extra geheugen kopen slim ?

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
ik heb een CeleronII 800 @1000, op een CUBX mobo, 15 gig 54ooRPM hdd, 256 mb geheugen (133)
en zie dat er altijd zo'n 210 mb geheugen in gebruik is (met 2 iexplores draaiende)
is het dan ook slim om 256 MB xtra te kopen ??
of doorsparen voor een andere hdd (omdat ik denk dat mijn hdd nu ook een bottleneck wordt (of is)

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
welk os ? met 2 inetexp heb je het niet nodig maar als je pctje gaat swappen is die 5400 toeren wel de bottlenek

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nieuw geheugen is altijd slim, kost niet meer zoveel,
Gaat zeker schelen.

is wel duurder geworden dan vorig jaar :(

edit:
ik zou voor beide gaan, afhankelijk van het budget

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Vreemd.. ik heb nu winamp, trillian, musicontroller, personal oracle en outlook openstaan, en maar 137MB in gebruik (win2k).

Geheugen uitbreiden kan niettemin nooit kwaad. Verder ben ik van mening dat je niet per se een snelle HDD nodig hebt met veel RAM, er is immers veel ruimte beschikbaar voor een file cache.

Siditamentis astuentis pactum.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

256MB zou echt wel genoeg moeten zijn, als je twee keer IE open hebt is een geheugengebruik van 200MB niet normaal tenzij je grote systeemcaches hebt ingesteld.

Ter illustratie: Windows XP met 10 IE vensters, PhotoEditor, MSN, ICQ gebruikt hier 107MB ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

die nieuwe inet explorer neemt erg veel geheugen hier. Heb 288mb erin zitten, en met 10 vensters open en een mirc client zit ik al aan de 220 used ....
Lijkt me dus beter om extra geheugen te kopen

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

mag ik vragen welke IE jij dan gebruikt? Gebruik hier v6.0NL + updates, dat lijkt mij de nieuwste?

Of bedoel je soms MSN Explorer?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op vrijdag 22 maart 2002 09:06 schreef limoentje het volgende:
256MB zou echt wel genoeg moeten zijn, als je twee keer IE open hebt is een geheugengebruik van 200MB niet normaal tenzij je grote systeemcaches hebt ingesteld.

Ter illustratie: Windows XP met 10 IE vensters, PhotoEditor, MSN, ICQ gebruikt hier 107MB ...
idd, verder is het ook zo dat Windows zelf zo veel mogelijk geheugen wil opvreten

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:00
Hangt van de windows versie af. W9X en ME hebbebn problemen om geheugen weer vrij te geven. W2k wn WinXP hebben daar geen last van. Verder zijn er weinig spelprogramma's die iets winnen bij een uitbreidig van 256 naar 512 MB. Uitzonderingen zijn MOHAA en RTCW.

Do as I say, don't do as I do.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

(jarig!)
Moet je minder sites bezoeken die veel plaatjes erop hebben staan. :P 256 MB moet genoeg zijn voor wat internetten hoor.

Verwijderd

Ik denk niet dat je er erg veel van zult merken.
256 MB geheugen is op dit moment meer dan genoeg.
Maarja, extra is altijd lekker natuurlijk :Z

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

is idd een beetje veel in beslag, hier met win2k 107 meg, met 3 ieexplorers, du meter, trillian, winamp en msn

keertje nieuwe install ??

Verwijderd

Ja idd, zal windows maar eens opnieuw installeren.

Verwijderd

je kan ook proberen om je pagefile/swapfile aan te passen.
wil ook nog weleens helpen.

Verwijderd

Is het niet zo dat naarmate je meer hebt, windows ook meer in neemt...Ik heb zelf 512Mb en nu 229 gebruikt, en heb alleen MSN, Windows Media Player, 3 IE, Outlook Express, wat explorer vensters en Style XP open staan...valt mee toch :D ow ja, en een Ram drive van 32MB *D

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
dus geen andere hdd..toch zitie maar vaak te ratelen, terwijl de cpu op 15% staat.. net offie het niet aankan..

btw...heb xp EN 2k .. en beiden hebben er beetje last van..
services ?

hier de grootsten :

EXPLORER : 28MB
SVHost : 10MB (SSDP Discovery Service, Enables discovery of UPnP devices on your home network. )
SVHost : 2MB
Iexplorer:18MB
SiteSpring Java: 18MB
SiteSpring Java: 19MB
MMC : 11 MB

zo maar even uit mijn task manager geplukt..
(3x Iexplorer open, 1x outlook express, Taskmanager, MSN, Download Accellerator, StyleXP (met active desktop), INCD, winbar (6MB), findfast(10MB) (office?), dbsrv7 ,

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Onder 2000/XP zou ik er wel 128 MB bijzetten, is toch zelfs bij lichte werkzaamheden merkbaar. Vooral als je het geheugen er weer uithaalt merk je dat de pc langer zit te "wringen" met z'n schijf...

Hé zeg heb je geen VIRUSSCANNER "openstaan" :?

Verwijderd

Onder XP en 2K kan het nooit kwaad om geheugen erbij te kopen, zeker van 256 naar 512 zul je het verschil vooral onder XP denk ik wel merken. Overigens lijkt het geheugengebruik dat jij noemt me wel erg aan de hoge kant, weet je wel zeker dat je niet teveel nutteloze zaken op de achtergrond hebt draaien?

Mijn advies: gewoon 256Mb of zelfs 512Mb erbij gooien, maar alleen als je merkt dat je HD vaak aan het swappen is en je dit laatste irritant vindt. Zoniet, dan vraag ik me toch een beetje af of het nog wel nut heeft, het gebruik van SDRAM loopt toch een beetje op zŽn eind en dan zit je misschien bij aankoop van je volgende compu met een berg SDRAM in je maag.
Pagina: 1