Voor school moeten we een tegenhanger zoeken voor de IBM AS400 server. Daar wij geen flauw idee hebben wat een concurrent is van de AS 400, stellen wij deze vraag hier.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Verwijderd
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Het is *jouw* huiswerk, dus een beetje meer inzet word wel van je verwacht.Op vrijdag 22 maart 2002 11:17 schreef Mark Olthuis het volgende:
Heb je ook een URL naar de verschillende machine's?
Van welk merk is de e-server?
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Een AS/400 is/was geen mainframe.Op vrijdag 22 maart 2002 11:34 schreef Microkid het volgende:
Mogelijke tegenhanger : Compaq (voorheen Digital) VAX systemen. Ook zeer mooie mainframes.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
But I thought YOU did the backups...
Als er het over bedrijfskritisch hebben. Dan moet je ook bij Compaq kijken. Compaq Himalaya, ongetwijfeld het beste bedrijfskritische systeem wat er bestaat. Staat bij bijna alle beursvloeren in de wereld, en wordt in 80% van de financiele instellingen gebruikt, waaronder heel veel banken. Zelf werk ik met deze apparatuur en het is leuk spul in ieder gevalOp vrijdag 22 maart 2002 12:26 schreef Poiter het volgende:
De VAX/ALPHA machines zijn ook geen echte mainframes, maar zitten ook ergens in de midrange. Met besturingssysteem OpenVMS en database RDB nog altijd een systeem om een puntje aan te zuigen! Ook Unix draait op Vax/Alpha. Vooral bij de amerikaanse en andere overheden worden deze systemen nog veelvuldig gebruikt vanwege de robuustheid en veiligheid. Ook in Nederland bij o.a. defensie en KPN worden ze gebruikt voor bedrijfskritische systemen.
Meer info op :
http://www.compaq.com/alphaserver/index.html
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Donec eris felix, multos numerabis amicos
volgens mij bij zo'n beetje elk bedrijf waar een beetje fatsoenlijke lonenadministratie bij gehouden word...Op vrijdag 22 maart 2002 15:20 schreef seq_uence het volgende:
AS/400 = miniframe
Concurrentie moet je niet zien op hardwareniveau denk ik, de AS/400 wordt veel gebruikt bij de overheid.
In dat kader is een Unix (Alpha) platform de concurrent.
Komt ook een beetje omdat er voor de overheid maar 2 grote software leveranciers zijn, en die maken tot nu toe voornamelijk software voor een OS400 systeem en voor een Unix omgeving
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
...okOp vrijdag 22 maart 2002 21:15 schreef maarten het volgende:
test
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Nog wel ja, laat nu net de grootste leverancier over gaan op SAP en voor de nieuwe applicaties dus platform onafhankelijk word..Op vrijdag 22 maart 2002 15:20 schreef seq_uence het volgende:
AS/400 = miniframe
Concurrentie moet je niet zien op hardwareniveau denk ik, de AS/400 wordt veel gebruikt bij de overheid.
In dat kader is een Unix (Alpha) platform de concurrent.
Komt ook een beetje omdat er voor de overheid maar 2 grote software leveranciers zijn, en die maken tot nu toe voornamelijk software voor een OS400 systeem en voor een Unix omgeving