Gedurende het laden van de NTFS bestanden van WinXP Pro loopt het systeem tijdesn installatie vast. Het betreft een Celeron 600, 256SDRAM, 13GB Maxtor en een HP cdrw 8x4x32 op een ALI chipset. Iemand enig idee?
loopt vast : als doet niks meer? mist een bestandje? bij mij met installeren kan ie dus een bestandje niet vinden, als ik dit oversla werkt het ook gewoon nog, beetje vaag. dus wat doet ie, of doet ie niet meer bij het vastlopen?
Probeer es een andere cd en een andere drive
Ik heb echt werkelijk alles geprobeerd. Nieuwe cdrom, cdrom speler, geheugen, HD etc. Volgens mij is het mobo stuk.Op donderdag 21 maart 2002 23:47 schreef Prulleman het volgende:
Probeer es een andere cd en een andere drive
Nadat hij de FAT de NTFS bestanden gaat laden tijdens de installatie, dan krijg ik een zwart scherm met alleen een cursor. Dit blijft zo staan tot ik een ons weegOp donderdag 21 maart 2002 23:43 schreef charrel het volgende:
loopt vast : als doet niks meer? mist een bestandje? bij mij met installeren kan ie dus een bestandje niet vinden, als ik dit oversla werkt het ook gewoon nog, beetje vaag. dus wat doet ie, of doet ie niet meer bij het vastlopen?
Kan je wel een ander OS instaleren?? lijkt me een leuke test of je mobo stuk is (denk het niet nl.)
voor xp moet je ook heel vaak een biosupdate hebben
Is het een update op een vorige versie?
Welk moederbord gebruik je en welke ALI chipset?
Is de schijf eerst helemaal geformateerd geweest?
Gaat het om een legale versie?
0111010001110111011001010110000101101011011001010111001001110011
Nee nog niet gedaanOp vrijdag 22 maart 2002 12:25 schreef Prulleman het volgende:
Kan je wel een ander OS instaleren?? lijkt me een leuke test of je mobo stuk is (denk het niet nl.)
Het een kale installatie met een gekopieerde cd. Het merk mobo kan ik nergens vinden evenmin het type ALI chipset. De schijf is nog niet geformateerd, want zover kom ik nog niet eens met het laden van XP bestandenOp vrijdag 22 maart 2002 13:19 schreef VincentVega het volgende:
Is het een update op een vorige versie?
Verwijderd
ik had eerst het zelfde probleem, hij liep op het zelfde punt vast. Bij mij kwam de installatie iets verder door me pc opnieuw naar fat32 te formateren. Maar nadat ik dat gedaan had liep ie weer vast tijdens de eerste opstart sessie van xp.. dus bij mij werkt xp ook nog niet..
Verwijderd
vreemd, ik heb momenteel het zelfde prob.
alleen dan met win2k, ik weet ook geen oplossing
(microsoft is uit de lucht)
alleen dan met win2k, ik weet ook geen oplossing
(microsoft is uit de lucht)
Check ff of in je BIOS boot virus protection uit staat.
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
windows xp kan bij de installatie vast lopen door je videokaart, dit had ik ook. Nadat ik me geforce 2 kaart uit me agp-slot had gehaalt en een pci videokaart in me pc heb gestopt deed de installatie het wel. Later heb ik me geforce kaart er weer in gezet.. xp werkt nu super
succes
succes
Verwijderd
heb exact het zelfde probleem als hier beschreven (hangen na laden fat en ntfs files). Weet jij nog hoe je het hebt opgelost?
bedankt
bedankt
Het kicken van zo een oud topic - ik denk niet dat hier nog een reply op gaat komen (topic starter heeft ook al een jaar niet meer ingelogd op GoT, btw).
Ik doe het topic dicht - misschien dat je het beste een nieuw topic kan openen (lees dan wel eventjes de FAQ door over de richtlijnen hoe een topic te openen), waarin je je probleem gedetailleerd beschrijft, en uitlegt wat je al geprobeerd hebt.
Ik doe het topic dicht - misschien dat je het beste een nieuw topic kan openen (lees dan wel eventjes de FAQ door over de richtlijnen hoe een topic te openen), waarin je je probleem gedetailleerd beschrijft, en uitlegt wat je al geprobeerd hebt.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()