[AS/400] Licentiefout Client Acces Express

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Configuratie: Windows NT4.0 SP6 + Citrix Metaframe 1.8 SP2.
IBM Client Acces versie 4.3 met SP SF64217.
AS/400 met OS400 V4R4.

Ik krijg zo af en toe een gebruiker aan de telefoon met de opmerking dat hij of zij geen 2e sessie naar de AS/400 kunnen opstarten. Bij het aanmelden krijgt de gebruiker een melding van een licentiefout met de code CWBLM0011.

Als ik op dat moment als administrator op de terminal server waar die gebruiker ingelogd is een sessie open naar de AS/400 lukt een 2e sessie wel weer.

Op de site IBM kun je de melding wel vinden maar geen echte oplossing, ik ben er ook nog niet achter waar het precies op vastzit, maar het zal wel een licentiebestand zijn waar de gebruiker geen rechten heeft ofzo. Daar heb ik ook op gezocht echter zonder resultaat.

Een optie is de laatste SP van Client Acces, echter daarvan ben ik bang dat ik meer problemen zal krijgen dan oplossen.
De foutmelding komt ook zo onregelmatig voor dat het moeilijk te zeggen is of het daar inderdaad aan ligt.

Graag dit topic moven naar ANS als de adjes denken dat ik daar meer resultaat krijg. :)

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

_nethack

We're all MAD here

Je kunt eens kijken op de AS/400 hoeveel licenties hij aangeeft voor Client Access met WRKLICINF, optie 5 voor de 5769XW1 en dan kijken bij Usage Limit. Staat daar een aantal licenties of staat ie op *NOMAX?
Je kunt daar ook zien hoeveel client hij heeft gezien en wat de maximale aantal gelijktijdige clients is geweest. Als dat maximum hetzelfde (of hoger) is dan de usage limit dat krijg je dit soort problemen.

Je kunt eventueel inderdaad eens een ander service pack proberen, of anders een andere Client Access versie.

(Hoe kom je btw bij CA v4r3?? Van de 'normale' CA is de laatste versie v3r2m0, en daarna kwam CA Express v4r4m0)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op vrijdag 22 maart 2002 10:43 schreef Operations het volgende:
Je kunt eens kijken op de AS/400 hoeveel licenties hij aangeeft voor Client Access met WRKLICINF, optie 5 voor de 5769XW1 en dan kijken bij Usage Limit. Staat daar een aantal licenties of staat ie op *NOMAX?
Je kunt daar ook zien hoeveel client hij heeft gezien en wat de maximale aantal gelijktijdige clients is geweest. Als dat maximum hetzelfde (of hoger) is dan de usage limit dat krijg je dit soort problemen.

Je kunt eventueel inderdaad eens een ander service pack proberen, of anders een andere Client Access versie.

(Hoe kom je btw bij CA v4r3?? Van de 'normale' CA is de laatste versie v3r2m0, en daarna kwam CA Express v4r4m0)
Ik zoek het probleem in de NT omgeving waar Client Acces staat omdat alleen een 2e sessie bij dezelfde gebruiker niet kan. Anderen kunnen op dat moment gewoon inloggen.

Het versienr. van Client Acces heb ik gewoon uit de info gehaald in Client Acces. Maar v4r4m0 is toch de versie van OS400 ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos