Winroute 4.1 + ADSL + Windows2000 probs.

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Situatie netwerk:

1 server pc met daarop Windows2000 Pro / Windows98 (dualboot) in combinatie met 2 netwerkkaarten

Winroute 4.1 geinstalleerd --> Het browsen via de proxyserver gaat ok, evenals het downloaden. Maar het ophalen van de mail via de NAT router wil niet lukken. Icq (dat ook via NAT gaat) doet het ook niet, evenals spellen.

Dat het netwerk goed is leid ik af van het feit dat wanneer tijdens booten voor Windows98 wordt gekozen Winroute wel goed functioneerd (zowel Proxy als NAT)

Ik neem aan dat de instellingen van Winroute voor windows98 en windows 2000 pro hetzelfde zijn?

Iets wat misschien van belang kan zijn. Wanneer van de client pc naar netwerkomgeving wordt genavigeerd, en de server draait windows2000 pro, dan moet er een wachtwoord ingevuld worden om de gedeelde schijven/mappen te kunnen zien. Ik heb alleen nooit een wachtwoord ingesteld op de server...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Hmmz... best wel moeilijke vraag geloof ik.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Hey ik wil niet vervelend zijn, maar waarom met WinRoute een proxy gebruiken?

Op de server doe je Settings -> Interface Table, en selecteer je je netwerkkaart waar de internetverbinding op binnenkomt. Vervolgens tick je de box "Perform NAT on all blablablablabla coming through".

En klaar is kees! Op iedere client vul je nu als gateway het IP van je server in en bij de de DNS instellingen vul je als "ns" de naam van de server computer in en als DNS server wederom het IP adres van de server.

Nu fungeert je server voor je clients dus net als een internetgateway...Met andere woorden ALLES werkt :)

[update 1&2]
M'n Nederlands was weer optimaal...er zullen we meer fouten in zitten maar die ga ik NU niet meer verbeteren... 8-)
[/update]

Geef mij maar een Warsteiner.