Ik heb een fan uit een oude voeding gesloopt en wilde die aansluiten op mn moederbord. Er zit alleen een 2 draadjes stekkertje aan in mn moederbord moet een stekkertje met 3 gaatjes. Nu had ik m aangesloten op de normale voeding (die je ook in je HD stopt enzo) maar dan gaat ie een stuk langzamer draaien als ik m tegen zo'n 3 pinnetjes stekkertje houd. Hoe kan ik nou die draadjes het beste vastmaken op mn moederbord? Lijmen?
Verwijderd
Sluit de draadjes gewoon aan op de 12 V lijn en de Ground.
Het rode draadje van de fan moet je dan in het gele draadje steken en het zwarte draadje in het zwarte draadje van de molex connector!
Het rode draadje van de fan moet je dan in het gele draadje steken en het zwarte draadje in het zwarte draadje van de molex connector!
Verwijderd
perfectOp vrijdag 22 maart 2002 07:22 schreef freezy17 het volgende:
Sluit de draadjes gewoon aan op de 12 V lijn en de Ground.
Verwijderd
Dat derde draadje is om je RPM's te meten, en is dus optioneel om aan te sluiten volgens mij.
Kan je niet de 2stekker op je bord prikken dan?
Als dat niet lukt, moet je idd de draadjes op de molex van je hd ofzo zetten.
Gele draad als plus voor snel draaien,
rooie draad als plus om langzaam te laten draaien.
Zwart erbij als grondje, en draaien maar
Ik heb het zelf ook gewoon op de connector gezet, en dat werkt perfect. Erg makkelijk is ook om er een 3 weg schakelaar op te zetten. Is makkelijk om aan te sluiten, en kan je gelijk eventueel een ledje er achter schakelen, wat gaat branden als je de fan aanzet...
Suc6...
Kan je niet de 2stekker op je bord prikken dan?
Als dat niet lukt, moet je idd de draadjes op de molex van je hd ofzo zetten.
Gele draad als plus voor snel draaien,
rooie draad als plus om langzaam te laten draaien.
Zwart erbij als grondje, en draaien maar
Ik heb het zelf ook gewoon op de connector gezet, en dat werkt perfect. Erg makkelijk is ook om er een 3 weg schakelaar op te zetten. Is makkelijk om aan te sluiten, en kan je gelijk eventueel een ledje er achter schakelen, wat gaat branden als je de fan aanzet...
Suc6...
Aan de fan zit een 2 stekkertje en past dus niet op een fan aansluiting op mn moederbord. Ik heb m nu gewoon in de molex connector gestopt en werkt perfect!
Pagina: 1