Toon posts:

[ME] Systeem herstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows ME en nou zag ik laast dat de harde schijf voor 8GB gevuld was. Dat kan dus nooit, want ik heb er maar 5GB opstaan, dus ik kijken in verborgen mappen, kom ik een map tegen in C: die _restore heet waarin 3GB verstopt zit. Ik denk dat die map van het systeem herstellen is. Mijn vraag is: Kan ik systeemherstelpunten verwijderen of kan ik die map gewoon verwijderen??? 3GB op een harde schijf van 12GB is wel erg veel ruimte.

Olly

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:22
je kunt beter de herstelpunten via windows verwijderen dan de map zelf gaan leegmaken. Tip: laat altijd het laatste herstelpunt staan, voor het geval dat...

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik die herstelpunten verwijderen dan? Ik zie nergens verwijderen staan bij het programma systeem herstellen?

Verwijderd

Programs > Accesoires > System Tools > System Restore

Verwijderd

Hey Olly20!,

Als je de volgende keer een topic in WOS opent zou je dan de FAQ [topic=331522/1/25] even willen doorlezen ? met name punt 3 de zgn. tags [ ] zijn voor jou van belang. Het OS komt tussen de tags te staan, dus een goede topictitel zou zijn [ME]Systeem herstellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Aye Sir!

Maar nou weet ik nog steeds niet waar ik die *%$%&#$^@# herstelpunten kan verwijderen, ik ben er al lang achter dat je bij programma's/bureau-accessoires/systeemwerkset/systeemherstellen systeemherstelpunten kan aanmaken, maar ik zie niet hoe ik ze daar kan verwijderen. Deleten kan niet en ik zie nergens een optie verwijder systeemherstelpunt. Er staat alleen maar herstel de configuratie van de computer naar een punt in het verleden en een herstelpunt maken!? Waar kan ik ze nou verwijderen?

Verwijderd

Er zit niets anders op dan Systeem herstellen uit te zetten.
En vervolgens de map leeg te gooien.

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik dat ff proberen. Maar kan ik nadat ik systeem herstellen uit heb gezet en _restore heb verwijdert systeem herstellen weer aanzetten?? Het is namelijk wel makkelijk voor als er iets gebeurt

Verwijderd

Je kan systeem herstellen na de hand wel weer aanzetten, maar na verloop van tijd loopt het aantal MB's in de desbetreffende map weer aardig op, waardoor je weer van voren af aan kan beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
is er dan niet een ander programma wat minder ruimte inneemt en dat hetzelfde werkt als systeem herstellen?

Verwijderd

Dat zou ik niet weten. Zou je ff moeten zoeken via google ofzo. Er zullen vast wel een soort van restore programma's zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
tnx, het is gelukt! Alleen het rare is dat ik nu gewoon weer een herstelpunt kan aanmaken zonder dat die map terugkomt :? iig heb ik nu weer 7GB over en is die map weg
Pagina: 1