Toon posts:

Vreemd stroomprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende,
om de zoveel tijd doet mijn systeem het net meer, hij geeft geen beeld en stopt ermee. Als ik hem dan weer opnieuw opstart gaan alleen de fans draaien, maar de harde schijf en cdrom doen niets, ik krijg dan ook geen beeld.

Nu heb ik at onderzoek gedaan op Paul's FAQ site en heb ik een oplossing gevonden, als ik de stroom er ongeveer 12 uur!!! afhaal (stekker eruit) is het probleem verholpen. Dit schiet natuurlijk niet op. Vermoedelijk zit er ergens iets wat contact maakt, maar dat ben ik nog niet tegengekomen.

Mijn vraag:
Heeft een van jullie dit eens meegemaakt, en wat was zijn oplossing.

specs:
Abit KR7a RAID
AthlonXP1700
Ati Radeon8500
512MB Infineon DDR
2 * 60GB IBM harddisk
Soundblaster Live 5.1
Terratect TV+

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:33
Mwaah ... die 12 uur is een beetje overdreven

half uurtje is vaak al genoeg
als je zeker wilt zijn uurtje of 2

Repareren doe je zo.

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
Power supply raakt overbelast waardoor die zichzelf uit veiligheid uitschakeld? Met je Radeon, CPU en hardeschijven vraag je vrij veel van de voeding.
Persoonlijk denk ik dat het daaraan ligt.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik lees nergens in je post dat je ook al hebt geprobeerd de aansluiting te aarden?
Ook heb ik meegemaakt (hoewel het een broodje aap lijkt) dat pc's die het niet meer deden het weer deden nadat we de stekker andersom in het stopcontact deden.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Geen aarding kan soms vreemde dingen veroorzaken inderdaad..
Simpel te proberen dus..

Maar ik verwacht eigenlijk dat dit meer gewoon een voedingsprobleem is.. Voeding die te warm wordt, of een ander device in je kast wat te warm wordt en sluiting veroorzaakt..
(heb ook wel eens een voeding gehad die na kortsluiting even niet wilde werken).

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat mijn fans wel allemaal gaan draaien. Maar die aarding is inderdaad een optie, er zit namelijk ook een kabel voor de TVkaart in en als ik deze eruit haal slaat de stroom uit.
Pagina: 1