poort 2444

Pagina: 1
Acties:

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:22
sinds ik m'n firewall wat dichter heb gezet, krijg ik iedere keer de volgende regel als ik online/offline ga met Trillian (ICQ).
code:
1
Mar 22 10:09:14 <..> kernel: Packet log: input REJECT eth1 PROTO=6 <ip:poort> <eigen ip:2444> L=48 S=0x00 I=25945 F:=0x4000 T=115 SYN (#72)

Iemand die weet waar dit aan ligt ??
Het trouwens ook wanneer je chat met alleen maar een icq maatje ... dan krijg je zijn IP te zien ...

Ik weet dus niet of dit ook met de originele ICQ is ... aangezien ik die niet meer heb, kan ik het ook niet testen ...

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:16

Sjonny

Fratser

dit is vast een of andere leuke feature van trilian. geen idee wat ie wil, maar als het verder wel gewoon werkt, niet teveel van aantrekken. en als je heeel benieuwd ben wat het is zet je die poort open en mik je er een packet sniffer op ofzo.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Theetjuh
Op vrijdag 22 maart 2002 11:11 schreef Sjonny het volgende:
dit is vast een of andere leuke feature van trilian. geen idee wat ie wil, maar als het verder wel gewoon werkt, niet teveel van aantrekken. en als je heeel benieuwd ben wat het is zet je die poort open en mik je er een packet sniffer op ofzo.
Het gebeurt ook als er 1 online komt ... beetje vreemd dus ... :?
En kwa packet sniffer .... zo technisch ben ik nou ook weer niet :D

• Theetjuh
Ik ben er al achter dat het met "Direct Connection" van ICQ te maken heeft.
Die staat standaard op "Use dynammically allocated port numbers"
Als je daar iets anders van maakt, gebruikt hij die poort.

Maar nu het volgende ... stuurt ICQ nu die SYN packets of de clients of doet Trillian dit ??