Toon posts:

CD-rom niet in deze computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een cd-romspeler in een IBM PC ingebouwd. Ik heb, omdat er een zaadbios op zit, de driver handmatig ingesteld in de config.sys en de autoexec.bat. Het werkt ook. Hij staat in apparaatbeheer, is vanuit dos toegankelijk maar staat Niet in deze computer. Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen. Het is een standaard cd-rom speler. Saat in apparaatbeheer als Atapi CD-rom

BVD

Marcel

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het voor Windows is zowiezo geen dosdrivers laden.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kun je meer info geven?? als je bijv win2k/winxp gebruikt kun je misschien proberen om ASPI drivers te installeren...

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik standaard windows drivers vinden dan.... ik heb nu mscdex.exe gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is Windows 98 Second Edition

Verwijderd

Ah 7e post ;)
Die drivers staan op je win xp/2k CD (als je die hebt }) )

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt helemaal geen DOS drivers gebruiken, en dus ook geen mscdex.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Staat bij de eigenschappen in apparaatbeheer de optie 'verbinding verbreken' aan?

Of heb je toevallig een SB Audigy in je systeem zitten?

Download my music on SoundCloud

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Jongens gebruik nou eens een search ofzo.
Voor Windows heb je GEEN cd-rom drivers nodig....
Trek die dos drivers eraf, stel de cd-rom in je bios in en start Win op.

Verwijderd

Topicstarter
Die kutbios zegt dat de cdromspeler geinstalleerd is. Maar hij doet het niet. Het is zo'n zaadbios en niet zo'n mooie standaardbios die je in alle andere computers ziet. IBM....

Verbinding verbreken staat niet aan....heb ik al uitgezet...voor en na die handeling deed hij het niet

Verwijderd

Flash je bios eens
EN GA NIET VRAGEN HOE DAT MOET! :Z

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 22 maart 2002 12:18 schreef Marcel_db het volgende:
Die kutbios zegt dat de cdromspeler geinstalleerd is. Maar hij doet het niet. Het is zo'n zaadbios en niet zo'n mooie standaardbios die je in alle andere computers ziet. IBM....

Verbinding verbreken staat niet aan....heb ik al uitgezet...voor en na die handeling deed hij het niet
master/slave/cable select goed staan ? Dos drivers al weg ?

Verwijderd

Topicstarter
dat is allemaal inorde. Ik heb ook wel toegang tot de cdrom want ik kan bij uitvoeren d: tikken en hij pakt het....het staat alleen niet in deze computer....dat is het enige...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sommige versies van nero geven dat als resultaat bij brander-lezer combinatie, maar dat zal bij jou wel niet aan de hand zijn ?
Je zou eens kunnen proberen om hem in apparaatbeheer een andere driveletter te geven en dan de pc te herstarten.

Verwijderd

Topicstarter
geen brander.....doodnormale pc......ik vind het een heel vreemd probleem

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Laat anders eens je hele c.s en a.b weg - gaat het dan goed?

Misschien staat er trouwens iets over jouw mobo / CD combo op de IBM site - je zou eens kunnen kijken naar nieuwe drivers etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04 21:56
Die DOS drivers werken natuurlijk niet onder Windows.
Ik had dit probleem ooit lang geleden met een pc die ik bij de basismarkt had gekocht. Het cd-rom station werkte niet met de standaard drivers of werd in ieder geval niet standaard herkend. Probeer eens start -> configuratiescherm -> nieuwe hardware en start de wizard. Als de cdrom niet plug en play is wordt hij nu wellicht herkend.

Wat je ook kan proberen is kijken onder apparaatbeheer of er een uitroepteken voor een van je IDE controllers staat. Is dat het geval dan ziet windows je cdrom niet omdat er een conflict is met de controller waar je cdrom aan hangt. Verwijder de rotte controller uit apparaatbeheer en start de pc opnieuw op. Windows gaat nu de ide controller (als het goed is) opnieuw detecteren en installeren.

Bovenstaande werkt in ieder geval zo in WIN98, in second edition zal dat wel niet anders zijn denk ik (geen ervaring mee).
Pagina: 1