiplayer kabel.
ook nog een lynx zou helemaal geweldig zijn als ik die op de pc kan aansluiten.
Verwijderd
Hmm, waarschijnlijk heb ik iets niet goed begrepen dan sorryCreepy schreef op 12 oktober 2002 @ 11:41:
[...]
Waar het hier om draait is communicatie tussen de GBC en de PC, dit kan ik alleen testen als ik het kan draaien op een echte GBC (die heb ik) en ik een seriele GBC <-> PC kabel heb. En om te testen op een echte GBC heb ik een cartrigde nodig waar ik een rom in kan zetten (zij het met een flashkit of eprom programmer (wat ihmo hetzelfde is, maar goed)).
Verwijderd
tsja ik ben er geisteren zelf toevallig ook weer mee begonnen.. omdat ik me flashcard writer weer toevallig had gevonden.. de software voor de gb is niet zo moeilijk te schrijven ik heb wel al tooltjes gemaakt die alle data zou moeten kunnen lezen... 'k moet alleen nog een datakabel maken voor GB <-> PC
Verwijderd
kan je hem niet alvast onder ftp zetten zodat wij hem kunnen downen kabeltje heb ik gesoldeert en rest heb ik ook....Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 15:29:
tsja ik ben er geisteren zelf toevallig ook weer mee begonnen.. omdat ik me flashcard writer weer toevallig had gevonden.. de software voor de gb is niet zo moeilijk te schrijven ik heb wel al tooltjes gemaakt die alle data zou moeten kunnen lezen... 'k moet alleen nog een datakabel maken voor GB <-> PC
dus.... kom maar op met die software
vriend van mij die had idd van die soort flashkartjes, hij had voor zn gb color allemaal spellen gedownload en echt 6 op een zo'n kaartje gezet 
btw, die was aangesloten op zn printerpoort
btw, die was aangesloten op zn printerpoort
Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Is het niet mogelijk om gewoon het LCD van de gameboy met z'n besturings-shitty apart te nemen en dat dan net als een TFT (laptop) scherm aan je printer poort te hangen?
Als dit mogelijk zou zijn dan zou het hele probleem opgelost zijn. Zoniet,
waarom is dit dan niet mogelijk?
Verwijderd
waarom zou je je gameboy mollen, als je voor een tientje of 2 of 3 een grafisch lcdtje van dezelfde afmetingen ken kopen MET backlight en die wel makkelijker aan te sturen is?
Misschien omdat een kennis/vriend van je en oude/kapotte gameboy heeft die die nooit meer gebruikt. (Zo heb ik voor 5 euro een oude gameboy van vriend overgekochtVerwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 00:19:
waarom zou je je gameboy mollen, als je voor een tientje of 2 of 3 een grafisch lcdtje van dezelfde afmetingen ken kopen MET backlight en die wel makkelijker aan te sturen is?
Verwijderd
de gameboy wordt niet gesloopt het is slechts een link cable dus... kun je hem los laten of erin bouwen
Dus je kan zeker niet de LCD eruithalen, hieraan een printerpoortje solderen en deze dan aan je VGA-uitgang van je 3dkaart hange? Of dergelijks wat mogelijk is met grafische LCD's?Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:55:
de gameboy wordt niet gesloopt het is slechts een link cable dus... kun je hem los laten of erin bouwen
[ Voor 8% gewijzigd door ThaDheiz NL op 17-05-2004 20:00 ]
Nope die manier is zeker niet mogelijk hooguit eens op de printerport maar denk het ook niet direct.
Verwijderd
Denk dat het niet mogelijk is om dat ding aan je video kaart te gangen maar zelf een print moeten maken (multiplexen) aan je printerpoort
Hoe dan ook, als het hier lukt wil ik het ook!! echt gaaf..
* Jgsvuden kijkt naar zijn ouwe grijze (naja, bruine) gameboy en denkt, cool dat wil ik ook 
hou me op de hoogte of het iemand gelukt is aub
hou me op de hoogte of het iemand gelukt is aub
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Verwijderd
Ik ben ook benieuwd. Heb hier zelfs een gameboy colur. Grafishe kleure lcds zijn best wel duur.
Verwijderd
dit soort schroef is inderdaad speciaal en daar is zeker een schroevendraaier voorVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2002 @ 13:41:
code:
deze heet triwing en is heel ms bij de betere electronicazaak of ijzerwarentoko te krijgen
Sow, tis dat ik weet dat de oudste kick er een was die net een paar jaartjes meer was, anders had ik deze genomineerd.
Loze kick -> slotje.
Loze kick -> slotje.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()