Toon posts:

Casio interface bouwen...??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers...,

Ik ben in het bezit van een casio CFX-9850GB plus...
Het lijkt me leuk om er spelletjes en andere shit in te programmeren, maar heb daar wel een zgn PC-calculator interface voon nodig.

Omdat dit ding net zo duur is als de rekenmachine zelf wil ik er zelf een bouwen..

Weet iemand hoe dit moet...?? Ik weet dat er mensen zijn die het gelukt is...

NAD

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:40

Roy

Hobbies?

Ik had hetzelfde idee als jou, de tekeningen van die kabel heb ik wel (kijk maar op come.to/casio). Nu heb ik bij conrad alle onderdelen bij elkaar weten te sprokkelen, maar dan ben je nog steeds 40 gulden aan materialen nodig, en dan moet je hem zelf in elkaar zetten en bidden dat ie werkt.

Nu kun je voor +/- 65 gulden ook een kabeltje in Australië bestellen, die mensen die die kabel maken zijn professionals.

Kijk maar eens op come.to/casio en dan bij cables.

Inderdaad...

Verwijderd

Zelf heb ik ook z'n rekenmachine moeten kopen, zit nu op zadkine TI , blablabla.
Maar je kan spelletjes ook zonder kabeltje programeren, open met die software van www.bart.nl/~xvp een cat file en met behulp van de casio handleiding (achteraan in het boekje) kan je het in programeren. op die site moet je kijken bij hardware tips en dan zie je het vanzelf. Je bent er aleen zolang mee bezig dat de lol ervan af gaat, zo is super mario al 10 a4tjes. Om even een soort typmachine te maken doe je dit:
in de prgm functie een nieuwe file maken,

Shift , Alpha , F2
typ je text dan weer F2

zodat al je text tussen haakjes kom te staan, dan ga je eruit druk je op F1 (exe)

en zie hier je eerste programmatje. ik gebruik dit als spiekbriefje heeel erg handig want je kan er ook een password op zetten.

Meer weten , neem dan contact op met mijn icq# 38148966

Greetz.

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:40

Roy

Hobbies?

Dat overtypen is kloten werk ja!! ik heb er nu tetris, rally en nog een paar kleine spelletjes in staan, en echt joh, je bent zo een paar uur aan het typen :(:(

Inderdaad...