Toon posts:

toshiba 3110CT vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een toshiba protege 3110ct voor mij staan incl een externe cdrom speler, er staat geen besturingsysteem op.

In de bios kan ik niet kiezen om van cdrom op te starten, alleen van FD, HDD of lan, hoe in hemels nam krijg ik hier een besturingssysteem op??

:( :( :(

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

C indrukken tijdens het booten lukt iig met de orginele restore-cd.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Topicstarter
anders is er geen mogelijkheid, ik heb nl geen restore cd

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Wat ik met me Toshiba Libretto 30 heb gedaan is de schijf aan mijn PC aansluiten en met FDISK partitioneren en de W98SE-cd kopieren naar de HDU. De C wel eerst formatteren met systeembestanden erop, anders heb je er nog weinig aan :)

[edit[ Ik zie dat je wel met floppy kan booten... die heb ik niet op me Libretto, CD-ROM evenmin maar via netwerk is alles te kopieren :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Maak een bootdisk met cdrom drivers. Kijk ff op www.bootdisk.com als je er geen hebt.

All your base are belong to Chuck Norris

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 22 maart 2002 11:32 schreef DusHmaniac het volgende:
Maak een bootdisk met cdrom drivers. Kijk ff op www.bootdisk.com als je er geen hebt.
W98SE opstartdiskette heeft dat toch ook? Maar die zoekt de IDE af geloof ik, weet niet hoe het zit met externe apparaten of die ook IDE zijn of een andere bus

Verwijderd

Topicstarter
er zit bij de toshiba portege 3110ct geen diskdrive aanwezig

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

Hmm beetje vreemd: geen diskdrive en kan niet booten vanaf cd :? Je moet toch *ergens* van kunnen booten lijkt me.

All your base are belong to Chuck Norris

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 22 maart 2002 12:23 schreef robloe het volgende:
er zit bij de toshiba portege 3110ct geen diskdrive aanwezig
Doe dan wat ik heb gedaan. Het enige wat ik had was een HD waar Linux opstond en waar ik het ROOT-password niet had. Gewoon in e PC gestopt en schijf geformatteerd. W98SE eropgezet en per ongeluk in me PC geinstalleerd. Toen dat eraf gegooit en de C geformatteerd met FAT16 en systeembestanden op laten zetten. W98SE-installatiebestanden weer op de schijf gezet en in de laptop geboot en in DOS Windows gaan installeren. Bij mij zijn het 2 schroefjes en je HDU kan eruit, bij jou zal het misschien iets moeilijker zijn

Pagina: 1