Toon posts:

moeilijk opstarten na installeren netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een "3com etherlink III PCI" model 3C590-TPO

ik stoppum erin (pci slot ofcourse) en laat windows de kaart detecteren. Drivers staan ook op mijn Windows 98 SE cd, dus ik denk "mooi dan hoef ik niks te downloaden". Maar nadat hij zegt dat ik opnieuw moet opstarten wil hij windows niet meer booten. dan blijft hij hangen net voordat je je gebruikelijke desktop ziet. Na 2 minuten proberen Windows op te starten begint hij opnieuw met de computer opstarten. Heeeeel soms (zeg maar 1 op de 20 keer) dan komt hij "erdoor" en dan wil windows wel starten, en dan zie ik dat er geen conflicten zijn ofzo. Wat wel raar is dat ik dan iets van 30 keer een inbelscherm voor mijn isdn zie (totdat ze dan uiteindelijk crashen).
Ik heb uiteraard ook geprobeerd de nieuwste drivers te downloaden en installeren, maar dit geeft hetzelfde probleem

De nieuwste drivers heb ik geinstalleerd via "nieuwe hardware-->diskette"

Op het moment heb ik geen netwerk, dus ik kan niet testen of de kaart het ook echt daadwerkelijk doet die 1 van de 20 keer dat hij wel opstart.

En het is geen toeval dat dit gebeurde net nadat ik de drivers had geinstalleerd, want als ik de kaart eruit haal dan zijn er geen problemen. als ik hem daarna in een andere slot doe dan begint die hele trits opnieuw.

als iemand me kan helpen ben ik diegene errug dankbaar.

Verwijderd

Windows kan er niet zo goed tegen als je wel een netwerkkaart, maar geen link hebt. Misschien kun je hem disablen bij hardwarebeheer zolang je hem niet gebruikt, of anders een RJ45 connector achterin duwen die 1 met 3 en 2 met 6 doorverbindt. Dan heeft hij in ieder geval link.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ja logisch dat die moeilijk doet met zo'n nick...

Maar anders schakel je je DHCP even uit, dat zou ook nog wel eens behoorlijk kunnen schelen..

Verwijderd

wat madmurdock al zei, je moet een ip opgeven. Anders blijft windows 98 zoeken naar een dhcp server die een ip aan jou vrijgeeft. Zolang je geen dhcp server hebt, blijft windows zoeken. Geef er dus ff een ip'tje aan, en hij moet beter werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik had al us hem een ip adres gegeven, en hij bleef hetzelfde doen, bedankt voor die tip iig.

als ik vanavond thuis kom dan zet ik hem er wel weer in en schakel hemm uit (had ik ook eerder gedaan en toen wou windows wel opstarten.

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 09:09 schreef ISN het volgende:
wat madmurdock al zei, je moet een ip opgeven. Anders blijft windows 98 zoeken naar een dhcp server die een ip aan jou vrijgeeft. Zolang je geen dhcp server hebt, blijft windows zoeken. Geef er dus ff een ip'tje aan, en hij moet beter werken.
ik heb ook win98SE met een 3com kaartje. hij staat wel op DHCP en het opstarten duurt bij mij nu gewoon 1 minuut langer, er komt namelijk geen DCHP.maar hij doet het wel gewoon

Verwijderd

Topicstarter
nou als er wat inzit dan is idd het probleem opgelost.

Maar nu een andere :(: er staat geen tcp/ip protocol voor de netwerkkaart in de protocol lijst. Na dat protocol handmatig te hebben geinstalleerd komt hij eindelijk in de lijst, maar na rebooten is ie weer in de lijst weg! ook bij dit probleem helpt andere drivers niet (er zijn sinds w98se geen nieuwe drivers meer uitgekomen; met mijn vorige probleem type ik verkeerd; ben zo vaak gewend nieuwste ipv nieuwe/andere te typen :))

waarschijnlijk is die kaart gewoon brak ofzo :?

wat ik dus anyways wel raar vindt, want bij Airwolf (Attilla previously) doet ie ut wel gewoon, en voordat ik er niks in had geprikt had ik DIT probleem niet :((

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost; ik heb gewoon met iemand een netwerkkaart omgewisseld. Nu heb ik een Compex LR 2000 PCI en die geeft geen problemen. De 3com in de andere computer ook niet

dus...slotje kan wel (hoeft niet)
Pagina: 1