[visual c++]duur van mijn programma weergeven???

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej..
is er een manier om dat te doen?
ik laat hem momenteel al 's nachts runnen omdat het 100% van mijn cpu kracht kost.. maar vind het wel interesant om daar achter te komen....
uhhm als jullie specifieke code van mijn programma willen dan hoor ik het wel... maaruh de bedoeling is dat dat gewoon in de void main() er bij wordt gezet :D

thnx

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

vooraf? achter af? wil je de gebruikte cpu tijd zien of alleen de duur van je process? schrijf anders als je app start de tijd naar een bestandje en als ie afsluit nog 'n keer?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

aan het begin van het programma de tijd in een variabele gooien, aan het eind van het programma die variabele van de huidige tijd aftrekken en dan naar het scherm printen, et voila? Voor de precieze functies om de tijd op te vragen: check je C/C++ manual :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hoe doe ik dat precies?
is daar een include voor en een standaard functie die je dan aanroept?

bedoeling is dus dat de tijd aan het begin van de void main() start en aan het eind stopt..
en dat die dan iets zegt van optimale oplossing berekend in:
en dan de waarde.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hoe je dat doet? Check wat C/C++ handleidingen naar de functie om de systeemtijd op te vragen, sla die op in een var etc.etc.

het enige wat je dus nodig hebt is de C/C++ functie voor de systeemtijd, welke ik uit mijn hoofd niet weet :+

Na ff Google-en vindt je bijvoorbeeld deze code:
http://www.cs.cf.ac.uk/Dave/C/node21.html#SECTION002121000000000000000

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!