[WC] CNC gefreesd

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ok, ik ben dus van plan mn eigen water blok te maken, en nou zie ik overal staan dat het CNC gefreesd is, wat is hiermee het verschil tussen gewoon frezen dan? :?

alvast bedankt

ps, weet iemand hoe ik het t beste kan af dichten, met soldeertin wordt het zo'n rotzooi, werkt siliconenlijm en een paar schroeven ook niet goed??

Gregor van Egdom Krekr

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
bij CNC frezen wordt het frezen door een computergestuurde arm gedaan

toch?

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ah ok, nou dan worden mijn blokjes niet CNC gefreesd!
want ik ga het handmatig (met een oude oost-duitse frees)doen!

bedankt

Gregor van Egdom Krekr

• shure-fan
  • Laatst online: 21:28
wanneer je handmatig gaat frezen is het misschien wel handig als je een digitale uitlees display hebt met aardig wat cijfers achter de ,(komma) want zelf heb ik ervaring met een cnc-freesmachine (middelbare school) en die dingen zijn gewoon tering vet makkelijk ik maakte altijd een tekeningtje op een pc in een speciaal programma voor cnc en zond het via serieel over naar de cnc echt CNC ROELEERTTTTTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Heeft iemand goeie bouwtekeningen voor zo'n waterblokje? Op de faculteit hebben we geloof ik zo'n ding staan, dus misschien kan ik wat regelen voor een paar blokjes (inclusief die van mij dus).

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op vrijdag 22 maart 2002 17:21 schreef sebastius het volgende:
Heeft iemand goeie bouwtekeningen voor zo'n waterblokje? Op de faculteit hebben we geloof ik zo'n ding staan, dus misschien kan ik wat regelen voor een paar blokjes (inclusief die van mij dus).
Ja, goede bouwtekeningen heb ik ook nodig, ik ga nl binnenkort naar de techniek show in de jaarbeurshallen. Daar worden allerlei snufjes en gereedschappen geshowd *D dus die gasten kunnen vast wel een mooi blokje voor mij maken :) :P

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
[WC] Ervoor.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 22 maart 2002 17:45 schreef LeonM het volgende:

[..]

Ja, goede bouwtekeningen heb ik ook nodig, ik ga nl binnenkort naar de techniek show in de jaarbeurshallen. Daar worden allerlei snufjes en gereedschappen geshowd *D dus die gasten kunnen vast wel een mooi blokje voor mij maken :) :P
En jij denkt dat ze dat daar gewoon ff doen? |:( Hoop dat je een grapje maakt...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik moest er wel om lache LOL.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 18:24

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Maar heeft nu iemand een goede tekening voor een blokje?

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Kopier een dangerden, dat is het makkelijkst en beste.

Misschien als je een spiraal kunt maken dat dat beter is.
Gewoon lekker zelf tekenen, met autocad, pen en papier ofzo... Als je daar te lui voor bent koop je maar een blokje.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb vanmiddag mijn waterblok met ACAD getekend, kan die pics wel een keer uppen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
ja, ik heb net in flash een tekeningetje gemaakt, nog niet zow prof, want ik weet mn god niet hoe autocad werkt... maar mn pa wel ;)

ik up die tekening morgen wel ff, heb nu geen tijd

ps: bedankt voor de reacties!

en zijn er goede tekeningen van DangerDens?, als iemand ze heeft, wil ik ze graag ontvangen! (en zijn die makkelijk na te maken?, ik heb namelijk nog nooit gefreesd ;) )

Gregor van Egdom Krekr

• CrimsonRider
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-02 10:47
Hey LeonM, had jij geen CNC file van dat blok van die Franse gast ?

Ik heb een heel artikel voorbij zien komen op overclockers.com met dat blok erin ? Kan je die file niet posten ?

<edit>
Wacht ff, ik post een link, volgens mij was het deze :

http://www.overclockers.com/tips247/

Code, justify, code - Pitr Dubovich

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op vrijdag 22 maart 2002 12:48 schreef krekrrr het volgende:
ps, weet iemand hoe ik het t beste kan af dichten, met soldeertin wordt het zo'n rotzooi, werkt siliconenlijm en een paar schroeven ook niet goed??
Bison metaal werkt zeer goed, zo heb ik ook mijn blokje gelijmd :)
Dit is 2 componentenlijm en je kunt het kopen bij de bouwmarkt, ik heb het gehaald bij de formido.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Solderen van je blokje hoeft geen zooi te worden, mits je maar geen DaBit heet :)

• CrimsonRider
Anyways, ik heb die Fransman die dat blok heeft ontworpen ff een mailtje gestuurd om te vragen of ik een kopie mocht hebben van zijn tekeningen. Nu maar wachten, of heeft iemand anders nog een idee om aan cad files of cnc files te komen ?

Verwijderd

Met solderen krijg je wel de beste afdichting. Eerst de twee oppervlakken vertinnen, vervolgens met een lijmklem op elkaar drukken en verhitten. Ga ervan uit dat je daar een aardig tijdje mee bezig bent.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:25
ik heb mijn ontwerp van me waterblok helemaal klaar.. PERFECT ontwerp
gemaakt door selachii
Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/3dwire.jpg

de cad tekeningen zijn ook door selachii gemaakt..
ik zorg voor de freez..
er word hier ook machinaal (CNC) gefreesd..
en dat speciale progje om naar cnc te sturen is autocad ;) die kan gewoon tekening omzetten in IGES = cnc uitleesbaar bestand.. heersch :)

maar helaas kan ik de tekeningen hiervoor niet vrijgeven:p
nadat ons blok af is (wat nu in de maak is)
zal selachii proberen een aantal bloks meer te maken en mischien de bouwtekening vrij geven :p

• CrimsonRider
Ik heb tekeningen die wel gedeeld mogen worden, is een nieuwe topic voor geopend, zie [topic=481493/1/25]

Pagina: 1