Welke Platenspeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik ben van plan om binnenkort een nieuwe platenspeler aan te schaffen. Zelf dacht ik aan een NAD-533, icm NAD PP-1 Phono voorversterker.
Heeft iemand hier ervaring mee?, of heeft iemand nog goede tips, waar je bv op moet letten bij de aanschaf van een platenspeler?.

Ik wil er eigenlijk niet meer dan FL. 1500,- aan uitgeven.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

De gebruikelijke vraag:

WAT wil je met je platenspeler doen.

Wil je een platenspeler of draaitafel. Wereld van verschil tussen beide namelijk.

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• T.S.
  • Niet online
Er staat 'platenspeler', en dat is precies wat ik bedoel :)
Om mijn oude LP's af te draaien. Ik hoef niet zo'n apparaat met pitch, stroboscoop en alle andere toeters en bellen, als er maar goed geluid uit komt. (binnen de genoemde prijs)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:36

winnie

de poes...

Linn zal wel te duur zijn, maar thorens moet wel kunnen. Koop anders tweedehands, meestal zijn die oude dingen onverwoestbaar, en krijg je voor weinig iets erg leuks.

• T.S.
  • Niet online
Zijn er hier dan helemaal geen vinyl-freaks? :)

Thorens komt mij ook niet raar over, iemand hier ervaring mee?.
(Linn ligt denk ik buiten mijn budget)

De NAD 533 heeft een Goldring Elektra cartridge en een Rega RB 250 Tonearm, deze schijnen wel goed te zijn, maar als ik op audioreview kijk raden veel mensen een Sumiko Blue Point cartridge aan. Is dit nou echt veel beter?

Verwijderd

Ik ben eigenlijk een behoorlijke vinyl freak.
Mijn absolute draaitafel is een Technics SL1200, wat meteen aangeeft dat ik een ander soort freak ben dan jij denkik ;)

Verwijderd

die NAD is een goede kopie van de Rega platenspelers...Ik zou wel het element vervangen door een Ortofon mc15mk2 ofzo.(originele element verkopen ofzo) low output mc element.Klinkt als een klok. Alleen kun je dan met die NAD pre-pre niets meer mee doen...is een mm voorversterker..( musical fidelity xlp ofzo???)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:36

winnie

de poes...

Ik heb een thorens (td320) met een denon elemant. Klinkt goed, maar niet bovenmatig brijant. Het is meer een degelijke cobinatie voor de paar lp's die ik heb. Overigens is Thorens (zeker in combinatie met een goede arm (SME bijvoorbeeld)) tot heel veel in staat.

• utlover
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 15:15
Linn Basik met Akito arm is ook mogelijk binnen de gestelde NLG 1500. Je zult alleen wat dealers af moeten bellen (zoals bijvoorbeeld Wilbert Hifi of Audio Design (in Utrecht) voor een goede 2e hands.

Update: Lees net dat je een NAD C540 -> NAD C320) versterker-combinatie hebt. Zou ik zeker bij Nad blijven (klankkleur). Andere tip: luisteren bij een dealer (als deze niet jouw versterker etc. bezit eventueel meenemen of platenspeler daar lenen, nog beter).

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 18:56

Opa

Nu Multifocaal!

Het beste advies (naast: ga eens luisteren met je favoriete LP onder je arm) dat ik kan geven is: koop een ENGELS audiofielenblad. Kan je o.a. bij de Bruna kopen en de tijdschriftenafdeling van de V&D. Daarin staan soms tests maar vooral heel veel brieven van lezers en adviezen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1