Toon posts:

memory score op sandra ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi tweakers

ik heb net de memorytest gedaan op sandra en die gaf deze score 1960 MB/s de bovenste rij , en 1840 MB/s de onderste rij is dit een normale score :?

mobo=abit kr7a-raid
geheugen=512 DDr pc2100 merk kingston

alvast bedankt

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sandra is er juist voor dat je kan vergelijken met andere systemen.. dus dan kan je zo zien of jouw score goed is :)
weinig mis met die score btw

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 00:21 schreef Pollewob het volgende:
Sandra is er juist voor dat je kan vergelijken met andere systemen.. dus dan kan je zo zien of jouw score goed is :)
weinig mis met die score btw
Weinig mis? Heb ik een andere versie ofzo :? Sandra geeft bij mij als Max score met RIMM etc etc 1374 aan...hoe kan je ooit 1900 mb/s halen? je zou 490 moeten halen volgens (mijn versie van) Sandra..(2001.5.8.11)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op vrijdag 22 maart 2002 23:53 schreef TonD het volgende:

[..]

Weinig mis? Heb ik een andere versie ofzo :? Sandra geeft bij mij als Max score met RIMM etc etc 1374 aan...hoe kan je ooit 1900 mb/s halen? je zou 490 moeten halen volgens (mijn versie van) Sandra..(2001.5.8.11)
Doe maar eens een update; 'we' zijn al bij 2002.1.8.59 :) De (absurde) memory scores zijn totaal niet meer met voorgaande scores te vergelijken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 00:04 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Doe maar eens een update; 'we' zijn al bij 2002.1.8.59 :) De (absurde) memory scores zijn totaal niet meer met voorgaande scores te vergelijken.
K ff updatuh, zal zo results posten, ben benieuwd!!

Verwijderd

:'( Zou mn Muskin geheugen dan echt minder zijn dan Kingston |:( nou ja, het was gelukkig (door een foutje bij OC-Shop) ook zo'n 35 euro goedkoper :D had BTW 1629 en 1518 :?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sandra is nou niet bepaald een geweldige benchmark overigens...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op zaterdag 23 maart 2002 00:04 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Hmm, ja, absurd? :P
Ik heb de nieuwste versie, voor geheugenspecs zie sig...
bovenste balk 2080
onderste balk 1931

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 00:17 schreef TonD het volgende:
:'( Zou mn Muskin geheugen dan echt minder zijn dan Kingston |:( nou ja, het was gelukkig (door een foutje bij OC-Shop) ook zo'n 35 euro goedkoper :D had BTW 1629 en 1518 :?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar je geheugen is zo snel als dat je je moederbord in het BIOS instelt om het aan te sturen. Geheugen is namelijk een passieve component, dus het kan niet zijn eigen snelheid ŽbepalenŽ. Als je 2 reepjes van 2 verschillende merken hebt, maar je stuurt ze op exact dezelfde manier aan (lees: je stelt je BIOS-instellingen als CAS, FSB en alle andere dingen die van invloed zouden kunnen zijn op je geheugensnelheid exact hetzelfde in) dan zullen je geheugenscores ook exact even hoog zijn.

Het enige verschil dat zou kunnen optreden, is een klein verschil als je bijv. van 2 reepjes van 128Mb naar 1 reep van 256Mb zou gaan, het effect van een dergelijke verandering in geheugenopbouw op de snelheid is klein en onvoorspelbaar, maar het is er wel. Maar dit effect heeft niets met het merk te maken.

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op vrijdag 22 maart 2002 00:20 schreef el_fessie het volgende:
hoi tweakers

ik heb net de memorytest gedaan op sandra en die gaf deze score 1960 MB/s de bovenste rij , en 1840 MB/s de onderste rij is dit een normale score :?

mobo=abit kr7a-raid
geheugen=512 DDr pc2100 merk kingston

alvast bedankt
dat zijn goeie scores, ik heb ietsjes boven de 2000 bij de eerste balk , zo uit me hoofd, maar mijn ddr ram draait ook op 300mhz (cas2) en is een noname elcheapo merk, hmz ik moet ook maar eens van dat kingston zooi halen :)

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 06:40 schreef Mister_X het volgende:

[..]

dat zijn goeie scores, ik heb ietsjes boven de 2000 bij de eerste balk , zo uit me hoofd, maar mijn ddr ram draait ook op 300mhz (cas2) en is een noname elcheapo merk, hmz ik moet ook maar eens van dat kingston zooi halen :)
Die 'kingston zooi' zal echt je score niet verbeteren als je je BIOS niet beter instelt. Zie mijn bovenstaande post. Ook is het helemaal niet gegarandeers dat Kingston geheugen een hogere FSB haalt of lagere CAS waardes dan je el cheapo reep. En dan zou dat el cheapo reepje dus uiteindelijk sneller kunnen zijn. En gooi je dus ook geld in het water.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik draai pc133 cas 2 alles op het hoogst :). En me score is :+, 999 :( d8 ik :+...

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 01:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar je geheugen is zo snel als dat je je moederbord in het BIOS instelt om het aan te sturen. Geheugen is namelijk een passieve component, dus het kan niet zijn eigen snelheid ŽbepalenŽ. Als je 2 reepjes van 2 verschillende merken hebt, maar je stuurt ze op exact dezelfde manier aan (lees: je stelt je BIOS-instellingen als CAS, FSB en alle andere dingen die van invloed zouden kunnen zijn op je geheugensnelheid exact hetzelfde in) dan zullen je geheugenscores ook exact even hoog zijn.

Het enige verschil dat zou kunnen optreden, is een klein verschil als je bijv. van 2 reepjes van 128Mb naar 1 reep van 256Mb zou gaan, het effect van een dergelijke verandering in geheugenopbouw op de snelheid is klein en onvoorspelbaar, maar het is er wel. Maar dit effect heeft niets met het merk te maken.
Ik weet ook niet precies wat jij nou allemaal bedoelt hoor...het is gewoon CAS 2 DDR 266 Mhz dus, kan ik helaas niet aanpassen, gare BIOS van MSI K7T266 Pro2 RU...maarruh...ik zal is ff alle timings op zn strakst zetten en dan nog een benchen...

• Mister_X
Op zaterdag 23 maart 2002 09:21 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Die 'kingston zooi' zal echt je score niet verbeteren als je je BIOS niet beter instelt. Zie mijn bovenstaande post. Ook is het helemaal niet gegarandeers dat Kingston geheugen een hogere FSB haalt of lagere CAS waardes dan je el cheapo reep. En dan zou dat el cheapo reepje dus uiteindelijk sneller kunnen zijn. En gooi je dus ook geld in het water.
hoe bedoel je "bios insteld" ik snap heus wel hoe ik me waardes moet aanpassen en welke wat zijn, ik draai ook niet cas2.5 omdat ik het wil, maar omdat ie cas2 niet trekt op 150mhz

• Mister_X
Op zaterdag 23 maart 2002 12:54 schreef TonD het volgende:

[..]

Ik weet ook niet precies wat jij nou allemaal bedoelt hoor...het is gewoon CAS 2 DDR 266 Mhz dus, kan ik helaas niet aanpassen, gare BIOS van MSI K7T266 Pro2 RU...maarruh...ik zal is ff alle timings op zn strakst zetten en dan nog een benchen...
gare bios? ehh, WAT wil je dan aanpassen? je kan je latencys gewoon veranderen hoor!

Verwijderd

Scheelt toch aardig wat, maar nogsteeds ietsje achter op reference score, maar dat heb ik echt altijd met alles met Sandra :S

Scores:

1829 en 1698

2x Muskin 256mb PC2400 DDR ram
CAS 2 @ 266MHz
Via KT266a northbridge..

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 13:06 schreef Mister_X het volgende:

[..]

gare bios? ehh, WAT wil je dan aanpassen? je kan je latencys gewoon veranderen hoor!
Klopt, maar vind de bios gewoon beetje wazig vergeleken met mn oude K7T Turbo bios...latencies staan al op strakst, wilde de bussnelheid omhoog gooien, maar dat ken niet :(

Verwijderd

Op zaterdag 23 maart 2002 13:05 schreef Mister_X het volgende:

[..]

hoe bedoel je "bios insteld" ik snap heus wel hoe ik me waardes moet aanpassen en welke wat zijn, ik draai ook niet cas2.5 omdat ik het wil, maar omdat ie cas2 niet trekt op 150mhz
Jij zegt zelf:
maar mijn ddr ram draait ook op 300mhz (cas2) en is een noname elcheapo merk
DaŽs dus 150 Mhz CAS2. Dus ik ging ervan uit, dat je door kingston geheugen te halen, maar verder wel dezelfde instellingen te houden, een hogere memoryscore dacht te halen. En dat zal je dus gewoon niet lukken. Maar blijkbaar was het dus gewoon allemaal een misverstand, je geheugen loopt op 150Mhz CAS2.5 en je wilt Kingston om het op CAS2 te laten lopen. En dan zul je dus wel een betere score halen :).

Verwijderd

Ik zit met een iwill xp333-r rond de 2200/2100. Scores lijken me dus wel redelijk.
Pagina: 1