Toon posts:

Voeding adapter, aan of uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje vreemde vraag, maar...

Ik vroeg me af wat beter is voor een adapter (ik bedoel: zo kastje dat 230V omzet naar een andere spanning).

Moet ik dat ding altijd aan (dat is, in het stopkontakt) laten of is het beter om de adapter eens in de 24uur voor een paar uur uit het stopkontakt de halen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je de stekker eruit halen (dat bedoel je toch?)
Dan krijgt je pc geen stroom en gaat hij uit. niet echt de bedoeling lijkt me

Verwijderd

volgens mij is het niet nodig om die dingen er telkens uit te halen! ik haal ze er zelf alleen uit als ik het apparaat niet gebruik, bijvoorbeeld als m'n laptop weer opgeladen is

bij vakanties of als ik dagen weg ben, haal ik ze er wel eens uit, want die adapters kunnen behoorlijk warm (zeg maar heet) worden en ik heb geen zin in brand enzo

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 23:52 schreef Terw_Dan het volgende:
Waarom zou je de stekker eruit halen (dat bedoel je toch?)
Dan krijgt je pc geen stroom en gaat hij uit. niet echt de bedoeling lijkt me
hij bedoelt een losse (draagbare) adapter en niet de voeding van een normale personal computer

Verwijderd

Het is wel beter dat je de stekker eruit haalt, anders wordt je adapter "lui". Doe ik ook altijd met de adapter van mijn mobiel.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op donderdag 21 maart 2002 23:53 schreef Eddo het volgende:

[..]

hij bedoelt een losse (draagbare) adapter en niet de voeding van een normale personal computer
Mijn notebook hing ook dagen aan AC power als ik ermee aan het werk was, geen problemen wat betreft de accu (die is nog gewoon goed).

Verwijderd

Op donderdag 21 maart 2002 23:54 schreef Silverstar het volgende:
Het is wel beter dat je de stekker eruit haalt, anders wordt je adapter "lui". Doe ik ook altijd met de adapter van mijn mobiel.
Lui? :?

Dat mag je me eens uitleggen.

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 00:18 schreef exter het volgende:

Lui? :?

Dat mag je me eens uitleggen.
Ehmmm, tsja, even nadenken hoor...

De adapter ontvangt ontzettend veel stroom die hij niet kwijt kan en daardoor wordt ie lui. Met andere woorden, hij gaat minder goed werken omdat hij zijn energie niet kwijt kan.

Zo duidelijk genoeg?

Verwijderd

De grootste onzin die ik vandaag gehoord heb.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op vrijdag 22 maart 2002 00:21 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Ehmmm, tsja, even nadenken hoor...

De adapter ontvangt ontzettend veel stroom die hij niet kwijt kan en daardoor wordt ie lui. Met andere woorden, hij gaat minder goed werken omdat hij zijn energie niet kwijt kan.

Zo duidelijk genoeg?
Is dat niet de accu ipv de adapter.
dan zou het nog enigszins kunnen (hoewel het met li-ion accus volgens mij niet veel uitmaakt)

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn weten worden accu (zoals die van een laptop) idd lui. Beste voor die dingen is op ze helemaal op de laden, dan de laptop van de voeding af te halen tot dat de accu weer leeg is.

Maar goed, wat betreft de adapter die bijvoorbeeld een speakersetje voedt: is het beter om dat ding zoveel mogelijk aan te laten dan om 'm aan-uit-aan enz. te zetten?

Verwijderd

Maakt niet uit, kost je wat meer stroom als ie constant aanstaat, maar ook dat is doorgaans te verwaarlozen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, thankz... laat ik die dingen lekker aan, geven nog fijn wat warmte ook :)
Pagina: 1