Toon posts:

[delphi] progje crasht bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow, ik heb een progje geschreven in delphi. Nu is het probleem dat als ik het op een andere computer run dat hij een fout geeft. Windows zegt twc.exe has made errors and will be closed by windows. Als ik het op mijn eigen computer draai (de executable) doetiet het wel goed, waar kan dit aan liggen ??

avb

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:07
Waarschijnlijk aan jouw programmeer kunsten :-)
Maar even zonder gekheid, soms is de oorzaak van dit soort meldingen terwijl het op een andere computer wel werkt het ontbreken van een DLL.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een specifieke w9x api call op een nt bak probeert te doen.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

Topicstarter
alles is xp hier, dus daar zou kan het niet echt aan liggen. ik weet niet of er misschien dll's nodig zijn die op de andere pc's niet zijn geinstalleerd, maar hoe kan ik nagaan wat er precies mis is want van die log file die winxp maakt snap ik niet veel van...

Verwijderd

Heb je alle delphi runtime files geinstalleerd (als je het programma zonder runtime packages heb gecompileerd)?

Verwijderd

Topicstarter
euhm... ik heb gewoon de hele zooi gekopieerd, hoe kan ik die runtime-packages installeren (of bijvoegen bij het progje) ?

avb

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als hij die zou missen zou hij dat wel zeggen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 10:36 schreef jelmervos het volgende:
Als hij die zou missen zou hij dat wel zeggen.
Ik heb zelf een keer een proggie in Delphi5 gemaakt en daarvoor ook een THTML-object eraan toegevoegd.
Zodra ik deze op een andere kepoeter wilde starten gaf die ook alleen maar een foutmelding, <unknown> has caused error in register 0x000000 blablabla, nix over het component dat 'ie miste.

Verwijderd

<unknown> lijkt me wel een stille hint :)

Maar compileer dan met designtime packages. Ik heb zelf nooit problemen met dit soort dingen (XP <-> 98 <-> NT)

Het kan ook aan de componenten liggen die je gebruikt
Zoek eens in de source naar {&IFDEF NT} of i.d. Daarmee maakt de compiler dus platform specifieke code.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:43

Bergen

Spellingscontroleur

Sorry, ik moest je ff aangeven in SU.

Enneh Check voor de zekerheid eens onder Tools, Install Packages en kijk hoe 'Build with runtime packages' erbij staat... Verander die optie eens, compileer opnieuw en kijk of ie het dan doet op die andere pc. (zo kom ik bij die optie, in delphi 3, misschien dat 't in een latere versie ergens anders zit..anyone?)
Pagina: 1