Geluid van video naar midiset regelen

Pagina: 1
Acties:

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Topicstarter
Hallo daar!

Ik heb een videorecorder (Sony SLV-E730) met een daarbij behorende afstandsbediening. Door een aparte geluidsuitgang (Line-out) is deze eenvoudig aan te sluiten op mijn midiset.

De midiset is er echter eentje van het oudere kaliber zonder afstandsbediening (Goldstar GSM-6330) en ik wil graag het volume wat vanuit de videorecorder komt kunnen regelen dmv een afstandsbediening.

De videorecorder zelf heeft geen regelbare uitgang, hoewel er op de afstandsbediening (RMT-V223) wel knopjes op zitten die op het moment dat ie op "video" staat wel een signaal uitzendt. Is het mogeijk dmv een schakeling toch het volume te regelen?

Wie heeft er een idee?

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

uhmz.. alles kan.. je moet er alleen heel wat voor doen..
als ik heb goed begrijp wil je dus met die afstands bediening je uitgang regelen??
weet je.. opzich is het helemaal niet moeilijk..een simpele geluidsregeling met een stereopotmetertje van 100 of 100K ohm (1 van die 2..bennet vergeten) volstrekt al.. kijk anders even bij conrad of velleman naar bouwepaketjes

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• plankie
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Topicstarter
Da's op zich wel een goed idee... maar (niet duidelijk omschreven) ik wil dus met díe afstandsbediening het geluid proberen te regelen ;)

Anders heb ik d'r 4 naast elkaar liggen, en da's wel een beetje veel van het goeie

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lol.. ehmz.. tja.ik kan je alleen een linkje geven
http://www.velleman.be
http://www.conrad.nl

thats all i can do for you

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• plankie