Inloggen op Win2k server via internet.

Pagina: 1
Acties:

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe krijg ik het voor elkaar dat dit mogelijk wordt? zodat ik mij dus kan aanmelden op de active directory via internet?

Op een of andere manier moet DNS server daar voor geconfigureerd worden, maar daar heb ik weinig kaas van gegeten.

Ik heb een dns link naar de server toe aangemaakt bij dyndns.com dus ik kan op mn hostnaam de server pingen.
nu is mij vraag: Wat moet ik lokaal op de DNS server instellen om het te laten werken??

sorry nu ik het terug lees is het ietwat onduidelijk :) ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

Verwijderd

Waarom gebruik je de ingebouwde Terminal Server mode niet. Op die manier hoef je maar 1 poort open te zetten, ipv de tig poorten als je van AD gebruik wilt maken.

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 12:33 schreef smiley het volgende:
Waarom gebruik je de ingebouwde Terminal Server mode niet. Op die manier hoef je maar 1 poort open te zetten, ipv de tig poorten als je van AD gebruik wilt maken.
Terminal service draait erop, maar het betreft een heeeel zwaar pakket wat lokaal op een werkstation draait en wat info moet verzenden naar de server, dit pakket moet ook aanpassingen doen in de Active directory.

toch bedankt voor je hulp maar dat is dus geen oplossing voor mijn "probleem" ;)

Verwijderd

RAS installeren.

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 12:42 schreef breko het volgende:
RAS installeren.
ook geen optie, moet een breedband verbinding zijn en die hebben we ook. dus inbellen is geen optie... waarom geeft er niet gewoon iemand antwoord op mijn vraag?!

Verwijderd

DMV RAS een VPN verbinding opzetten (pptp) en dan een tunneltje creeeren van jouwn ip naar zaak z'n ip, heb ik hier ook, ik kan alles PERFECT bedienen.

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 13:32 schreef arjo_kamp het volgende:
DMV RAS een VPN verbinding opzetten (pptp) en dan een tunneltje creeeren van jouwn ip naar zaak z'n ip, heb ik hier ook, ik kan alles PERFECT bedienen.
Lees hierboven ff ;)

Ik wil me gewoon aanmelden over internet en mn pc kunnen bereieken via dns.

dus dat ik me van welke pc met internet toegang dan ook kan aanmelden met bijv: administrator@mijndomeinnaam.com snappie? :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 22 maart 2002 13:52 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

Lees hierboven ff ;)

Ik wil me gewoon aanmelden over internet en mn pc kunnen bereieken via dns.

dus dat ik me van welke pc met internet toegang dan ook kan aanmelden met bijv: administrator@mijndomeinnaam.com snappie? :)
Mag ik even vragen of jij wel weet wat een VPN en pptp is :?
Maw waarom verwijs je arjo kamp naar je "inbellen" antwoord ?

Andere vraag:
Heb je wel een echt domein ?
blabla.com bv
Of ben je van plan je dyndns naam op te geven ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 13:56 schreef Predator het volgende:

[..]

Mag ik even vragen of jij wel weet wat een VPN en pptp is :?
Maw waarom verwijs je arjo kamp naar je "inbellen" antwoord ?

Andere vraag:
Heb je wel een echt domein ?
blabla.com bv
Of ben je van plan je dyndns naam op te geven ?
Ja ik begrijp wat VPN = en wat point to point tunneling is maar ik verwijs naar mn antwoord omdat het geen antwoord is op mijn vraag. :)

Ik stel een vraag en krijg 6 reacties die totaaal geen antwoord geven op mn originele vraag.

En ja we hebben ook een echte domein naam. alleen ik wil hem nu eerst hebben test draaien bij mij thuis om te kijken hoe het precies werkt. want zoals ik al zei heb ik geen kaas gegeten van ingewikkelde DNS structuren. vandaar mijn vraag ook hier.
Ik wil dus niet de hele DNS structuur om zeep helpen bij ons op de zaak, voordat ik echt ZEKER weet waar ik mee bezig ben :)
daarom wil ik hem eerst hebben test dfraaien op een dyndns account of mn xs4all DNS entry op mn adsl verbinding.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 22 maart 2002 14:44 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

Ja ik begrijp wat VPN = en wat point to point tunneling is maar ik verwijs naar mn antwoord omdat het geen antwoord is op mijn vraag. :)

Ik stel een vraag en krijg 6 reacties die totaaal geen antwoord geven op mn originele vraag.

En ja we hebben ook een echte domein naam. alleen ik wil hem nu eerst hebben test draaien bij mij thuis om te kijken hoe het precies werkt. want zoals ik al zei heb ik geen kaas gegeten van ingewikkelde DNS structuren. vandaar mijn vraag ook hier.
Ik wil dus niet de hele DNS structuur om zeep helpen bij ons op de zaak, voordat ik echt ZEKER weet waar ik mee bezig ben :)
daarom wil ik hem eerst hebben test dfraaien op een dyndns account of mn xs4all DNS entry op mn adsl verbinding.
Dat kan je wel vergeten.
Je client moet jouw domeincontroller vinden.
Dat doet ie via dns.
Maar als ie dat voor jouw dyndns naam of xs4all dns entry gaat doen gaat ie de domeincontroller vragen aan de dns server die daar bij hoort, dus aan xs4all/dyndns dns server.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

je wilt inloggen op je server mbv AD.

Wil je inloggen op
IIS
FTP
NTFS
of wil je inloggen op een workstation en authenticatie verifiëren op server???
ik snap niet wat je wilt.

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 14:53 schreef Judaz het volgende:
je wilt inloggen op je server mbv AD.

Wil je inloggen op
IIS
FTP
NTFS
of wil je inloggen op een workstation en authenticatie verifiëren op server???
ik snap niet wat je wilt.
me gewoon aanmelden alsof ik direct aan het netwerk verbonden ben. in 2000 server kan je dat voor elkaar krijgen dor je i-net domein aan je lokale DNS server te koppelen. dus bijv op een willekeurig werkstation wat aan i-net gekopeld is inloggen onder Dennis@domeinnaam.com alleen de vraag is hoe :)

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 14:53 schreef Predator het volgende:

[..]

Dat kan je wel vergeten.
Je client moet jouw domeincontroller vinden.
Dat doet ie via dns.
Maar als ie dat voor jouw dyndns naam of xs4all dns entry gaat doen gaat ie de domeincontroller vragen aan de dns server die daar bij hoort, dus aan xs4all/dyndns dns server.
ok dat klopt maar die DNS naam linkt toch door naar mn server? :? dan zou ie theoretisch toch op mijn server een query moeten doen naar computernaam.domeinnaam.xs4all.nl :?

ik heb bijv om het wat duidelijker te maken de dns naam: D3NN1S.XS4ALL.NL die verwijst dus naar mn server. als ik DNS instaleer op mn server als host voor domeinnaam D3NN1S.XS4ALL.NL zou hij daar toch verder een query moeten kunnen doen voor 2000-server.D3NN1S.XS4ALL.NL :? of heb ik iets helemaaal verkeerd begrepen?? :D ;)

en Als ik gewoon onze domeinnaam zou gebruiken van ons bedrijf? hoe zou ik het dan voor elkaar kunnen krijgen?

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Instaleer op de server, terminal web server (tsweb)... en je kan inloggen op je server vanaf elk internetpunt zolang er maar een active-x op kan draaien

Kan je gewoon inloggen, ook op domainnaam d8 ik want dyndns.com werkt als een soort ip forwarden... en het lijkt net alsof je locaal 8er de computer zit...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 15:02 schreef MRic3 het volgende:
Instaleer op de server, terminal web server (tsweb)... en je kan inloggen op je server vanaf elk internetpunt zolang er maar een active-x op kan draaien

Kan je gewoon inloggen, ook op domainnaam d8 ik want dyndns.com werkt als een soort ip forwarden... en het lijkt net alsof je locaal 8er de computer zit...
Dat snap ik maar waarvoor ik hem moet gebruiken is dit absoluut onhandig trust me!!! zoals je hierboven heb kunnen lezen betreft het hier een applicatie die lokaal draait op een werkstation, en heb het dus weinig nut om de terminal server daarvoor te gebruiken. :)

lijkt wel of niemand mijn vraag begrijpt joh?? :D zal wel aan mij liggen ;)

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als je wilt doen wat jij wil moet je een VPN opzetten en via deze VPN aanmelden op je domein. Hoe ?

Lees het volgende document en de meeste vragen zullen worden beantwoord.

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/windows2000serv/training/w2khost/w2ktvpn.asp

Veel succes

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Dat is niet het geval, tenzij de DNS server van XS4ALL weet dat hij voor de subdomeinen van D3NN1S.XS4ALL.NL moet zoeken op een andere DNS server. Je moet dan zorgen de de xs4all dns weet dat de subdomeinen bij jou zelf zijn ondergebracht.

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 15:09 schreef Skyhawk het volgende:
Je moet dan zorgen de de xs4all dns weet dat de subdomeinen bij jou zelf zijn ondergebracht.
ahaaa is dat de truuc :) ik dacht dat DNS daar zelf slim genoeg voor was om op d3nn1s.xs4all.nl door te vragen naar de subdomeinen? maar als ik dat goed begrijp is dat dus niet zo? :?

• CrazyBernie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 14:27

CrazyBernie

Good for you better for me

Zelf een DNS server aan het internet hangen en de client die server als een van zijn DNS servers laten gebruiken. Daarnaast moet je poorten voor active directory open zetten.

• MRic3
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op vrijdag 22 maart 2002 15:04 schreef D3NN1S het volgende:
lijkt wel of niemand mijn vraag begrijpt joh?? :D zal wel aan mij liggen ;)
Na sorry misschien ligt het ook wel aan mij, ik zeg ook maar wat...

T'is wel zo als je met dat TSweb gaat werken dan blijft de applicatie lokaal draaien dus alleen het scherm wordt doorgegeven, maar ik vermoed dat je dat al wel in de gaten had. Als je dan inlogt op de server kan je hetzelfde doen alsof je erachter zit met dezelfde snelheid... maakt niet uit hoe groot of log de applicatie is, jij ziet in bijvoorbeeld internet explorer alleen het scherm en alle applicaties blijven lokaal werken...

wat die DNS er verder mee te maken heeft zie ik zo 123 niet maar dat was ook niet mijn sterkste kant DNS.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Op vrijdag 22 maart 2002 15:01 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

ok dat klopt maar die DNS naam linkt toch door naar mn server? :? dan zou ie theoretisch toch op mijn server een query moeten doen naar computernaam.domeinnaam.xs4all.nl :?

ik heb bijv om het wat duidelijker te maken de dns naam: D3NN1S.XS4ALL.NL die verwijst dus naar mn server. als ik DNS instaleer op mn server als host voor domeinnaam D3NN1S.XS4ALL.NL zou hij daar toch verder een query moeten kunnen doen voor 2000-server.D3NN1S.XS4ALL.NL :? of heb ik iets helemaaal verkeerd begrepen?? :D ;)
Dit heb je inderdaad verkeert begrepen. Jouw DNS draaid alleen voor je eigen netwerk. Als je wilt doen wat jij stelt dan moet jouw DNS geautoriseerd worden door WXS voor de zone D3NN1S.XS4ALL.NL (Moet je voor betalen en veel kennis van zaken in huis hebben om een goeie DNS op te bouwen)

Maaaaaaar, als jouw XS4ALL IP adres het externe IP adres is van jouw server dan zou de naam resolutie van D3NN1S.XS4ALL.NL verwijzen naar jouw server.

(Er waren mij al wat mensen voor, maar voor de duidelijkheid laat ik het bericht maar staan)

• CrazyBernie

CrazyBernie

Zelf een DSN server draaien op je ADSL aansluiten. Daarnaast de poorten voor DNS en Active Directory open zetten. En op de client machine het ip van jouw adsl instellen als een van DNS servers op die manier kun je realtime proberen en ben je niet van derde partijen afhankelijk.

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 15:13 schreef Cobra_Lup het volgende:

[..]

Maaaaaaar, als jouw XS4ALL IP adres het externe IP adres is van jouw server dan zou de naam resolutie van D3NN1S.XS4ALL.NL verwijzen naar jouw server.

(Er waren mij al wat mensen voor, maar voor de duidelijkheid laat ik het bericht maar staan)
Dit is dus het geval. als je nu ook pingt naar d3nn1s.xs4all.nl ping je mijn server :? dus zou het theoretisch dus toch gewoon mogelijk moeten wezen?

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 15:15 schreef CrazyBernie het volgende:
Zelf een DSN server draaien op je ADSL aansluiten. Daarnaast de poorten voor DNS en Active Directory open zetten. En op de client machine het ip van jouw adsl instellen als een van DNS servers op die manier kun je realtime proberen en ben je niet van derde partijen afhankelijk.
Hmmpzz... das idd een goed ideej. zo had ik het nog niet bekeken ;) dat ga ik es ff fijn proberen vanavond! thnx for the tip!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Op vrijdag 22 maart 2002 15:16 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

Dit is dus het geval. als je nu ook pingt naar d3nn1s.xs4all.nl ping je mijn server :? dus zou het theoretisch dus toch gewoon mogelijk moeten wezen?
Ik zou het als ik jouw was wel via een VPN verbinding doen voor alle veiligheid.

Verwijderd

aanmelden met inbelacount (WIN2k Functie) en daar je vpn verbinding voor gebruiken"?

knoem maar een zijstraat.....

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 22 maart 2002 15:16 schreef D3NN1S het volgende:

[..]

Kijk het gaat niet dat hij het ip moet hebben van d3nn1s.xs4all.nl. Hij moet de dns server hebben want die heeft een entry voor jouw domeincontroller.
Maar de dns server voor d3nn1s.xs4all.nl is die van xs4all.
Hij heeft geen gedelegeerd subdomein voor d3nn1s waar je dns server van bent what-so-ver.
Snap je het probleem ?
Dat zal ook niet gaan tenzij je xs4all zo ver krijgt dat zij jouw subdomein delegeren naar een dns server die je zelf draait.

Je moet gewoon zelf een dns server hebben voor jouw domein.

• CrazyBernie

CrazyBernie

Je hoeft niet perse een VPN te gebruiken je kunt ook ISA server gebruiken als secure firewall. Op die manier krijg je 2 authenticatie slagen.

En het werkt wel heb dit zelf ook regelmatig gedaan bij tests met Active Directory over het internet.

• CrazyBernie

CrazyBernie

Je kunt ook gewoon ISA server configureren. Op die manier krijg je toch nog een vorm van security . Vaak laat ik zelf eerst de security achterwegen in een test omgeving en bouw het achteraf op. Het is natuurlijk geen goed idee deze situatie voor een productie omgeving te creeren.

• D3NN1S
  • Niet online
Ik ben nu eindelijk zover dat ik mn fysieke server kan bereiken via dns dus qua verbinding zou het nu goed moeten wezen!!! :D :D

Maaaaaaar.... nu komt ie nog met de melding dat ie me niet aan kan melden.. iemand enig idee wat voor rechten ik moe toepassen op mn active directory? of misschien iets van internet autantication server moet instaleren ofsow? :? heb het gevoel dat ik dr bijna uit ben ;)
Pagina: 1