Welke kopen: Lite-on 40/12/48 of de Plextor 40/12/

Pagina: 1
Acties:

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 12:55
Hallo,

Ik ben van plan een brander te gaan kopen en heb al heel wat forums afgestruint om te kijken wat ik moet kopen, maar het 'echte' duidelijke antwoord kan ik niet vinden.

Iedergeval moet de brander 100% SD2 kunnen kopieren...

Welke zal ik kopen??

• chaser_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03-2022

chaser_

...

Lite-on :)

Plextor is wel een beregoeie brander alleen kan ie niet alle cd types branden. Sommige beveiligingen pakt ie niet, en de Lite-on wel :)

Dus dan is de keuze simpel :)

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 12:30
als geld echt geen rol speelt zou ik voor de plextor gaan..
ik heb er iig noit slechte ervaringen mee gehad.
geef je liever E50 minder uit (en ga je weer xtra avondje zuipen >:)) zou ik voor de lite-on gaan..
voor het geld ook een zeer aantrekkelijk brandertje!

• damouzer
dat prijsverschil dat maakt me niet zoveel uit, maar het gaat er om dat ie gewoon ALLE cds kan backuppen :)

• Weppel
  • Laatst online: 11-04 14:37
Dat een plextor niet alle beveiligen kan branden is poep. Plextor kan alles (iig mijn 16x10x40... )

Als je een goeie wil, met dikke garantie, en goeie service, ga voor plextor, plextor ownage :)

Verwijderd

Heb zelf de Plextor 40/12/40 en vindt het een fijn brandertje hoor, bij mij kopieërd hij echt alles. I.c.m. met CloneCD is geneen beveiliging veilig. Plextor is duurder maar heeft wel 2 jaar on-site garantie i.p.v. Lite-on 1 jaar (zelf opsturen) garantie. En geloof dat de plextor meer buffer (4MB) had, correct if i`m wrong. Kwaliteit maakt van beide branders volgens mij weinig uit. Al is de Plextor wel de rolls royce onder de branders. CD naar CD (muziek of data) in 3.30 min is wel lekker hoor :7

• Namoh
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-01 16:32
Niet iedereen is volgens mij even goed voorgelicht.

In alle reviews die op het net staan kun je lezen dat de nieuwe Plextor geen SD2.51 CD's kan kopieren. De Lite-On kan dat wel.

Plextor is dus niet meer de koning op burn-gebied, maar goede 2de.

Wil een writer ook SD2.51 CD's kunnen kopieren moet ie 2 bolletjes hebben. De Plextor heeft er maar 1, zie onderstaande link.

http://www.elby.org/CloneCD/english/index.htm

• damouzer
Dan toch maar de Lite-on bestellen...

Alleen het vinden van een goede i-net winkel om hem to kopen, wordt nog effe zoeken. Er zijn nog niet veel bedrijven die het geval verkopen....

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:36

Wimo.

Shake and Bake!

Meeste mensen zeggen ga voor plextor omdat ze zelf goede ervaringen met het ding hebben.. daar heb je dus geen zak aan :)

Ik geef dus ff snel mijn ervaring :)

1) cdd3610--> NOOIT geen problemen
2) Plextor 8/2/20 --> nooit geen problemen
3) Plextor 16xX--> nooit problemen
4) Lite on 24/10/32 --> Nooit geen problemen

wat ik dus heb ontdekt is dat zowel plextor als Liteon perfect werken.. maar toch geef ik momenteel de voorkeur aan Liteon (dat kan natuurlijk veranderen) omdat de plextor lang moet inlezen en simpelweg een stukkie duurder is.. maar de cd's die eruit komen zijn net zo goed :7

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Liteon,
simpel goedkoper, en over 3~4 jaar koop je toch weer een snellere ?
(wat dacht je dan van een 52x24x52 Plextor? (toekomstmuziek))

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Plextor 40x vs LiteON 40x

De LiteON dus .. het geld dat de Plextor meer kost is hij het niet echt waard naar mijn mening.

PC Specs

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
CDW Lite-On 40/24/10 Smartburn Retail Euro 102,34incl
te vinden bij Fortek
http://www.fortek.nl/index7.htm
HEELE VAGE WINKEL, dat wel.

Verwijderd

/me ^^[/b]] waarom link je hem dan ?
Ik zit ook met die vraag, maar dan voor de 24*.
Ik las dit en heb me daarna bedacht om de 40 te kopen.
[topic=423926]

En nu ik dit lees denk ik voor de Lite-on te gaan. :)

• damouzer
ik heb de Lite-on 40/12/48 binne :) :9~

Ik zet de test resulaten hier wel neer :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik snap niet wat jullie allemaal lopen te blaten over "Ik wil wel alle cds kunnen backuppen." Net als of je zo vaak een cd tegen komt met SD2.51 of van die meuk. En als je er eens 1 tregen komt, gewoon CloneCD of CDMate eroverheen en gaan met dat ding.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Nou, ik heb net een Plextor 40/12/40. Ik heb ff een LiteOn 24/10/40 geprobeerd, de audio cd's konden niet op mijn JVC stereo afgespeeld worden. Plextor genomen en daarmee no problemo >:).

Verder niets dan lof voor LiteOn, zijn goede branders, maar ik ga toch liever voor Plextor. Als ie dood gaat heb ik tenminste binnen een week a twee weken een nieuwe :).

Ik ben erzelf toch van overtuigd dat de Plextor wat beter van kwaliteit is.

Verwijderd

Ik heb net zelf de 32x brander van lite-on, zeer mooi dingetje..

Maar goed, volgens mij heeft de lite-on het zelfde binnenwerk als die van de plex....

Dus... Plex en lite-on zijn gewoon goed...

Verwijderd

zou de liteon nemen want met de nieuwe firmware ondersteund gaat hij ook Mt.rainier en p-cav branden dus ff een cd in 2 en een halve minuut branden :9~ :9~

plaatje

ps firmware is nog niet te downloaden!!!!!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik wil zelf de Plextor 40/12/40 kopen.
Maar nu twijfel ik door die beveiliging.
Maar de een zegt dat werkt en de andere zegt weer van niet.
Dus kan iemand even een verduidelijkend antwoord geven.
Bijvoorbeeld iemand die hem zelf heeft en uit ervaring spreekt.

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-04 11:24
En nog een voordeel: De nieuwe Plextor heeft 2 jaar garantie!!!!

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 21:07 schreef Brakius het volgende:
En nog een voordeel: De nieuwe Plextor heeft 2 jaar garantie!!!!
Alsof dat nog niet gezegd was... nee, ga gewoon voor de lite-on. Hoe vaak gaan branders nou dood?

Verwijderd

plextor kopen! duidelijk ?

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Op donderdag 11 april 2002 21:16 schreef SeVeN het volgende:
plextor kopen! duidelijk ?
Zo wel ja :+

Verwijderd

de liteon heeft totaal geen problemen met het backuppen van data, audio(mits je een cdlezer hebt die beveiligde cd's kan rippen) en spelletjes cd's, en 99min cd branden.
de plextor kan dus ook data, spelletjes(wel met het gebruik van aws in clonecd anders lukt het niet) en beveiligde audio cd's zijn zo geript door dit beestje

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Ik denk dat ik de Plextor ga kopen :P

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Lite-On 40x: De enigste welke 100% SD2.5? aankan, maar hoe zit het met de beveiliging van audio cd's?
LiteOn is trouwens met die nieuwe firmware waar ze het bij cdfreaks over hebben ook de snelste branderen en P-CAV ipv Zone-CLV

Plextor 40x:Gewoon goed

Teac 40x: ook erg goed, deze brand echt bijna alle merken cd's op 40x waar de liteon en de plextor duidelijk minder in zijn. In het Forum van cdrlabs zit er één een hoop verschillende merken cdr's te testen en de teac bakt tot nu toe alles op 40x.

lees maar de reviews van deze branders op:
www.cdrinfo.com
www.cdfreaks.com
www.cdrlabs.com

Verwijderd

Als ik jou zou ik de lite-on kopen die brand ALLES!!
Plex kan niet perfect Regular bit patterns branden, wat je dus nodig hebt om de nieuwe safedisc2 te branden...

Ik zal dus persoonlijk voor de lite-on gaan, als je veel backups wil maken voor je games enz..

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 15:09
Op vrijdag 22 maart 2002 09:13 schreef chaser_ het volgende:
Lite-on :)

Plextor is wel een beregoeie brander alleen kan ie niet alle cd types branden. Sommige beveiligingen pakt ie niet, en de Lite-on wel :)

Dus dan is de keuze simpel :)
Met mijn plexy 12/10/32A heb ik nog nooit problemen gehad! Als iemand uit mijn beurt problemen heeft met bepaalde cd's, dan koop ik die gewoon over. En die werken bij mij perfect! Ook van het rippen van audio-cd's (DAE dus) ben ik zeer tevreden, dit gebeurt aan ongeveer 17 speed!
Mijn keuze zou dus snel gemaakt zijn, Plextor levert goede writers die tegen een stootje kunnen. Soms zit er wel een kinderkwaaltje in, maar deze worden heel snel opgelost met een firmware-update!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op vrijdag 22 maart 2002 11:29 schreef pangodes het volgende:
Heb zelf de Plextor 40/12/40 en vindt het een fijn brandertje hoor, bij mij kopieërd hij echt alles. I.c.m. met CloneCD is geneen beveiliging veilig. Plextor is duurder maar heeft wel 2 jaar on-site garantie i.p.v. Lite-on 1 jaar (zelf opsturen) garantie. En geloof dat de plextor meer buffer (4MB) had, correct if i`m wrong. Kwaliteit maakt van beide branders volgens mij weinig uit. Al is de Plextor wel de rolls royce onder de branders. CD naar CD (muziek of data) in 3.30 min is wel lekker hoor :7
CD naar CD (muziek of data) in 4.10 min is ook wel lekker hoor :7 Met een 24 speed brander kom je er ook wel, en geef je ook nog eens minder geld uit :) 40 seconden vind ik een beetje weinig voor dat geld wat het scheelt!

En wat de keuze voor DinoRacer betreft, ga voor de Lite-On, prima branders ! Ik heb een 241040, en echt super hoor ! Brand alle cd's, alle merken, alle snelheden, zonder problemen !

Mother, will they like this song?

• damouzer
Op vrijdag 12 april 2002 22:39 schreef TheLunatic het volgende:

[..]

CD naar CD (muziek of data) in 4.10 min is ook wel lekker hoor :7 Met een 24 speed brander kom je er ook wel, en geef je ook nog eens minder geld uit :) 40 seconden vind ik een beetje weinig voor dat geld wat het scheelt!

En wat de keuze voor DinoRacer betreft, ga voor de Lite-On, prima branders ! Ik heb een 241040, en echt super hoor ! Brand alle cd's, alle merken, alle snelheden, zonder problemen !
Bedankt voor je reactie, maar ik heb de Lite-on al 3 weken :D

• Paladin
  • Laatst online: 21:41

Paladin

Play Ball!

even klein tipje met de nieuwe clonecd versie 4 is het met heel veel branders nu mogenlijk alle versies van safedisc 2 te kopieren. dus het voordeel wat voor de 32 speed lite on opging is nu ook verdwenen.

De safedisc versie 2.51 was dus ook alleen goed te kopieren met de 32 speed liteon niet de 40 maargoed alles is opgelost met de nieuwe clonecd.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Misschien n00b vraag. Maar waar kan ik clonecd downloaden ?

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 14:31 schreef GUBO het volgende:
Misschien n00b vraag. Maar waar kan ik clonecd downloaden ?
http://www.google.nl/search?q=clone+cd&ie=UTF8&oe=UTF8&hl=nl&lr=
Pagina: 1