Toon posts:

[PHP] ik kom er niet uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
PHP:
1
<? if ($email == "jonathan"); {  echo("Jonathan@almererulez.com");  if ($email == "sean"); {  echo("info@rozekrans.nl");    } else { echo("Emaill ongeldig"); } ?>

hij moet 2 waardes controleren of ze bestaan (uit de url) bestaan ze dus email=jonathan bijvoorbeeld erachter geeft ie jonathan@almererulez.com terug maar nu wil ik een 2e waarde controleren maar dan geeft ie een error moet ik het dan else if maken? ofzo? weet iemand misschien hoe ik dat kan doen? thx

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51

mulder

ik spuug op het trottoir

Je moet niet ; achter dat if statement zetten. Misschien kun je die punten en komma's in je zinnen gebruiken, leest wat makkelijker.

Edit:
PHP:
1
<?    if($email == "jonathan") {          echo("Jonathan@almererulez.com");      } else if($email == "sean") {          echo("info@rozekrans.nl");        } else {          echo("Emaill ongeldig");     } ?>

oogjes open, snaveltjes dicht

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:42

Super_ik

haklust!

Op vrijdag 22 maart 2002 10:54 schreef Godzilla het volgende:
PHP:
1
<?if ($email == "jonathan")  {    echo("Jonathan@almererulez.com");  } elseif ($email == "sean")  {    echo("info@rozekrans.nl");      } else {     echo("Email ongeldig");       } ?>
en nu ff netjes ;)
wellese gedacht aan switch?
PHP:
1
<?switch($email){  case 'jonathan' :     echo 'Jonathan@almererulez.com';    break;  case 'sean' :    echo 'info@rozekrans.nl';    break;  default :    echo 'Email ongeldig';}?>

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 10:54 schreef Godzilla het volgende:
PHP:
1
<?if ($email == "jonathan"); // <--- wat doet die ; hier?{  echo("Jonathan@almererulez.com");  if ($email == "sean"); // <--- hier weer ?  {    echo("info@rozekrans.nl");  }  else  {    echo("Emaill ongeldig");  }?>
PHP:
1
<?switch ($email) {  case "jonathan":    echo("Jonathan@almererulez.com");    break;  case "sean":    echo("info@rozekrans.nl");    break;  default:    echo("Emaill ongeldig");  }?>

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ARGH .. gebruik es niet ()'s bij echos man :)

tis een language construct dus hoef je die dingen niet te gebruiken :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En bekijk de voorbeelden in de manual es bij if/else en switch/case etc.

Dit is wel een erg simpel debug-vraagje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.