Toon posts:

Plasma TV in de muur bouwen, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wl een plasma tv kopen en deze in gaan bouwen.
Heb een muur in de kamer van ong. 5.50 meter bij 2.40 meter .
Mijn plan was om er een muur voor te maken op ong. 20 cm afstand en dan het plasma scherm in te bouwen .
Nu schijnt het dat die dingen koeling nodig hebben , wie weet hier meer van ?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-03 17:20
Neemt dat niet verschrikkelijk veel ruimte in, een extra muur + wat ruimte ertussen voor koeling ?!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
ik zou zo'n muur van gasbetonblokken (ytong) bouwen, licht, goedkoop en makkelijk bouwen.

voor de ventilatie zou je in de spouw tussen de twee muren wat ventilatortjes kunnen zetten. dat lijkt me meer dan genoeg. de warmte die van de tv afkomt wordt dan door de hele spouw verspreid en afgevoerd door de muren.

alleen: waarom wil je het eigenlijk? een plasma tv is al helemaal niet diep, en je kan op deze manier ook nog de tv nooit verplaatsen.

als je perse niks uit de muur wil hebben steken kan je beter voor een beamer gaan. in de prijsklasse van een plasma kan je een uitstekende beamer kopen die ook bij daglicht goed bruikbaar is (alleen niet bij direct daglicht op je scherm, maar dan laat een plasma het ook afweten). dan kan je tenminste je scherm nog verplaatsen, en groter maken voor films, kleiner voor tv kijken etc.

Verwijderd

Rondom de meeste plasma schermen zitten een berg kleine ventilatoren, deze moeten wel de ruimte hebben om te koelen.

Bovendien zit er ook nog een grote toverdoos bij voor de tuner en a/v aansluitingen, waar laat je die dan :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 13:16 schreef Freak by nature het volgende:
Rondom de meeste plasma schermen zitten een berg kleine ventilatoren, deze moeten wel de ruimte hebben om te koelen.

Bovendien zit er ook nog een grote toverdoos bij voor de tuner en a/v aansluitingen, waar laat je die dan :?
Ook een reden voor de inbouw diepte, dat je dan eromheen ruimtes kan maken voor DVDs , Videos , e.d. en dus ook voor andere apperatuur

Verwijderd

Heb je dan apparatuur die niet veel dieper is dan je soon-to-be-yours plasma?? Ik dacht dat een beetje set toch al snel een dikke muur benodigde...

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Als je gewoon met balken en gipsplaten een voorzetmuur bouwt, dan heb je volgens mij genoeg ruimte achter die muur voor ventilatie

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Blamm
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Waterkoeling? :P

Nee ik denk dat een tussenruimte van 20/30 cm genoeg ik voor een goede luchtafvoer. En anders kun je er altijd nog een luchtrooster inmaken.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:02
niet elke plasma heeft een grote toverdoos erbij
zit er soms gewoon bij ingebouwd
niet elke plasma heeft trouwens een tuner of geluid onboard

als je de plasma inbouwt let dan op dat de speakers hun geluid kwijt kunnen en de ventilatoren genoeg lucht krijgen

B&O heeft trouwen nu een vette nieuwe plasma :9~

kost maar 20.000

Tijd van werken, tijd van rusten

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, dat kan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• shure-fan
  • Laatst online: 06-03 12:22
en wat als je die tv nou heb ingebouwd in je muur.

wat als er dan een kabel breukje optreed?

ik zou dan ook voor een beamer kiezen en sommige beamers hebben ook een ingebouwde tv tuner zodat je geen aparte tv nodig hebt om een tv signaal naar de beamer te krijgen.

ps. veel scart kabels zijn erg gevoelig voor kabelbreukjes
ik heb er inmiddels al 3 gehad

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Blamm
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op vrijdag 22 maart 2002 17:30 schreef shure-fan het volgende:
en wat als je die tv nou heb ingebouwd in je muur.

wat als er dan een kabel breukje optreed?

ik zou dan ook voor een beamer kiezen en sommige beamers hebben ook een ingebouwde tv tuner zodat je geen aparte tv nodig hebt om een tv signaal naar de beamer te krijgen.

ps. veel scart kabels zijn erg gevoelig voor kabelbreukjes
ik heb er inmiddels al 3 gehad
Ik denk dat een beamer veel onderhoudsgevoeliger is. En die lampen gaan ook niet zo gek lang mee denk ik.

Patsgehalte en kijkcomfort is bij allebei natuurlijk zeer groot!

• Driek
  • Laatst online: 12:02
beamer is niet echt handig
vooral niet overdag
dan zie je dus echt geen drol
of je moet echt alles verduisteren

Tijd van werken, tijd van rusten

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Op vrijdag 22 maart 2002 17:38 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Ik denk dat een beamer veel onderhoudsgevoeliger is. En die lampen gaan ook niet zo gek lang mee denk ik.

Patsgehalte en kijkcomfort is bij allebei natuurlijk zeer groot!
onderhoudsgevoelig? lampen vervangen is alles wat je moet doen. voor de prijs van een plasma tv kan je een uitstekende beamer met genoeg lampen kopen.
Op vrijdag 22 maart 2002 19:42 schreef driek_ het volgende:
beamer is niet echt handig
vooral niet overdag
dan zie je dus echt geen drol
of je moet echt alles verduisteren
als je een beamer koopt in de prijsklasse van een plasma tv is dat onzin. je hebt dan genoeg lichtopbrengst om overdag te kunnen kijken.

Verwijderd

ik wil helemaal niet bij jouw aan de muur hangen :'(

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 20:51 schreef plasma_tv het volgende:
ik wil helemaal niet bij jouw aan de muur hangen :'(
lolz :)
Pagina: 1