[XP] geen ping naar notebook

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
Okay, dit onderwerp is al vaker aangehaald, maar ik heb helaas geen oplossing kunnen vinden. :'(

Situatie : XP machine en W2K notebook. Beide hebben keurig een IP adres. XP 192.168.0.1/24, notebook 192.168.0.2/24. Geen firewall, ICS ofzo aan. Gewoon dus recht toe, recht aan TCP/IP. Kabel is crosscable, werkt, want ik had hem hiervoor ook aan de praat met W2K PC en W2K notebook. Als ik de andere machine ping, krijg ik een timeout. Het vreemde is dat de Tx/Rx ledjes wel knipperen aan beide kanten. Er wordt dus blijkbaar wel data verzonden. De configuratie van de notebook is goed, want met dezelfde configuratie kan ik gewoon het LAN van m'n werkgever op, en inbellen werkt ook. Ook met de tcp/ip van de XP doos is niks mis, want internetten werkt ook. Alleen kunnen die 2 elkaar om de een of andere reden niet zien. :(

Oh ja, het stomme is, dat als ik ICS inschakel, de notebook keurig een IP adres krijgt toegewezen. Maar pingen is er nog steeds niet bij....

Op internet las ik dat meer mensen last hebben met TCP/IP connecties en XP. Zit er nu echt een bug in XP of zie ik toch iets over het hoofd :?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Je hebt toch de pro versie van XP en niet de HOME?

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

was het .1-octet niet gereserveerd voor de lokale host?
Maak de XP machine eens 192.168.0.20 ofzo. Laat het notebook later opstarten dan je XP machine, om er zeker van te zijn dat die de netwerkverbindingen goed kan leggen.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 07:45 schreef Nitroglycerine het volgende:
Maak de XP machine eens 192.168.0.20 ofzo. Laat het notebook later opstarten dan je XP machine, om er zeker van te zijn dat die de netwerkverbindingen goed kan leggen.
Het is gewoon het laagste en het hoogste IP in een subnet die gereserveerd zijn. Dus dit kan net zo goed de 0 als de 20 zijn, hangt er gewoon vanaf hoe je je subnet berekent.
Als je subnet 255.255.255.0 is mag je de 1 al gebruiken

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 07:45 schreef Nitroglycerine het volgende:
Heb ook 0.125 geprobeerd, alles opnieuw starten, geen succes.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

heb je in win2k niet iets aanstaan dat ping request niet teruggestuurd worden??

dat ie die packets dus dropt ofzo???

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 08:26 schreef megamuch het volgende:
heb je in win2k niet iets aanstaan dat ping request niet teruggestuurd worden??

dat ie die packets dus dropt ofzo???
Nop, zoals al vermeld: geen firewall, filter, ICS ofzo. Gewoon een kaal systeem.

Verwijderd

ook niet heel toevallig de std. firewall van xp die standaard aanstaat?

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Op vrijdag 22 maart 2002 15:22 schreef arjo_kamp het volgende:
ook niet heel toevallig de std. firewall van xp die standaard aanstaat?
Nee, op de LAN verbinding is de filewall in advanced opties uitgeschakeld.
Vreemd blijft dat de notebook WEL een dhcp adres krijgt. er is dus wel een (soort) verbinding, maar waarom het daarna niet meer werkt? Geen idee.

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Topicstarter
Even een update: gisteren even geprobeerd met notebook en Win98 (ipv XP). Werkt prima. Het probleem moet dus ergens in XP zitten. Maar op de LAN connectie staan filters uit, firewall is uit, ICS is aan (uit helpt ook niet). Wat kan in XP nog meer een IP verbinding belemmeren? De NIC is een 3COM 3C905B-TX 10/100 PCI. Zijn daar problemen mee?

Pagina: 1