fan-adapter

Pagina: 1
Acties:

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nu momenteel de HHC-001 van coolermaster en ik erger me nu echt aan die herrie van die fan. Ik ben zeer tevreden over de prestatie's. Hij wordt nu stressed 38 graden.

Nu dacht ik dus om een fan-adapter van 60mm naar 92mm erop te doen en dan een papst fan erop. Ik wil een 92mm omdat de geluid / CFM verhouding nog iets beter is dan 80mm.

Ik heb bij PriceWatch gekeken naar een fan-adapter en toen kwam ik deze tegen
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2059610561
Hier een linkje naar freezinghardware

De fan die op de HHC-001 zit heeft 36.11 CFM.

Nu wilde ik weten of:
dit een goed idee is
Heeft iemand ervaring
Verlies ik hier prestatie mee in de zin van warmte toename
Welke fan kan ik het beste eropzetten
ik zelf dacht aan:

Papst 3412NM € 21,50
92mm
dubbele kogellager
42,35 CFM
12 Volt
28 dB

Papst 3412N € 21,50
92mm
49,4 CFM
12 Volt
32 dB

Papst 3412NH € 22,50
92mm
55,3 CFM
12 Volt
36 dB

bij space-promotion verkopen ze die.

bvd
sorry voor het lange verhaal

edit
ik kwam deze nog tegen op freezing hardware:
Titan TFD-9225M12B - 92 x 92 x 25 mm. € 13,29
Product informatie
Specificaties:
-Type: TFD-9225M12B
-Grootte: 92 x 92 x 25 mm.
-Vermogen: 1,56 W.
-Toerental: 2200 RPM.
-Luchtverplaatsing: 72,42 m³/h / 42,6 CFM
-Geluidsproductie: < 28 dBA
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

Kheb zelf een fanadapter gemaakt, 2 eigenlijk, eentje voor 80 mm en 1 voor 92 mm, soort van universeel dus alles zou erin moeten passen. ik heb ze gemaakt op de maten van de papst fannetjes.

erzit nu een sunon op van 80 mm maar die resoneert teveel dus zoek eigenlijk een winkel die 80 en 92 mm fans van papst verkoopt in de buurt van utrecht enz. omdat perfect, mindfactory en space-promotion niet echt in de buurt zitten

kzal ff kijken of er binnen kort pics van de adapter beschikbaar zijn!

• The_FrankO
  • Niet online
Op vrijdag 22 maart 2002 11:44 schreef Zero-Consience het volgende:
Kheb zelf een fanadapter gemaakt, 2 eigenlijk, eentje voor 80 mm en 1 voor 92 mm, soort van universeel dus alles zou erin moeten passen. ik heb ze gemaakt op de maten van de papst fannetjes.

erzit nu een sunon op van 80 mm maar die resoneert teveel dus zoek eigenlijk een winkel die 80 en 92 mm fans van papst verkoopt in de buurt van utrecht enz. omdat perfect, mindfactory en space-promotion niet echt in de buurt zitten

kzal ff kijken of er binnen kort pics van de adapter beschikbaar zijn!
maar scheelde het ook in temperatuur?

Verwijderd

heb eens gelezen dat de temp en het geluidsniveau naar beneden gaan
denk op http://www.virtual-hideout.net maar vind het niet meer...
was bij een review van een 60 -> 80 adapter met ledjes in :P

Verwijderd

Dit vroeg ik mij ook af.
Zijn er mensen met ervaaring?

Niet zeike dat ik nieuwe ben en een oud topic boven haal want ik lees dit forum al heel lang en nu zat ik te denken om een fan-adapter te nemen dus heb ik de search gebruikt en kwam ik dit tegen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je kunt em ook proberen zelf te maken, bij de bouwmarkt heb je van die doppen om een afvoerbuis af te sluiten.
Als je daar een gat in maakt die mooi om je heatsink past heb je waarschijnlijk iets wat nog beter presteert ook :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• The_FrankO
  • Niet online
Op woensdag 27 maart 2002 18:39 schreef bobo1on1 het volgende:
Je kunt em ook proberen zelf te maken, bij de bouwmarkt heb je van die doppen om een afvoerbuis af te sluiten.
Als je daar een gat in maakt die mooi om je heatsink past heb je waarschijnlijk iets wat nog beter presteert ook :)
Heb je dit zelf gedaan of heb je een pic want ik kan me hier niets bij voorstellen

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Heb zelf ook wel eens wat in elkaar gefrobeld maar van het resultaat werd ik niet echt blij.
De wind weerkaatste op de fanadapter zodat er meer flow was aan de verkeerde kant van de fan dan dat er door de adapter heen ging.
Misschien dat het met zuigende fans beter werkt maar ik ben genezen van die dingen.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1