Toon posts:

Nieuwe moederboard en processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste peepz,

Nu even niet lachen, ik heb een Celeron 333Mhz met 96 Mb Ram. (ik kocht het toen ik geen enkle verstand had van computers)

Maar ok, aangezien ik over 6 maanden pc prive kan gaan doen en dan pas een nieuwe pc ga aanschaffen, dacht ik eraan om mijn pc ff voor 6 maanden goedkoop te upgraden.

Weten jullie of het makkelijk is om de moederboard en processor te vervangen is door een Amd???Gaan er geen conflicten ontstaan met m'n HD en andere hardware???En weten jullie waar ik op de site kan vinden hoe ik dit kan installeren?
ThX

• YKW
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Op je celeron moederbord past geen AMD processor.
(waarschijnlijk heb je een 440 BX-chipset)
wel kun je 2e hands een 500 MHz celeron proberen te kopen (of je 333 overclocken naar 500, dat wil vrij eenvoudig).
Verder zou ik een reepje geheugen bijkopen (128 MB ofzo)

Automatiseren kan je leren!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je snelle reactie, maar ik wil graag ook een nieuwe moederboard want Celeron vind ik echt niks......dus ik wil een nieuwe moederborad en processor

Verwijderd

Topicstarter
de reden dat ik een nieuwe moederboard wil is, omdat ik na aanschaf van 128 Mb werd teleurgesteld, omdat m'n moederboard niet verder gaat dan 128MB...(packard bell)

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Probeer eens een bios-update.
Dat zou kunnen helpen (wordt er meer geheugen herkend)
En als je binnenkort toch een nieuwe PC koopt (via PC-prive) kun je beter dan alles goed kopen, dan nu tijdelijk iets.
Als je echt wilt upgraden, koop dan een socket-A mobo en een duron 1.2 GHz ofzo. Dan ben je voor redelijk weinig geld een stuk sneller!
Nadeel is wel dat als je nog oude ISA kaarten hebt, je deze moet vervangen!

* YKW heeft er ervaring mee dat compaq en PB toenertijd oude ISA kaarten gebruikte omdat dat een stuk goedkoper was!

edit:
mobo 100 euro, proc ong 85 euro! (zie pricewatch)

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:57

Greyfox

MSX rulez

[off topic]
Waarom zou je je computer voor een half jaartje nog upgraden?
Daar moet je toch een specifieke reden voor hebben?
Of is het gewoon voor de leuk?
[/off topic]

MSX 2 rulez more

• YKW

YKW

mobiliteit ten top

Op vrijdag 22 maart 2002 10:14 schreef Greyfox het volgende:
Dat vroeg ik me ook al af!

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 10:14 schreef Greyfox het volgende:
[off topic]
Daar moet je toch een specifieke reden voor hebben?
Of is het gewoon voor de leuk?
[/off topic]
Omdat je misschien ook twee pc's naast elkaar kan laten draaien :? Netwerkje bouwen, je kent het wel...
En dan is het wel zo leuk als je geen schildpadbak hebt... ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik hou het niet meer vol met die *bleeeepp* celeron nee zelfs niet voor 6 maanden....
ik weet het net een klein kind om snoep

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 22 maart 2002 10:08 schreef playa het volgende:
de reden dat ik een nieuwe moederboard wil is, omdat ik na aanschaf van 128 Mb werd teleurgesteld, omdat m'n moederboard niet verder gaat dan 128MB...(packard bell)
Klopt niet. Alle PB systemen met Celeron kunnen op z'n minst 256MB aan. Wel is het zo dat de oudere types vaak moeite kunnen hebben met dubbelzijdig geheugenmodules.

Verder, post ff wat voor PB je hebt (vooral welk mobo), veel kasten kunnen alleen microATX mobos aan dus is dat vrij relevant als je een andere erin wilt vrotten.

Heb je hem al proberen te OCen, trouwens?- www.pboc.tk

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1