Toon posts:

Wie heeft "BeOS Developer Edition" aandepraat

Pagina: 1
Acties:
  • 723 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren "BeOS Developer Edition" gedownloadt van:
http://www.beosonline.com/index.php?seite=Download
Maar ik krijg hem niet aan de praat. Ik kan hem wel installeren vanaf Beos, maar het booten van hem lukt niet:?.
Hij wilde de cd ook niet booten bij het opstarten. Heb de cd gebrandt met nero.
Heeft iemandt "BeOS Developer Edition" aandepraat gekregen, en hoe hebt je hem aan de praat gekregen?

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb 'm nog niet aan de praat (wel gedownload)
maar je moet bijde iso's branden als 2 tracks...

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 12:34 schreef KnoppenSpook het volgende:
Ik heb 'm nog niet aan de praat (wel gedownload)
maar je moet bijde iso's branden als 2 tracks...
oo zo dat heb ik niet gedaan, daarom wou die niet opstarten. Weet je misschien hoe je dat doet. Want krijgt het niet voorelkaar onder nero/easy cd creater.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hmm Developer versie....

Ik heb toen die personal eens gedownload maar die starte nooit op...hij bleef hangen bij het 4de icoontje van het bootscreen. Denk dat hij iets niet ondersteunde en toen maar opgaf..

Wat houdt deze versie in dan ? Want de .com site was laatst al opgeheven en te koop...
Is dit hetzelfde als de Personal ? Je zit aan 500 MB vast of ??

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 22:00
:9 , daar zitten veel relaxte futures in :) :) :)

ik dacht zelf al dat beos dood was. Maar nu ik dit zie ga ik het morgen meteen installen :P

Verwijderd

offtopic:
/me ziet graag dat mensen bezig zijn met BeOS... :)

• Newjersey
Op vrijdag 22 maart 2002 20:03 schreef Markiedam het volgende:
offtopic:
/me ziet graag dat mensen bezig zijn met BeOS... :)
ik ook :)
ik heb vroeger BeOS gebruikt maar ben er vanaf gestapt omdat het een beetje eentonig werd. maar nu er ook compiletools zijn ga ik het maar weer is proberen :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 20:06 schreef Newjersey het volgende:

[..]

ik ook :)
ik heb vroeger BeOS gebruikt maar ben er vanaf gestapt omdat het een beetje eentonig werd. maar nu er ook compiletools zijn ga ik het maar weer is proberen :)
Die compile tools zijn er altijd al geweest hoor :)

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
misschien een athlon xp? dan stopt ie bij de icoontjes, of zit hier de xp patch in?

Human Bobby

• Newjersey
Op vrijdag 22 maart 2002 20:28 schreef CoDeR het volgende:

[..]

Die compile tools zijn er altijd al geweest hoor :)
0w :o ik kon ze nooit vinden :D

• ViNyL
  • Niet online
Maar nu heb ik nog geen antwoordt....

Is deze versie hetzelfde als de personal edition of zit hier niet die ristrictie van 500 MB op ?

• TheNose
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-01 21:12
Op vrijdag 22 maart 2002 22:32 schreef ViNyL het volgende:
Maar nu heb ik nog geen antwoordt....

Is deze versie hetzelfde als de personal edition of zit hier niet die ristrictie van 500 MB op ?
Hij is gebaseerd op PE, maar de 500MB restrictie zit er niet op. Bij PE was dit trouwens ook niet, als je hem samen met een bepaalde bootimage brandde. :)

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

• ViNyL
  • Niet online

Maar eens ff Downloaden

• TheNose
Op vrijdag 22 maart 2002 20:30 schreef Justice het volgende:
misschien een athlon xp? dan stopt ie bij de icoontjes, of zit hier de xp patch in?
Nee, de xp patch is bij deze versie nog niet aanwezig. Dit komt, omdat ze hier nog geen testmachines voor hadden. Bij versie 5.0.5 willen ze hem er trouwens wel in stoppen. :)

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." -- Benjamin Franklin

Verwijderd

Nou heb ik eindelijk een Pentium 4 PC... wil ik BeOS proberen doet dat domme ding het weer niet...

Eerst had ik een Athlon XP waar het al niet werkte en nu een Pentium 4 die niet werkt.. Moet ik dan een Pentium II kopen ofzo?

De isntallatie loopt constant vast..

Is hier geen oplossing voor?

• TheNose
Op zaterdag 23 maart 2002 21:34 schreef Markiedam het volgende:
Nou heb ik eindelijk een Pentium 4 PC... wil ik BeOS proberen doet dat domme ding het weer niet...

Eerst had ik een Athlon XP waar het al niet werkte en nu een Pentium 4 die niet werkt.. Moet ik dan een Pentium II kopen ofzo?

De isntallatie loopt constant vast..

Is hier geen oplossing voor?
Voor de Athlon XP en de P4 zijn inmiddels patches beschikbaar, die je problemen zouden moeten oplossen, alleen zijn deze nog niet in deze versie (heet inmiddels: BeOS Developer Edition 1.0) geplaatst, daar de makers nog geen testmachines hadden en de kwaliteit van de patches nog niet gegarandeerd kunnen worden.
In de volgende versie zullen ze zeer waarschijnlijk wel aanwezig zijn en kun je als het goed is wel gewoon opstarten.
In de tussentijd zou je je HD in een oudere pc kunnen stoppen en van daaruit de patches erin kunnen gooien, al lijkt me dat wat omslachtig.
Nog ff wachten dus! :)

Verwijderd

Misschien helpt het als je de ide-driver vervangt...

http://www.bebits.com/app/2625

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Hij doet het hier, alleen de netwerkkaart wil niet echt... ik ben nog opzoek naar drivers (Compex RL100ATX)

Verwijderd

och, we hebben het over R5.0.4.. ik dacht de R5.1d0 release.. die draait als een tiet hier. :D

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Op maandag 25 maart 2002 14:58 schreef KidPaddle het volgende:
och, we hebben het over R5.0.4.. ik dacht de R5.1d0 release.. die draait als een tiet hier. :D
Enneh, waar heb je die vandaan???

hoe je 'm brand, staat ergens op die website waar je 'm hebt gedownload

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 25 maart 2002 15:04 schreef KnoppenSpook het volgende:

[..]

Enneh, waar heb je die vandaan???
Pas op: 5.1d0 is een leaked build, dus dit is eik een warez-request.
hoe je 'm brand, staat ergens op die website waar je 'm hebt gedownload
Tja ... :X :P

Hij draait bij mij wel aardig, vind die nieuwe themes alleen niets, en BONE is niet echt dat je zegt stabiel.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Arjan Scholl
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op vrijdag 22 maart 2002 14:59 schreef bestand het volgende:

[..]

oo zo dat heb ik niet gedaan, daarom wou die niet opstarten. Weet je misschien hoe je dat doet. Want krijgt het niet voorelkaar onder nero/easy cd creater.
Je kunt hem best simpel branden met cdrecord,
code:
1
cdrecord -scanbus

om ff de SCSI id's uit te zoeken
en dan branden met
code:
1
cdrecord dev=0,1,0 speed=4 image_boot.img image_main.img

en dat moet je dev=xxx aanpassen aan wat je bij cdrecord -scanbus krijgt voor je brander en speed aanpassen aan hoeveel speed je wilt fikken..
hmm ist nog te volgen? :)

Edit

Oja, als ie gaat zeuren over de ASPI layer dan moet je ff op Adaptec een ASPI driver downloaden.

Edit 2

Iemand nog ideeën voor mijn netwerkkaart? Ik krijg hem niet aan de gang en op BeBits is geen driver te vinden :(

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

draait het op een p120 met 32 mb ram ?
en 1.2 gig hd ??

dan ga ik ook over op beos..

met windows kan ik nl neit branden met dit systeem, zou beos beter performen en buffer underruns kunnen voorkomen ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• TheNose
Op maandag 25 maart 2002 15:16 schreef xychix het volgende:
draait het op een p120 met 32 mb ram ?
en 1.2 gig hd ??
Ja, BeOS draait op pentiums en kan op een schijf van 1.2 gig.

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 15:06 schreef mithalph het volgende:

[..]

Pas op: 5.1d0 is een leaked build, dus dit is eik een warez-request.
[..]
inderdaad.. van mij zal je niet horen waar'ie te krijgen is, maar op het net zwerft'ie nog vast rond, op vage sites lijkt me zo. Codenaam was trouwens 'Dano' als ik mij niet vergis...
Hij draait bij mij wel aardig, vind die nieuwe themes alleen niets, en BONE is niet echt dat je zegt stabiel.
Klopt, die themes doen mij niets.. lijkt ook een beetje froebelwerk.. niet echt af zou ik zeggen.

• digilb
  • Laatst online: 16-05 08:17
Een jaar of wat geleden met 5 PE aan de slag geweest (inclusief een installatie op een eigen BFS-partitie). Later weer gedelete toen ik schijfruimte voor XP nodig had. Maar sinds vorige week draait deved 5.0.4 op een nieuwe harddisk. Ik heb ook nog 51d0 'Dano' gedownload maar ik denk dat deved 5.0.4 stabieler is. Dit kan ik niet vergelijken, 'k heb Dano nog nooit geinstalleerd.

Wat ik zelf errug strak vind: in mijn XP-bootmenu staan nu Windows XP, Windows 98se en BeOS! *D Wow, dat boot pas makkelijk!

Verder vooral weer bezig met het graven in m'n geheugen hoe dit-en-dat ook alweer werkte onder BeOS. Ik had bijvoorbeeld mijn printer werkend gekregen maar nu lukt me dat alleen nog maar met koeienletters. (Nee, geen }:O ) Moet ik dus nog maar even naar kijken.

Ander ding is mijn interne modem. Ik weet 't, het is een Rockwell winmodem en die werd niet ondersteund door 5 PE. Maar toch 'ns kijken of het wel onder 5.0.4 gaat lukken.

Nog iets: scannen onder BeOS. Heeft iemand daar ervaring mee? :?

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op woensdag 05 juni 2002 15:01 schreef digilb het volgende:
Ander ding is mijn interne modem. Ik weet 't, het is een Rockwell winmodem en die werd niet ondersteund door 5 PE. Maar toch 'ns kijken of het wel onder 5.0.4 gaat lukken.
Zie Rockwell/Conexant HCF Winmodems en Some info on HCF Rockwell/Conexant drivers in Dano., maar ik betwijfel of ie het gaat doen met die drivers onder 5.0.4.
Nog iets: scannen onder BeOS. Heeft iemand daar ervaring mee? :?
BeSANE schijnt wel te werken. :)

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 05 juni 2002 15:01 schreef digilb het volgende:
Maar sinds vorige week draait deved 5.0.4 op een nieuwe harddisk. Ik heb ook nog 51d0 'Dano' gedownload maar ik denk dat deved 5.0.4 stabieler is. Dit kan ik niet vergelijken, 'k heb Dano nog nooit geinstalleerd.
Kan het zijn dat versie 5.04 2X grpoter is dan Dano?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op donderdag 06 juni 2002 22:38 schreef thedolf het volgende:
Kan het zijn dat versie 5.04 2X grpoter is dan Dano?
BeOS Developer Edition Version 1.0 (was: Release 5.0.4):
Zipped - 169.1 MB
Unzipped - 500 MB

Dano (R5.1):
Zipped - 68.4 MB
Unzipped - 300 MB

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 16:07
Sorry voor het kicken van dit oude topic.

Deze beos.. Is die weer gratis?
Ik kan dat eigenlijk niet goed vinden.
Eventueel zou dan iemand een LEGALE download link kunnen geven?

BVD

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 08:54
eerste post in dit topic verwijst naar die site http://www.beosonline.com/.
niks illegaals aan. accountje aanmaken (register), en downloaden die hap. gratiz en GEEN warez, keurig legaal. lees de site maar (en voortaan eerst 't topic goed lezen lijkt me ;)).

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 16:07
tnx
Pagina: 1