ProcessID in de filename

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Greetings,

Ik ben bezig op m'n werk met een scrippie wat interactief een printqueue aan kan maken. Voor de controle op het voorkomen van het print-IPadres in de DNS-file gebruik ik een remote shell met grep, wat ik in een lokale file wegpomp. Nu weet ik dat je aan een lokale file het processID mee kan geven, zodat meerdere gebruikers van het script elkaar niet in de weg zitten. Weet iemand hoe dat ook alweer ging? Ik dacht zelf aan $$, maar weet het niet zeker.
Het commando is op dit moment: rsh <host> grep <printer> <DNSFile> > /tmp/printoutput
Moet ik van printoutput printoutput_$$ maken?

Alvast bedankt

Hier kon uw advertentie staan

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

Dit snap ik niet.. No offence, maar je geeft zelf een mogelijke oplossing, en in plaats van dat even te proberen, vraag je aan GOT of het wel goed is?

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:56
Knap genoeg begrijp ik zelfs je vraag niet *grijns*

Wil je nou het process ID van die rsh in een bestandje hebben? Want op het moment zorg je er voor dat de output van het grep commando in het lokale bestandje terecht komt...

Over welk PID heb je het????

Liege, liege, liegebeest!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
over het PID van het script wat de printqueue aanmaakt. Dat wil ik in de outputfile voor het rsh-commando gebruiken (dus eventueel de filenaam met PID in een variabele zetten en deze als stdout aangeven).
Testen gaat niet, de testomgeving is down :( (cpu doorgefikt), en ik moet vandaag het script opleveren, vanavond moeten er 50 queue's aangemaakt worden.
Als ik kon testen, dan had ik het allang gedaan.

Hier kon uw advertentie staan

• Liegebeest
Hmm... Probeer het eens in meerdere stappen... Het is absoluut een hele lelijke kludge, maar ik kan even geen andere manier bedenken...
code:
1
2
3
rsh <host> grep <printer> <DNSFile> > /tmp/foobar
FILENAME = "/tmp/printoutput_"$$
mv /tmp/foobar $FILENAME

Maar dan moet je nog zorgen dat er niet meerdere instanties van dit script op zich worden gerund... :(

Hmmmz... Misschien dat je het anders kan doen? Kun je de random nummer generator van UNIX gebruiken om een willekeurig getal te maken en dat als extensie gebruiken? ->
code:
1
2
3
RANDOM = `echo $RANDOM`
FILENAME = "/tmp/printoutput_"$RANDOM
rsh <host> grep <printer> <DNSFile> > $FILENAME

Jep... Mijn 733T scripting 5ki77z stellen niet fantastisch veel voor! :p Maar goed... Ik heb het bovenstaande grotendeels (dus niet helemaal!) getest en het lijkt te werken :)

• Liegebeest
Oops... nog niet netjes -> kleine tweak...
code:
1
2
FILENAME = "/tmp/printoutput_"$RANDOM
rsh <host> grep <printer> <DNSFile> > $FILENAME

Lators!

Of je moet in de vorige post in het regeltje "RANDOM=`echo $RANDOM` de naam van de variabele natuurlijk veranderen in iets anders... Zoals het daar staat gaat natuurlijk niet werken :p

Watashiwa baka! }:O

• Kees
  • Registratie: Juni 1999

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
$RANDOM is gevaarlijk, het _kan_ fout gaan :)

PID is inderdaad een veel betere manier:
code:
1
rsh <host> grep <printer> <DNSFile> > /tmp/printoutput_${$}

de {} om de vars heen is in principe veiliger :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Liegebeest
Ah :) Dus _dat_ was de manier waarop het wel kon *grijns*

Dankjewel... Toen ik er nog eens naar zat te kijken had ik het idee dat het toch op een dergelijke manier moest kunnen.. Nou ja... Even een leuke kleine oefening gehad...

En inderdaad. Met $RANDOM _kan_ het fout gaan...

Pagina: 1