Toon posts:

P IV en toch nog haperingen :?

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik zit te internetten heb ik vaak last dat muis even hapert bij aanklikken van een link, en ook hoor je de fan ff in toerental zakken. Ook valt geluid van winamp stil als ik inbel.

Verder hoor je de fan af en toe in toerental zakken als de screensaver aan staat en ik verder niets doe.

Is dit normaal?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 12:10

wielhelm

80/86 ST bladebladed

irq probleem waarschijnlijk,

Je hebt waarschijnlijk een zogenaamd software modem, die even 100% van je proc benut als je inbelt.

Koop gewoon ff een hardware modem en je bent er vanaf.

Verwijderd

Topicstarter
De modem die ik heb is een usb-modem, dat maakt dus een groot verschil met een interne modem?

Verwijderd

Topicstarter
Zouden er ook nog andere mogelijkheden zijn, voordat ik mijn modem "ff" ga vervangen?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

USB is niet altijd even degelijk geimplementeerd. Interne modems zijn ook vaak een probleem. Je kan beter voor een extern modem gaan. Daar heb je geen drivers voor nodig en het werkt altijd.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
Had voor deze modem wel drivers nodig hoor. Heb al om nieuwe gezocht maar kan ze niet vinden.

Maar fan zakt ook tijdens screensaver af en toe in toerental, maar dat heeft waarschijnlijk niet met usb te maken.

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Post eens de rest van je hardware + deel software (dat je standaard hebt draaien, op de achtergrond)

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Hardware;
MSI Pro Intel S423 850
PIV 1500
256 Rimm
Matrox G550 32mb
Maxtor 30 GB
Lite-On DVD-rom
Usb-splitter (in kast, 2 extra)
+ LG795FT+
+ HP 840C
+ combivox-usbmodem

Software (systemtray);
Taakplanner
Volume
ISDN TA 1.1 (ISDN-instellingen modem)
Matrox Quickdesk
Zonealarm
NAV autoprotect
Edit; meestal ook msn

Verwijderd

Topicstarter
Helpfull?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Is je voeding niet gewoon klote? Inzakkende toerentallen horen iig niet zomaar voor te komen..

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat dacht ik ook al soms, het gebeurd namelijk ook gewoon tijdens screensaver, en ook bv (heel weinig maar ok) als ik in word mijn linkermuisknop in houd.

Maar helemaal sterk tijdens verbinding maken/verbreken, dan hoor je hem helemaal zakken, ook andere dingen hangen dan ff, oa winamp.

Verwijderd

Topicstarter
Hoor nu ook dat zelfs tijdens scrollen met Logitech optical mouseman (aan een draadje, ps/2) het toerental van de fan van de koeling afneemt.

Moet hiermee terug gaan naar de zaak ivm garantie?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De fan van de voeding toch en niet de processorfan?
Heb hier ook last van (XP1700+ met Aopen 300 Watt). Ik ga hem WEL even omwisselen..!
Ik ga wel eerst even terug naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, wel de fan van de voeding, die van de processor hoor ik niet eens. Maar dus maar ff terug, zou denk ik ook wel BSOD's kunnen verklaren die ik zie/gezien heb.

Nog meer ISDN-tweakers bij wie tijdens verbinding maken fan van de voeding sterk terugloopt?

Verwijderd

Topicstarter
Ben er nu achter dat het haperen steeds erger word naarmate mijn pc langer (bv > 1 uur) aanstaat. Is dit wel te verklaren met de voeding? Dan zou de tijd dat de pc aanstaat toch niets uitmaken?

Verwijderd

UDMA van je harde schijf eventjes aanzetten in windows, of je kan ook je moederbord drivers installeren.
Daardoor kan je muis ook gaan haperen bij links of als er schijfactiviteit is.

Maar effe proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 18:04 schreef Timmieboy het volgende:
UDMA van je harde schijf eventjes aanzetten in windows, of je kan ook je moederbord drivers installeren.
Daardoor kan je muis ook gaan haperen bij links of als er schijfactiviteit is.

Maar effe proberen :)
Wat is UDMA? En waar moet ik dat aanzetten?

Ik weet niet eens meer of ik die drivers heb geinstalleerd, voor het moederbord, als ik dat heb gedaan dan staan ze toch in software - add/remove software? Maar kan het dan idd nog wel ff doen.

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 13:18 schreef Ortep het volgende:
USB is niet altijd even degelijk geimplementeerd. Interne modems zijn ook vaak een probleem. Je kan beter voor een extern modem gaan. Daar heb je geen drivers voor nodig en het werkt altijd.
Volgens mij heb je toch echt drivers nodig voor een externe modem :D

Verwijderd

Dan druk je met je rechter muisknop op "deze computer"
vervolgens ga je naar "apparaatbeheer" en druk je op "schijfstations".
Dan druk je op "GENERIC IDE DISK47" en dan op eigenschappen.
Nu druk je op de tab "instellingen" en zet je een vinkje bij "DMA" (als deze nog niet aan staat).

Klaar is Kees!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Op zaterdag 23 maart 2002 18:57 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Volgens mij heb je toch echt drivers nodig voor een externe modem :D
Wat bedoeld werd, was een extern modem op de seriële poort.
Deze hebben geen drivers nodig van de fabrikant, omdat je met de standaard drivers van Windows toe kunt.
Je hebt dan niet de volledige functionaliteit, maar wie gebruikt de voice functie van het modem nu echt?

On-topic:
Wanneer de voeding af en toe raar doet, zou ik gewoon ff teruggaan.
Het kan je een hoop ellende opleveren wanneer deze er alsnog uitklapt (soms letterlijk)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 19:05 schreef Timmieboy het volgende:
Dan druk je met je rechter muisknop op "deze computer"
vervolgens ga je naar "apparaatbeheer" en druk je op "schijfstations".
Dan druk je op "GENERIC IDE DISK47" en dan op eigenschappen.
Nu druk je op de tab "instellingen" en zet je een vinkje bij "DMA" (als deze nog niet aan staat).

Klaar is Kees!
DMA was al aangevinkt.

De modem is een combivox usb modem, wel drivers moeten installeren. Die kwamen van een meegeleverde cd-rom, nieuwere drivers zijn er niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 19:50 schreef TD-er het volgende:

[..]

On-topic:
Wanneer de voeding af en toe raar doet, zou ik gewoon ff teruggaan.
Het kan je een hoop ellende opleveren wanneer deze er alsnog uitklapt (soms letterlijk)
Wat ik dus beschrijf; inzakken toerental tijdens inbellen, linkermuisknop inhouden in Word, scrollen, links aanklikken, is dus wel een voeding die raar doet?

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb ook licht dalende toerentallen als ik iets wil openen en windows ff hangt lijkt het.

ik dacht dat het de processorfan was, het lijkt me sterk dat die chieftec die paar dingetjes die ik erin heb zitten niet trekt (spanningen zijn wel allemaal OK namelijk 5v is 4,94.)

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik in die pc heb zitten valt ook wel mee, zie onder kopje hardware iets naar boven.

Probleem; ik weet het merk en het wattage van de voeding niet eens. Het is er door een zaak ingezet, maar je weet maar nooit, mischien hebben ze een te lichte gebruikt.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Ik heb hierro ook een externe usb modem voor men isdn( nee geen webvox :) )

maar ik heb die problemen niet,

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 maart 2002 21:01 schreef TLRnZ het volgende:
Ik heb hierro ook een externe usb modem voor men isdn( nee geen webvox :) )

maar ik heb die problemen niet,
Ook niet inzakken toerental fan vd voeding en haperen van bv muis of winamp (geluid 1 seconde weg bij mij)?

Dan is er wel degelijk wat aan de hand dus...

• Bossie
Nope nergens last van, ik heb nog ff opnieuw ingebeld met winamp beetje hard aan :D

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Topicstarter
Dan zit er dus wel zeker iets mis bij mijn pc, het lijkt of het erger wordt, of ik ga me meer ergeren. Heb het al sinds de aankoop (7 mnd geleden).

Naast voeding kan er niets anders zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ook andere ISDN-inbellers hebben geen gehaper?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Op zaterdag 23 maart 2002 20:52 schreef JeeDee het volgende:
Wat ik in die pc heb zitten valt ook wel mee, zie onder kopje hardware iets naar boven.

Probleem; ik weet het merk en het wattage van de voeding niet eens. Het is er door een zaak ingezet, maar je weet maar nooit, mischien hebben ze een te lichte gebruikt.
Denk niet dat het erom gaat dat hij zwaarder zou moeten zijn, hij is waarschijnlijk gewoon niet helemaal jofel...

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Let wel ff op je energie-instellingen. Dus rechtsklik op bureaublad, eigenschappen, tabblad schermbeveiliging, energie, instellingen.
Als daar staat dat bv. je pc op standby gaat als de screensaver aangaat (dus alletwee een time-out van bv. 10 minuten), dan kan je fan ook langzamer gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
In energie-instellingen staat alles op nooit. Verder zakt het toerental v.d. fan ook niet langere tijd maar een seconde of zo.

Hier werd al eens gezegd dat ik mijn moederbord drivers moest installeren. Ik kan er niets van vinden dat ik ze ooit geinstalleerd heb, dan zou het toch in remove/add software moeten staan? Ook heb ik gekeken in de program files; daar staat een map Msi met alleen een instmsi.exe erin, kan ik dus wel aannemen dat de drivers nog niet geinstalleerd zijn of niet?

Als ik zeker weet dat ze nog niet geinstalleerd zijn zou ik ze nu nog eens kunnen installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wel moederborddrivers geinstalleerd;

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2940844463

Verwijderd

Topicstarter
Dus het kan zowel de modem als de voeding zijn? Drivers moederbord zijn wel geinstalleerd zo te zien en DMA staat aan.

Verder nog suggesties?

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Als je je modem er nou eens ff afhaald en dan gewoon gaat werken op je PC. Doet hij dan hetzelfde? In dat geval lijkt het mij niet aan de modem te liggen maar eerder aan de voeding. ( of misschien moederboard? )

fotoblog

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 14:58 schreef ViolatoR het volgende:
Als je je modem er nou eens ff afhaald en dan gewoon gaat werken op je PC. Doet hij dan hetzelfde? In dat geval lijkt het mij niet aan de modem te liggen maar eerder aan de voeding. ( of misschien moederboard? )
Zal eens kijken wat er dan gebeurd. Heb uiteraard altijd de modem er aan hangen. Ook als ik niet internet dan zakt het toerental van de fan vd koeling tijdens de activiteiten die ik al heb genoemd. Maar dan hangt de modem er idd wel aan.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Het lijkt erop dat je windows 98 draait, ik heb ook weleens met 98 gehad dat ie af en toe bleef hangen en toen ik de voeding verving waren de klachten weg geloof ik, maar wat je ook kunt proberen is ff win2k installeren.
Geloof het of niet maar die draait bij mij sneller dan win98 :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 15:24 schreef bobo1on1 het volgende:
Het lijkt erop dat je windows 98 draait, ik heb ook weleens met 98 gehad dat ie af en toe bleef hangen en toen ik de voeding verving waren de klachten weg geloof ik, maar wat je ook kunt proberen is ff win2k installeren.
Geloof het of niet maar die draait bij mij sneller dan win98 :)
Ja ik draai idd win98. Gaat dat echt over met win2000? Of heb je eerst de koeling vervangen en ben je toen overgeschakeld naar win2000.

Die haperingen die jij had in win98, hoorde je dan het toerental vd fan vd voeding ook inzakken of bleef de muis alleen ff hangen?

Heb nu trouwens mijn pc verhuist naar beneden, naar een ander stopcontact en ISDN-contact dus, maar er verandert niets.

• Bossie
Ik draai ook w2k, maar het lijkt me stug dat het aan de windows versie ligt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 16:51 schreef TLRnZ het volgende:
Ik draai ook w2k, maar het lijkt me stug dat het aan de windows versie ligt
Lijkt me ook stug eerlijk gezegd, maar je weet maar nooit.

Om nog eens aan te geven hoe snel het toerental vd voedingfan zakt; als ik een scherm (bvb msn-conversatie schermpje) over het scherm sleep, dan klinkt de fan alsof ik hem helemaal afdek, dan hoor je hem dus echt duidelijk in toeren zakken.

• Bossie
weet je echt zeker dat je niet gewoon je hardeschijf hoort :?

die van mij maakt ook een teringherrie

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die maakt een ratelend geluid, eigenlijk alleen bij opstarten pc en opstarten programma.

Het is duidelijk het geluid vd voedingsfan. Als je je hand erop legt hoor je hem op dezelfde manier inzakken als tijdens de acties die ik beschreef.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 maart 2002 14:58 schreef ViolatoR het volgende:
Ook als de modem niet is aangekoppeld hou ik het steeds inzakkende toerental vd koelingfan.

Ook ligt het denk ik niet aan de usb. Een redenatie zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat de voeding problemen heeft met leveren spanning voor usb-modem, maar als ik print via usb dan zakt het toerental niet.

Blijven over moederbord (een MSI pro intel s423 850 P4) en de koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij begint het erger te worden :(

Ik krijg mijn gehate BSOD's weer na een tijdje van afwezigheid, verder hangt win98 af en toe bij het afsluiten. Aan het geheugen kan het niet liggen, die heeft al een test ondergaan en daar kwam niets uit.

Als ik na 7 maanden terug kijk heb ik nooit langer dan een week zonder BSOD of vastloper gelopen. Zou best eens met de voeding of het moederbord kunnen komen, icm terugzakkend toerental vd koelingfan.

Mijn voorstel aan de zaak waar ik hem vandaan heb; nieuw moederbord en nieuwe voeding >:)

Verwijderd

ik heb dat probleem ook met zowel intern al extern modem.

dit komt misschien door de verbindin en de passwd controlle.

en dat beelte wat moeten opgebouwd

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 maart 2002 11:12 schreef itstim het volgende:
ik heb dat probleem ook met zowel intern al extern modem.

dit komt misschien door de verbindin en de passwd controlle.

en dat beelte wat moeten opgebouwd
En tijdens aanklikken van links tijdens internetten, hoor je dan ook het fantoerental inzakken?

En verder, niet tijdens internetten, ook wel eens wisselende toerentallen?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik echter nog niet kan verklaren is dat het erger wordt met haperen bij links aanklikken, na langere tijd aanstaan van de pc.

Het haperen/fan-toerental inzakken bij verbinding maken is altijd hetzelfde, net als scrollen en inhouden lmk in sommige progs.

Een moederbord of voeding verandert toch niet tijdens het aanstaan van de pc :?

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig zaak zover gekregen; probleem wegfilteren door eerst voeding en daarna eventueel moederbord te vervangen.

Eerst wilden ze de pc weer testen bij hun TD, maar ik wilde dat liever niet (vorige keer hebben ze niet eens gemerkt dat fan niet constant draaide :? )

Hopelijk na 7 maanden eens een stabiele pc, zou toch wel fijn zijn.

• TD-er
Op dinsdag 26 maart 2002 17:53 schreef JeeDee het volgende:
Gelukkig zaak zover gekregen; probleem wegfilteren door eerst voeding en daarna eventueel moederbord te vervangen.

Eerst wilden ze de pc weer testen bij hun TD, maar ik wilde dat liever niet (vorige keer hebben ze niet eens gemerkt dat fan niet constant draaide :? )

Hopelijk na 7 maanden eens een stabiele pc, zou toch wel fijn zijn.
IK hoop het ook voor je, maar heb je nu je PC daar achter moeten laten, of hebben ze je eerst de voeding omgeruild?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de pc niet mee, ik wil eerst ff op mijn nieuwe monitor wachten, die wil ik eerst testen.

Maar voeding wilden ze eerst wel omruilen, is ook niet zo'n grote moeite natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ben gister naar die zaak geweest en mijn pc daar achter gelaten. Een verkoper dacht het mischien ook wel aan het toetsenbord of aan de muis kon liggen, mischien dat daar een sluiting inzat die het fan-toerental van de voeding liet zakken. Is dit realistisch?

Ze wilden nu toch niet zomaar de voeding omwisselen, maar evt bij me thuis langskomen. Heb er niet zoveel vertrouwen in eerlijk gezegd, maar ik ben er echt zat van. Als ik weer een BSOD of vastloper heb zal ik de pc direkt terug brengen of die lui laten komen. Nog beter is gewoon geld terug uiteraard.

Verwijderd

Toch denk ik dat je voeding het niet aankan. als de 12v van de voeding zwaar belast wordt, zakt deze in, misschien wel naar een spanning lager dan 11 of misschien wel 10 V, dat is toch echt trikkie. Normaal zou hij op zo'n 12,3V moeten zitten, dan kan hij nog iets inzakken. maar dan zou je geen rpm verlaging moeten krijgen van een FAN.

Zoek ff naar een voeding die meer ampere kan leveren aan de 12V. (hoeft dus niet persee een hoger vermogen te leveren.)

offtopic
Ik heb een 230W voeding die meer ampere kan leveren aan de 12v dan mijn huidige 300W voeding in m'n server.
/offtopic

succes

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
okee je hoeft geen nieuw usb modem te kopen. je zou er ook mee kunnen leren leven dat je winamp ff geen geluid maakt bij inbellen (zeg dat je 10x per dag inbeld, 2 seconden geen geluid per keer, 20 seconden per dag. uhm...

erg? :?

edit:
maar is niet misschien je usb poort kapot want dat had ik laast. een haperende usb muis. telkens maakte hij ff geen contact en windows werd dan ook spastisch...

too fly for a white guy

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 11:40 schreef ntsx het volgende:
okee je hoeft geen nieuw usb modem te kopen. je zou er ook mee kunnen leren leven dat je winamp ff geen geluid maakt bij inbellen (zeg dat je 10x per dag inbeld, 2 seconden geen geluid per keer, 20 seconden per dag. uhm...

erg? :?

edit:
maar is niet misschien je usb poort kapot want dat had ik laast. een haperende usb muis. telkens maakte hij ff geen contact en windows werd dan ook spastisch...
Niet alleen tijdens inbellen hapert windows (en de muis), maar ook als de pc langere tijd aanstaat en als je dan tijdens internetten links aanklikt hapert de boel. Ook in word hoor je tijdens het werken de fan-toerental zakken. Het is dus niet alleen tijdens inbellen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de pc nu terug, er zit nu een 300W voeding in (voor PIV en AMD K7. Nu niet meer haperen tijdens inbellen, maar tijdens afsluiten!

Op linkermuisknop klikken in Word laat nog steeds het fan-toerental zakken, net als scrollen in Word.

Ik kan nog niets zeggen over stabiliteit, hij staat net weer aan.

Zou dus ook nog aan het moederbord kunnen liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Shitzooi! Is deze pc dus net bij de TD vandaan weer thuis, zit er nieuwe voeding in, zijn er testen gedaan met SiSoft Sandra (en helemaal NIKS gevonden) zit ik gewoon te internetten, boem, weer een BSOD...... :(

Wat een ellende met dit ding. Voor de geintresseerden; melding: Fatale uitzondering 0E op 0028:C00C1ED0 in VxD SymTDI (01) +00018200. De huidige toepassing wordt afgesloten. En die toepassing was just IE.

Geld terug lijkt me enige optie, na 7 maanden onstabiele pc wil ik er zelfs geld bij hebben! Zo niet dan zal ik ze nog eens over de Pricewatch met shopservey vertellen.....

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die dit ooit gelukt is of nog een tip heeft?

Het blijft gewoon kut met deze pc, nu al videokaart, monitor en voeding vervangen, meerdere testen en daar kwam niets uit. Toch al 7 maanden onstabiel...het enige dat ik wil houden is de data op de D: schijf, dat back-uppen ze zelf maar voor mij (heb geen brander).

Verwijderd

Topicstarter
Niet gelukt dus...weer een test en zo...Denk er nu maar over om naar een andere zaak te gaan en daar alle onderdelen neer te leggen die 100% zeker goed zijn en dan een nieuwe pc samenstellen.

Onderdelen die ik niet vertrouw; geheugen, moederbord, processor, duur dus..

• TD-er
Wat ik in zulke gevallen wel eens gedaan heb is de oude PC van de klant opzij zetten en een nieuwe bouwen van allemaal nieuwe onderdelen, zodat je zeker weet dat er niet een oud defect onderdeel nog in zit.
Dit is voor de winkel de beste oplossing (is goedkoper dan geld terug of blijven aanmodderen, waardoor je een klant verliest (en diens kennissen))
Mischien een ideetje om dat voor te gaan stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 april 2002 20:53 schreef TD-er het volgende:
.....(is goedkoper dan geld terug of blijven aanmodderen, waardoor je een klant verliest (en diens kennissen)).....
Ze zijn al erg veel geld kwijt en het word alleen maar duurder, ik heb met de eigenaar gesproken maar die wou ook niet alles vervangen of een nieuwe bouwen.

Ze zijn al een klant kwijt (ik), mijn pa gaat er niet kopen (die is nu op zoek) en tig kennissen ook niet meer. Ze hebben mijn vertrouwen al verprutst, ook al in het verleden, maar nu nog meer. Dit kost hun erg veel geld en ook veel klanten, niet echt slim. Maar ik schiet er niets mee op :(

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 22:39 schreef JeeDee het volgende:Fatale uitzondering 0E op 0028:C00C1ED0 in VxD SymTDI (01) +00018200. De huidige toepassing wordt afgesloten. En die toepassing was just IE.
SymTDI is van een Norton virusscanner. Probeer 'ns zonder ?

http://service2.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001081507511406

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel de eerste fatale uitzondering met deze foutmelding, de anderen hadden andere meldingen, ik zal er eens een paar posten, kun je aub zeggen of deze er ook wat mee te maken hebben? (heb ze wel opgezocht op ms.com, maar niet een was helemaal gelijk)

Fatale uitzondering OD op 0028:C00028EA in VxD VMM(01) + 000018EA.

Fatale uitzondering 06 op 0000:00000017

Fatale uitzondering 0D op 0028:c00028EA in VxD VMM(01) + 000018 EA

Fatale uitzondering 0C op 5F88:0000BASA

Het systeem is in bezet of instabiel geworden, u kunt wachten totdat het systeem weer beschikbaar wordt, of de computer opnieuw opstarten.

In enkele 4 weken, hiernaast zwarte schermen en vastlopers.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets, ook voordat ik NAV draaide, had ik al veel BSOD's. Verder is het dus de eerste keer dat ik deze melding krijg.

Zou het ook een uitzondering kunnen zijn? Ik ga namelijk liever niet mijn virusscanner weghalen.

• TD-er
Foutmeldingen met "VMM" erin zijn voor mij altijd een reden om eerst naar het geheugen of mainboard te gaan kijken.
Het kan zijn dat deze al een keer vervangen (is)(/zijn), maar het is vaak een teken dat er bij een van die 2 iets fout zit.

Aan de andere kant, wanneer je tussen een rappe athlon en de koeler geen pasta smeert, krijg je ook mem-fouten (en een warme core :) ), maar daar ga ik vanuit dat dat wel OK zit. (kijk je altijd het eerste naar)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn CPU is 42,5 graden, na ongeveer 11 uren achterelkaar aan gestaan. Er zijn door de TD al testen gedaan (met SiSoft Sandra) die het geheugen en moederbord checkten, kwam niets uit. Maar dat hoeft niet 100% uitsluitsel te geven uiteraard.

• TD-er
Op zondag 07 april 2002 23:30 schreef JeeDee het volgende:
Mijn CPU is 42,5 graden, na ongeveer 11 uren achterelkaar aan gestaan. Er zijn door de TD al testen gedaan (met SiSoft Sandra) die het geheugen en moederbord checkten, kwam niets uit. Maar dat hoeft niet 100% uitsluitsel te geven uiteraard.
Die 42 graden zegt ieg voldoende over de koeler. Blijft dus over het geheugen en het mainboard.

Verwijderd

Topicstarter
Deze meldingen kunnen niet door software komen, of wel?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

BSOD hoeven niet door rotte hardware te komen, kan het niet zijn dat je windows een beetje vernaggelt hebt door ergens mee te klooien. :?

Misschien een verse windows erop zetten... Een format c: heeft bij mijn oude P120 ook nog wel eens geholpen om alle problemen in 1 keer weg te krijgen en weg te houden

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
De huidige windows staat er nu enkele maanden op. Ik heb niet zitten prutsen en ook niets vernaggeld. Wel een videokaart vervongen, maar daarvoor waren er ook al BSOD's.

Al enkele dagen na herinstallatie van win98 had ik al weer een BSOD.

• ErHa

ErHa

Ik weet niet hoe vaak jij je pc opnieuw opstart en hoe lang die daarna aanstaat, maar ik had er nooit zo'n probleem mee om regelmatig even opnieuw op te starten.
Maar dat was dan ook echt op een heel oud pc-tje war met veel kunst- en vliegwerk win98 vrij goed op draaide. Ook regelmatig vastlopers/BSOD etc als ik dat niet deed.

Ze zeggen niet voor niets: A reboot a day, keeps the blue screens away!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc ongeveer 4 uren per dag aan. De BSOD's komen echter zowel direct na opstarten als na langere tijd aanstaan. Een systeem valt niet te ontdekken.

• ErHa

ErHa

Heb je soms je huidige windows install over een oude heen gedaan, dan is er namelijk een grote kans dat je je oude ellende behoudt (net als je instellingen en verwijzingen etc)

Doe anders eens een format c: en zet windows XP of windows2000 erop, die zijn veel stabieler dan 98

Verwijderd

Topicstarter
Vorige keer is win98 er opgezet na eerst een format C. Als het niet aan de hardware ligt zou win2000 of winXP idd wel verbetering kunnen geven.

Heb ook net contact gehad met degene van de TD die mijn pc "behandeld". Die kon geen defecte hardware vinden met SiSoft Sandra, en denkt dus dat het niet ligt aan de hardware. Morgen word er nog eens getest met Winpro of zo, en als daar ook niets uitkomt, dan is mijn hardware voor ok beoordeeld. Tsja, wat moet je er van zeggen?
Mijn pc zou het juist langer uithouden dan een andere pc onder de stresstesten dan andere pc, bvb >24 uur SiSoft was geen probleem.

Zou dus alleen nog aan software kunnen liggen (win98 en progs) en verder zei hij dat minder dan een paar BSOD's per week niet echt reden was tot bezorgheid aangezien ze niet op steeds hetzelfde tijdstip komen.

• ErHa

ErHa

Ik vind met win98 idd een paar BSOD per week niets bijzonders, maar het is wel vervelend. Maar dat ligt er ook aan welke progs je allemaal tgelijk open hebt staan en met wat instellingen van Windows. (had ik in het begin ook, totdat je leert wat je voor instellingen je moet gebruiken)

Als je er echt niet gerust op bent, blijf dan de winkel 'lastig' vallen en probeer er zo iets anders voor te krijgen......

Probeer nadat je een goede backup gemaakt hebt anders ook eens een win2k of WInXP. Bij sommige mensen scheelt dit enorm veel frustatie en problemen.

Maak anders een ghost van je win98, dan heb je die indien het niet bevalt in een half uur weer draaien zoals het nu staat en merk je niet eens dat je wat veranderd hebt >:)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 09 april 2002 19:32 schreef JeeDee het volgende:
24 uur SiSoft was geen probleem.
SiSoft neem ik niet serieus als test-tool.

Laat ze maar eens een nieuwe HD pakken en daar een verse install '98 op zetten om mee te testen.
Dus niet jouw installatie, maar een nieuwe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Lastig te zeggen, maar ik denk ook dat het waarschijnlijk een defect aan je moederbord is...:'(

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de volgende dingen te horen gekregen van de TD.

Zet er eens 256 merkgeheugen in ipv het huidige Samsunggeheugen, is geen optie want das veel te duur om "ff te proberen", ik moet het nl wel zelf betalen.

Het zou door de externe usb-modem kunnen komen, mischien beter te vervangen door een interne modem.

Ze hebben er IE6 ipv 5 opgezet.

Ze hebben er een andere moederbord driver opgezet.

Een ander besturingssysteem zou ook geen kwaad kunnen (win2000 of XP) maar voor win2000 geldt dat het wel lastiger te gebruiken zou zijn, er minder drivers te vinden zijn en zo.

Ik ben benieuwd, kan hem nl vanmiddag ophalen.
Pagina: 1