Toon posts:

[PHP] php_highlight, werkt wel, maar niet goed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.,

Ik heb deze code aan de hand van mijn vorige topic geschreven:
PHP:
1
<?if ($submit){    function highlight_php($input)    {        $input = stripslashes(trim($input));        ob_start();        @highlight_string($input);        $output = ob_get_contents();        ob_end_clean();        $output = stripslashes($output);    return $output;    }    function SourceOrginal($content, $type)     {        global $arr;        if ($type == "php")        {            $content = highlight_php($content);        }        $hash = md5($content);        $arr[$hash] = $content;        $content = "[".$type."]".$hash."[/".$type."]";        return $content;     }         function SourceNew($hash, $type)     {        global $arr;        if ($type == "php")        {            $naam = "PHP:";        }        else        {            $naam = "Code:";        }        $content = "<blockquote>$naam<hr><code>".$arr[$hash]."</code>[/quote]";        return $content;     }        $bericht = preg_replace("/\\[code\]((.|\n)*?)\\[\/code\]/ise", "SourceOrginal('\\1', 'code')", $bericht);    $bericht = preg_replace("/\\[php\]((.|\n)*?)\\[\/php\]/ise", "SourceOrginal('\\1', 'php')", $bericht);    $bericht = str_replace(":)", "[img]\"img/smile/blij.gif\"[/img]", $bericht);    $bericht = preg_replace("/\\[code\]((.|\n)*?)\\[\/code\]/ise", "SourceNew('\\1', 'code')", $bericht);    $bericht = preg_replace("/\\[php\]((.|\n)*?)\\[\/php\]/ise", "SourceNew('\\1', 'php')", $bericht);    echo $bericht;}else{    echo "<form action='$PHP_SELF' method='post'>";    echo "<textarea name='bericht' rows='15' cols='40'></textarea>";    echo "<input type='submit' name='submit' value='Verzenden'>";}?>

Probeer maar eens, zet hem op je server, start index.php, en type in de textarea het volgende:

Zonder die _ bij [PHP ], omdat got dat niet aankan!
code:
1
2
3
4
5
6
7
:):)
[_php]
<?php
echo "test";
?>
[/php_]

Je zal zien dat hij dit laat zien:

:) :)
----------------(lijntje)---------
<?php
echo "test\\";
?>

je ziet dus dat hij bij echo "test\\"; 2 slashes toevoegt |:(

Waarom doed hij dit?? Heeft iemand enig idee??

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

probeer stripslashes()

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 08:45 schreef papa_eend het volgende:
probeer stripslashes()
Heb ik al geprobeerd, het enige wat er gebeurd is dat er één van de twee verdwijnd, ik wil ze juist allebij weg...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

code:
1
2
3
4
5
6
[_php]
<?php
echo "Hoi";
?>
[/php_]

Je zal zien dat hij dit laat zien:

<?php
echo "test\\";
?>
[..]
Wauw.. AI verkopen die hap! hij plaatst in plaats van "Hoi" gewoon opeens "test" erneer. Kicke! :Y)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Grum biedt € 0.01

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 14:07 schreef dusty het volgende:

[..]

Wauw.. AI verkopen die hap! hij plaatst in plaats van "Hoi" gewoon opeens "test" erneer. Kicke! :Y)
Hehehe, stom van me jah ,,.. .maar ik tikte dat ff snel.. vergete. maar weet iemand het antwoord..

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Op vrijdag 22 maart 2002 14:28 schreef Stoel het volgende:

[..]

Hehehe, stom van me jah ,,.. .maar ik tikte dat ff snel.. vergete. maar weet iemand het antwoord..
Zet eerst je php code maar weer goed in het eerste bericht, is op het moment onleesbaar :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 14:34 schreef dusty het volgende:

[..]

Zet eerst je php code maar weer goed in het eerste bericht, is op het moment onleesbaar :)
fuck daar heb ik zo'n hekel aan het, een dat brake Topix! Al twee dingen, die [ code] [ php] [ /php] [/ code] fout en dat wijzigen, ff die code goed doen!!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

[papa_eend: stripslashes]
Stoel:
Heb ik al geprobeerd, het enige wat er gebeurd is dat er één van de twee verdwijnd, ik wil ze juist allebij weg...
dan doe je toch gewoon 2x stripslashes :?

:+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1