HD ineens weg uit BIOS

Pagina: 1
Acties:

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
M'n zus belde me vanmorgen op, computer startte niet meer op, dus ik vragen wat er stond, iets van searching for boot-record on cd-rom. Beetje vaag, ik daarnaartoe, ff in de bios gekeken, staat er bij primary master Not Installed, terwijl ik toch zeker weet dat daar gewoon de HD stond. Bij Primary Slave stond nog gewoon de CD-ROM. Op enter gedrukt bij Primary Master, HD weer gedecteerd en alles loopt weer als een trein, nu is m'n vraag, hoe kan die HD ineens weg zijn in de BIOS?
Specs van systeem:
ECS K7S5A
Amd T-bird 1333
256 MB Kingston DDR
Samsung 40 GB HD
rest lijkt me niet echt relevant

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

Harde schijf die stuk aan het gaan is?

Zou heel goed kunnen dat ie ff kuren had en bij het opstarten niet gezien werd door het mobo.

De bekende press 'F1 to continue' melding gevende. Daarna disable in Bios.

Jij activeert hem weer.. systeem werkt weer, totdat de schijf weer opnieuw opstartproblemen heeft...

Verwijderd

Ut ding zal wel beetje haperen ja. Als je veel fouten krijgt gaat het binnenkort mis...

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Hmmm, vaag, die HD is net een maand oud, zal het maar een beetje in de gaten houden dan, anders maar opsturen.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Verwijderd

heb dat ooit eens met een wd hd gehad opgestuurt andere terug probleem weg
kijk effe bij de fabrikant op de site of die hd wellicht tot een brakke partij behoort

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Misschien heeft zij de computer laten vallen en is de BIOS battery op een of andere manier even losgeschud, waardoor de BIOS gereset wordt en al haar instellingen verliest :o :+

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 13:31 schreef BalusC het volgende:
Misschien heeft zij de computer laten vallen en is de BIOS battery op een of andere manier even losgeschud, waardoor de BIOS gereset wordt en al haar instellingen verliest :o :+
;), beetje lastig als de CD-ROM speler er nog wel gewoon staat en verder alles goed staat.

Pagina: 1